اخـــــــبار




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
مشارکت همه شهروندان در مدیریت هوشمند شهری ضروری است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در میزگرد ویژه وزیران در اجلاس شهر امن و هوشمند قطر سخنرانی کرد.
به‌گزارش «ایران» آذری جهرمی در این میزگرد ضمن ارائه تبیین رویکرد انسان مدارانه نسبت به شهر هوشمند، تأکید کرد: هوشمند‌سازی ابزار توسعه شهری پایدار است نه هدف آن و لذا توسعه فناوری باید در خدمت انسان و بر مبنای نیازهای واقعی شهروندان صورت گیرد.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: صرف وارد کردن فناوری هوشمندسازی از طریق کارتِل‌های بزرگ و بدون توجه به اقتضائاتِ نیازهای بومی، منافع سرشاری را نصیب این شرکت‌ها می‌کند اما شهروندان لزوماً سودی نمی‌برند.
وی افزود: ما معتقد به مشارکت همه شهروندان در مدیریت هوشمند شهری هستیم. دو عنصر شهروند هوشمند و حاکمیت هوشمند لازمه هوشمندسازی مدیریت شهری است. وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به دستاوردهای شرکت‌های فناورانه ایرانی درعرصه نوآوری و خلاقیت در سال‌های اخیر اعلام کرد به‌دنبال ایجاد چندین هزار شغل برای جوانان ایرانی در عرصه هوشمندسازی مدیریت شهری هستیم. وزیر ارتباطات ضمن توصیف ابعاد توسعه شهر هوشمند در تهران و مشهد و سایر کلانشهرهای ایران، تأکید کرد: هوشمند‌سازی فضای شهری در ایران در حوزه‌های محیط زیست از جمله کنترل آلودگی هوا، مدیریت منابع آب و انرژی، حمل‌و‌نقل و اقتصاد در دستور کار دولت قرار دارد و پروژه‌های متعددی در این زمینه مستعد حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی است.‌

با به روز شدن  یک تروجان صورت می گیرد
اطلاعات کاربران در معرض خطر سرقت

مرکز مدیریت راهبردی افتا نسبت به سرقت اطلاعات احراز هویت کاربران با به روز شدن تروجان Adwind هشدار داد.
به‌گزارش «ایران» مجرمین سایبری، با پنهان‌سازی رفتار مخرب تروجان Adwind با استفاده از دستورهای مجاز جاوا، اطلاعات احراز هویت بانکی، برنامه‌های تجاری و هرگونه گذرواژه ذخیره شده در یک مرورگر کاربران را به‌سرقت می‌برند.
این بدافزار که با اسامی AlienSpy و jRAT نیز شناخته می‌شود، می‌تواند چندین سیستم عامل را هدف قرار دهد و به‌طور معمول قربانیان را از طریق ایمیل‌های فیشینگ، فایل نصبی مخرب نرم‌افزارها یا وب‌سایت‌های مخرب، انتخاب و آلوده می‌کند. نوع جدیدی از این بدافزار اخیراً شناسایی شده که سیستم عامل ویندوز و برنامه‌های متداول ویندوز از جمله Internet Explorer و Outlook را همراه با مرورگرهای مبتنی بر Chromium، هدف قرار می‌دهد. جدیدترین نوع Adwind توسط یک فایل JAR منتقل می‌شود و هدف آن در پشت چندین لایه مبهم‌سازی و رمزگذاری شده قرار دارد که باعث ناکارآمدی تشخیص مبتنی بر امضا می‌شود. هنگامی که بدافزار لیست آدرس‌های سرور فرمان و کنترل را باز کند، Adwind فعال شده و قادر به دریافت دستورالعمل‌ها و ارسال اطلاعات سرقت شده از جمله اطلاعات احرازهویت بانکی، برنامه‌های تجاری و هرگونه گذرواژه ذخیره شده در یک مرورگر، به سرور میزبان است. در آخرین نسخه Adwind، عملکرد بدافزار با استفاده از دستورات جاوا مخفی می‌شود. توسعه‌دهندگان بدافزار این کار را با مخفی کردن فایل‌های JAR مخرب در بین تعدادی از برنامه JAR مشروع انجام دادند و با استفاده از رمزگذاری، تشخیص فایل JAR اولیه و بارگذاری فایل‌های JAR اضافی از یک سرور از راه دور را دشوار کردند. تمامی این موارد تشخیص فعالیت غیر طبیعی را دشوار می‌کنند. ‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7193/15/525635/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها