اخبــار




رهبر انقلاب دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) را منصوب کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی را به‌ عنوان دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، متن حکم به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ رضا رمضانی دام‌توفیقه
به پیشنهاد اعضای محترم شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، جنابعالی را که از تعهد و سوابق علمی و تجربه طولانی فعالیت در خارج از کشور بهره‌مند هستید، به‌عنوان دبیرکل آن مجمع منصوب می‌کنم. امید است با رویکرد تحول‌گرا و متناسب با شرایط حساس بین‌المللی و جایگاه مهم پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام و نیز با استفاده از نیروهای فکری، جوان، کارآمد و مجرب و نیز ارتباط مؤثر با علماء و اندیشمندان و بویژه اعضای محترم شورای عالی و مجمع عمومی در نشر معارف اسلام ناب و وحدت امت اسلامی موفق و مؤید باشید. لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های مخلصانه و دیرپای جناب حجت‌الاسلام آقای اختری در مدیریت مجمع محترم تشکر نمایم. توفیق همگان را در انجام وظایف محوله از حضرت حق مسألت دارم.
سیدعلی خامنه‌ای

جهانگیری: راهکار مبارزه با فساد شفافیت نظارت عمومی و آزادی رسانه‌ها است

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید مبارزه با فساد است، گفت: راهکار مبارزه با فساد شفافیت، نظارت عمومی و آزادی رسانه‌ها است زیرا عملکردهای پنهان و مخفی کاری‌ها فساد را در جامعه گسترش می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر شنبه در جلسه دیدار مسئولین تشکیلات مرکزی خانه کارگر افزود: اگر همه چیز شفاف باشد و همه امور در معرض دید عموم و زیر ذره‌بین رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گیرد، قطعاً کسی جرأت سوء استفاده و تخلف را نخواهد داشت. وی با بیان اینکه گسترش فساد می‌تواند بنیان‌های هر نظام سیاسی و اقتصادی را به خطر بیندازد، تصریح کرد: عزم مبارزه با فساد امر مبارکی است و دولت از آن حمایت می‌کند ضمن آنکه برخورد با پرونده‌های فساد در جمهوری اسلامی باید فراگیر و عادلانه باشد زیرا برخورد جناحی و تبعیض‌آمیز با مفسدان آفت مبارزه با این پدیده زشت و شوم است. جهانگیری با اشاره به پرونده معروف بابک زنجانی گفت: از ابتدای دولت تلاش کرده‌ایم تا با تدوین سازوکارهای دقیق گلوگاه‎های فساد را مسدود کنیم تا زمینه برای بروز و ظهور افرادی مانند بابک زنجانی از بین برود. وی با تأکید بر اینکه بارها گفته‌ایم که باید پشت صحنه و ابعاد پنهان پرونده بابک زنجانی مشخص شود، تصریح کرد: تا پشت پرده‌های این پرونده معلوم نشود، احتمال بروز مفاسدی نظیر آنچه در پرونده امثال بابک زنجانی رخ داد، وجود دارد. رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به مکاتبات خود با مقامات عالی کشور برای مشخص شدن همه زوایای پرونده بابک زنجانی، گفت: باید مشخص شود که چگونه ممکن است یک نفر بتواند براحتی مبلغ هنگفتی به میزان ۲.۷ میلیارد دلار از بیت‎المال سوء استفاده کند.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به وضعیت کشور در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در مقطعی فعالیت خود را آغاز کرد که ابهام‌هایی درخصوص نحوه هزینه کرد درآمدهای سرشار نفتی در دولت گذشته وجود داشت و مشخص نبود که ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی کجا و چگونه هزینه شده است؟

بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه صنایع دفاعی

رئیس قوه قضائیه گفت: صنایع دفاعی، نماد و نمودی از استقلال صنعتی کشور است. به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‎الله سیدابراهیم رئیسی در جریان بازدید از نمایشگاه صنایع دفاعی با تبریک هفته دولت، تصریح کرد: حقیقتاً جلوه «ما می‌توانیم» را در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی کشور دیدیم و این نشان می‌دهد که جوانان این کشور، فرمایشات راهبردی مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا را با تمام وجود باور کرده‌اند. رئیس قوه قضائیه باور و اتکا بر داشته‎های خود و ارتقای سطح استقلال، عزت و اقتدار را از برجسته‎ترین مؤلفه‎های صنایع دفاعی دانست و افزود: صنایع دفاعی، نماد و نمودی از استقلال صنعتی کشور است و نشان می دهد که با بهره‌مندی از افکار و اندیشه‌های بلند بویژه نیروی متراکم جوان در کشور و باور به دستیابی به پیچیده‎ترین صنایع هم به لحاظ نرم افزاری و هم سخت افزاری، می‎توانیم استقلال اقتصادی، صنعتی و کشاورزی را در همه حوزه‎ها تضمین کنیم.
رئیسی با بیان اینکه حرکت جوانان ما در صنایع دفاعی، امید جدی در مردم و یأس و ناامیدی در دشمن ایجاد کرده است، گفت: به وزیر محترم دفاع هم گفتم که اقدام جوانان عزیز ما در سرنگون‌سازی پهپاد امریکایی، میزان ارتقای سطح اقتدار و توانمندی ایران را به تمام مسلمانان و آزادمردان و آزادزنان جهان نشان داد.

چهارمین جلسه دادگاه پتروشیمی برگزار شد

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمی، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد.
به گزارش  ایسنا، در این جلسه کیفرخواست مجید ابرازه متهم ردیف هفدهم با اتهام معاونت در جرم با متهم ردیف هفتم درخصوص فروش ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی در بازار آزاد و سود ۲ تا ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرائت شد و پس از آن قاضی مسعودی مقام، از متهم خواست که به دفاع از خود بپردازد.
متهم با حضور در جایگاه گفت: بنده هیچ گونه اختیاری در تصمیم‎گیری و فروش مواد پتروشیمی نداشتم. من فقط یک کارمند حقوق‌بگیر براساس عرف بودم. بعد از ۱۱ سال هنوز زندگی متوسط کارمندی دارم و دنبال پست بالاتر نبودم. خدا را شاکرم که هیچ گونه سوءسابقه کیفری ندارم و کار کردن فقط برای تأمین معیشت بوده است و به ریال ریال پول و کسب درآمدم اهمیت داده و متعهد هستم.
متهم درخصوص اظهارات نماینده دادستان در کیفرخواست مبنی بر اقرار به دریافت ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان گفت: این سود نبوده و من اختیاری در خرید نداشتم. آن عدد سود نبود و من حاصل از فروش را به ضابط گفتم. متهم ابرازه در پایان دفاعیات گفت: از شما عاجزانه تقاضای برائت دارم. وکیل متهم نیز در ادامه گفت: موکلم از سال ۱۳۸۷ به عنوان کارمند گروه صنعتی گلریز قم مشغول به کار شد. آقای حامد مقدم مدیرعامل این شرکت بودند و در محضر ضابطین و بازپرس توضیحاتی دادند و گفته‌اند که موکل بنده صرفاً به عنوان کارمند وظایف اداری خود را انجام می‌داده است. موکل بنده از سال ۸۷ که دستگیر شدند تا زمانی که با قرار وثیقه آزاد شدند و تا به امروز همان کارمند بوده است و امروز نیز همان وظایف را انجام می‌دهد.  در ادامه قاضی مسعودی مقام با اعلام ختم این جلسه رسیدگی گفت: با توجه به تداخلی که در جلسات دادگاه داریم، جلسه بعدی رسیدگی را متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7140/2/519930/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها