رئیس جمهوری در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل:

امروز کسی با تضعیف دولت قوی نمی‌شود


روحانی در آستانه سومین سال فعالیت دولت دوازدهم، بر حمایت از دولت و وحدت دولت و ملت تأکید کرد، اما نه تنها از آن جهت که دولت برای پیشبرد برنامه‌های خود به این حمایت نیازمند است، بلکه دولت به عنوان مظهر اراده و منتخب ملت، باید محترم و به رسمیت شناخته شود. بر همین سیاق بود که او روز گذشته در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل، این گفته امام راحل را که میزان رأی ملت است یک نظریه سیاسی، حقوقی و حتی فقهی دانست که باعث  استحکام نظام تا امروز شده است. روحانی با تکیه بر چنین رویکرد نظری به رأی مردم و نظام، تأکید کرد که با تضعیف نظام کسی قوی نمی‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این مراسم با نثار تاج گل، به مقام والای معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران ادای احترام کرد. رئیس جمهوری همچنین در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، با قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشت. روحانی همچنین با حضور بر مزار شهدای دولت و  شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی و گلزار شهدای دفاع مقدس به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
روحانی در سخنانی با اشاره به اینکه همه توان دولت برای اجرای آرمان‌های انقلاب به کار گرفته می‌شود، گفت: امروز روز حمایت بیشتر مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است و مطمئناً با وحدت دولت و ملت، از پیچ تاریخی کنونی عبور و دشمن را مأیوس خواهیم کرد.
او با بیان اینکه امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان معمار نظام جمهوری اسلامی ایران، مسیر خدمت به مردم را به همه نشان داد، حضور هیأت دولت در کنار مرقد امام(ره) را به منزله تعهد چندباره به سیره ایشان و مسیر و راهی دانست که امام بزرگوار برگزیده و معرفی کردند.
رئیس جمهوری با تفکیک سه مرحله نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، آنها را در طول یک خط و مکمل یکدیگر دانست و افزود: گفتمان انقلاب اسلامی که امام بزرگوار برای ما به وجود آورد، گفتمانی توأم با سعه صدر بود و همه اعتقادات، اندیشه‌ها و سلیقه‌ها را در خود جای می‌داد و در آن، فضا برای هیچ‌کس تنگ نبود و باید این گفتمان را با همه قدرت ادامه دهیم.
روحانی با اشاره به اینکه در گفتمان انقلاب به طور عمده آرمان‌ها و آرزوهای کوتاه مدت و بلندمدت مد نظر بوده است، گفت: در جمهوری اسلامی آرمان‌های کوتاه و بلند مدت، راهبردها و برنامه‌ها و حتی اجرا تدوین شد و در گفتمان جمهوری اسلامی عمدتاً مدیریت نظام اسلامی مطرح است، لذا آنانی که فکر می‌کنند گفتمان انقلاب در برابر گفتمان جمهوری اسلامی است راه اشتباه و خطایی را انتخاب کردند، این دو در طول یکدیگر هستند و در عرض هم قرار ندارند.
رئیس جمهوری افزود: البته در بسیاری از موارد جمهوری اسلامی را با معیارهای انقلاب تطبیق می‌دهیم و اگر اصلاحاتی لازم است آن را انجام می‌دهیم.
روحانی بالاترین مرتبه در نهضت، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را مرحله دولت‌سازی دانست و گفت: دولت‌سازی مرحله بسیار سختی است و بسیاری آن را بعد از فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی مرحله دوم در این راه  می‌نامند.
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه همه توان خود را برای اجرای آرمان‌های انقلاب به کار گرفته‌ایم، اظهارکرد: مطابق تأکیدات امام راحل دولتی موفق است که به مردم خدمت کند و دولتی می‌تواند مسیر خود را ادامه دهد که مورد حمایت و پشتیبانی مردم باشد و  امام راحل تأکید داشتند که این دو در کنار یکدیگر قرار دارند.
روحانی با بیان اینکه گفته امام راحل که میزان رأی ملت است، یک شعار و تظاهر به دموکراسی نیست، تصریح کرد: این گفته یک نظریه سیاسی، حقوقی و حتی فقهی بود و در حکومت اسلامی اداره جامعه با رأی و نظر مردم صورت می‌گیرد به همین دلیل است که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تا امروز مستحکم باقی مانده است.
او با اشاره به اینکه آینده نظام متعلق به نسل سوم و چهارم انقلاب است، افزود: ما نسل اول و دومی‌ها کم‌کم باید خانه را تمیز کرده و آن را به صاحب خانه که نسل سوم و چهارم هستند بسپاریم. لذا در این مقطع استفاده از ظرفیت نسل جوان و تحصیلکرده در اداره و مدیریت کشور یک ضرورت است.
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه تا زمانی که انقلاب و نظام به مردم متصل است و با رأی مردم مشروعیت می‌یابد، هیچ گزندی نمی‌تواند این نظام را از پا درآورده یا تهدید کند، اضافه کرد: تا زمانی که مردم با انقلاب و نظام و انقلاب با مردم باشد، این نظام به کار خود ادامه خواهد داد. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای قرار گرفته‌ایم، گفت: دولت از انتقاد دلسوزانه استقبال و حمایت می‌کند، انتقاد از دولت بلامانع است و حتی در دولت یازدهم و دوازدهم انتقاد از دولت بی‌هزینه و حتی توأم با جایزه و تشویق بوده است.
او با بیان اینکه انتقاد بی هزینه از آثار دولت یازدهم و دوازدهم است  که برای همیشه باقی می‌ماند، گفت: بسیار سخت است که این آثار دولت یازدهم و دوازدهم را پس از این کسی بتواند تغییر دهد. رئیس جمهوری درعین حال گفت که انتقاد به تنهایی کافی نیست و نیاز به دلسوزی هم داریم، نقد دلسوزانه غیر از تخریب کینه‌توزانه است. لذا پس از انتقاد همه باید برای اصلاح جامعه دست به دست هم دهیم و در این شرایط همدیگر را یاری کنیم تا به مقصد نهایی برسیم.
روحانی با اشاره به اینکه امام راحل تأکید داشتند که بار سنگین مسئولیت اداره کشور بر دوش دولت است و همه باید از آن حمایت کنند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیرشان با هیأت دولت تأکید فرمودند که دولت در میدان است و بار اصلی مسئولیت را بر دوش دارد و همه باید از دولت حمایت کرده و دولت را یاری کنند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه با وحدت میان دولت و مردم و همه نخبگان و بویژه نسل جوان، از این پیچ تاریخی عبور کرده و دشمن را مأیوس خواهیم کرد، ادامه داد: وحدت، تلاش و ایستادگی همه مسئولان و مردم، دشمن را مأیوس می‌کند، توطئه دشمنان روزی به پایان می‌رسد که  از ضربه زدن به نظام مأیوس شوند. لذا هدف بزرگ ما مأیوس کردن دشمنان است.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه به رغم افزایش سختی مردم در سال‌های اخیر، اما این احساس وجود دارد که در ماه‌های اخیر مقداری از مشکلات مردم کاسته شده است، اظهارکرد: آمارهای دو ماهه اخیر و نیز آمار روز گذشته مرکز آمار، نشان می‌دهد که  هم نرخ تورم ماهانه و هم تورم نقطه به نقطه نسبت به ماه‌های ابتدایی سال کاهش یافته است. اگر چه باید همچنان برای رفع مشکل تورم تلاش‌های خود را ادامه دهیم.
روحانی با تأکید بر اینکه دولت در شرایط کنونی همه توان خود را برای رفاه مردم به کار گرفته است، گفت: گاهی مشکلات ناشی از قصور و کوتاهی و گاهی ناشی از تقصیر و خطا است. اما زمانی نیز بخاطر شرایط ناخواسته‌ای است که از سوی دشمن تحمیل می‌شود.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه به رغم تلاش دولت برای ایجاد روابط مناسب با شرق و غرب، یک دولت تازه‌کار ناشی باعث شد که زحمت فراوانی برای مردم ما و منطقه، حتی مردم خودش ایجاد شود، افزود: در این شرایط وجود مشکلات ناشی از تقصیر و قصور معنا ندارد، بلکه بخاطر تحمیل شرایط سخت از سوی دشمن برای ملت ایران است، لذا همه باید به این ویژگی توجه داشته باشیم و برای تغییر این شرایط ناخواسته در کنار یکدیگر تلاش کنیم. روحانی با بیان اینکه جامعه قوی در کنار دولت قوی، دولت قوی در کنار رهبری قوی و رهبری قوی در کنار انقلاب قوی قرار دارد، اظهارکرد: امروز با تضعیف دولت کسی تقویت نمی‌شود، بلکه این کار دشمنان را خوشحال و راه را برای توطئه بیشتر آسان‌تر می‌کند.

سید حسن خمینی:
امروز روز حمایت بیشتر از دولت و خدمت بیشتر به مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی(س)، ضمن تبریک هفته دولت گفت: امروز روز حمایت بیشتر از دولت و خدمت بیشتر به ملت است.
به گزارش جماران،  وی افزود: اگر خدمتی می‌شود، مرهون تلاش همه کسانی است که در جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند و اگر کاستی وجود دارد هم معلول همه کسانی است که در این مجموعه نقش دارند. حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه خطاها، قصورها، تقصیرها و تحمیل‌های خارجی عواملی است که می‌تواند مشکلات بسیار زیاد فراهم آمده را بیشتر کند، ادامه داد: همه بخوبی می‌دانیم که یک دولت نابخرد در ایالات متحده با همراهی رژیم صهیونیستی که گستاخانه طالب فروپاشی ملت ایران است و از جمهوری اسلامی فراتر می‌اندیشد، امروزه ظلم بسیار وسیعی را متوجه کشورمان کرده است.
وی تأکید کرد: جا دارد همه ارکان حکومت و مردم به دولت که در سنگر اول خدمت‌رسانی است کمک کنند و با تلاش بیشتر در همه عرصه‌ها، این امید را در مردم فراهم بیاورند که می‌توانیم از این مسیر صعب عبور کنیم. یادگار امام در پایان با اشاره به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر تثبیت وضعیت اقتصادی کشور، گفت: امید داریم بتوانیم رشد مثبتی را در فضای اقتصادی کشور شاهد باشیم. همت بالای دولت، ارکان نظام و تک تک مردم می‌تواند این امر مهم را بیشتر فراهم آورد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7140/2/519928/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها