مأموریت رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور

راه‌اندازی بخشی ویژه برای حمایت از تولیدکنندگان




آذربایجان شرقی مقصد سفر استانی رئیس قوه قضائیه و هیأت همراه قضایی در روز پنجشنبه بود. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این سفر یک روزه علاوه بر سخنرانی در جمع فعالان اقتصادی و مسئولان قضایی استان و دیدار با خانواده های شهدا، بازدیدی از کارخانه ماشین‌سازی تبریز و بازار کفش و فرش تبریز داشت.
به گزارش ایسنا، رئیسی در دیدار با فعالان اقتصادی و کارآفرینان آذربایجان شرقی، گفت: آمار و ارقام و فعالیت‌ها، نشانگر پیشرفت کشور بوده و امید به آینده در کشور بیش از همیشه وجود دارد.
وی افزود: کشورمان علی رغم تمامی تهدیدات دشمنان، سر پا بوده و مردم نشاط دارند. حوزه‌های اقتصادی نیز فعال هستند. به گفته رئیس دستگاه قضا، قانون کسب و کار باید اجرا شود تا فضای کسب و کار برای تولیدکنندگان و صنعتگران امن و قابل قبول باشد. وی با تأکید بر اینکه باید واردات بی‌رویه برای حمایت از تولید کاهش یابد، گفت: نباید به هیچ عنوان و با هیچ پوششی اجازه دهیم که واردات بی‌رویه، تولیدات داخلی را تهدید کند. قاچاق کالا و واردات بی‌رویه، تولید را تهدید می‌کند؛ از این‌رو دستگاه‌ها باید موانع تولید را با حساسیت دنبال کنند تا شاهد رونق تولید باشیم.
وی ادامه داد: به سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده‌ایم تا بخشی را تحت عنوان حمایت از تولیدکنندگان راه‌اندازی کنند تا چنانچه تولیدکننده و صنعتگری بعد از مراجعه به سازمان مربوطه با مشکل مواجه شد، بتواند مشکل خود را از طریق دستگاه‌های نظارتی حل کند. رئیسی با تأکید بر اینکه تمام تلاش دستگاه قضا در راستای رونق تولید بوده و اجازه نمی‌دهد هیچ کارخانه یا حتی کارگاهی تعطیل شود، گفت: بیش از ۳۲ مورد از کارخانجات مشکل‌دار در آذربایجان شرقی با ورود دستگاه قضایی به کار افتاده و جلوی تعطیلی‌شان گرفته شده است، همچنین در سطح کشور نیز با اقدامات قضایی، مانع تعطیلی حدود ۵۰۰ مورد از کارگاه‌ها و مراکز تولیدی شده‌ایم.
بازدید از کارخانه ماشین‌سازی و بازار کفش و فرش تبریز
بازدید از کارخانه ماشین‌سازی تبریز، یکی دیگر از برنامه‌های رئیس قوه قضائیه بود. در جریان این بازدید استاندار آذربایجان شرقی و سرپرست کارخانه اعلام کردند که صندوق بازنشستگی فولاد که اکنون صاحب اصلی کارخانه است، ۴ ماه است هنوز مدیرعامل و هیأت مدیره این کارخانه را معرفی نکرده است که رئیس قوه قضائیه این اقدام را نادرست دانست و گفت: معرفی هیأت مدیره یک مجموعه تولیدی که لحظه به لحظه کار می‌کند، نباید چهار ماه عقب بیفتد.
رئیس قوه قضائیه همچنین با حضور در بازار کفش به گفت و گو با تعدادی از کسبه پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات فعالان این صنف قرار گرفت. همچنین، در جریان بازدید رئیس قوه قضائیه از بازار کفش تبریز، برخی اقشار مختلف مردم که در بازار حضور داشتند، ضمن گفت‌وگو با رئیس دستگاه  قضا، مشکلات‌شان را با  رئیسی در میان گذاشتند. رئیسی پس از این بازدید نماز ظهر و عصر را در مسجد مقبره، مدفن آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی اقامه کرد و به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله طباطبایی دقایقی برای نمازگزاران به سخنرانی پرداخت. بنابر این گزارش، رئیس دستگاه قضا پس از اقامه نماز، با حضور در بازار فرش تبریز، ضمن گفت‌و‌گو با بازاریان وضعیت بازار فرش را مورد بررسی قرار داد.

برش
۶ قاضی فاسد برکنار شدند ۱۰پرونده دیگر آماده رسیدگی است

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و اجرایی با مدیران فاسد برخورد کنند، از برخورد دستگاه قضایی با قضات فاسد خبر داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدجواد منتظری در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به استان آذربایجان شرقی به عنوان نماینده رئیس قوه قضائیه در جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان مراغه حاضر شد و سیاست قوه قضائیه در این سفرها را شنیدن نقطه نظرات مسئولان دانست. وی با اشاره به برخورد قاطع با فساد، ادامه داد: طبیعتاً وظیفه دستگاه قضا است که با هرنوع فسادی برخورد کند و از سوی دیگر دستگاه قضایی مصمم است نسبت به سلامت خود اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهد. دادستان کل کشور با بیان اینکه اراده و تصمیم دستگاه قضایی برخورد جدی با مفاسد درون دستگاه قضا است، گفت: در همین یکی دو هفته اخیر پرونده ۵ یا ۶ قاضی فاسد را در محکمه عالی رسیدگی و آن‌ها را از دستگاه قضایی منفصل کردیم. همین امروز که با دادستان انتظامی قضات که دبیر کمیسیون کارشناسی هم هست صحبت می‌کردم گفت حدود هفت الی 10 پرونده دیگر آماده رسیدگی در دادگاه عالی است. وی تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که با صدای بلند اعلام نماییم که با قاضی فاسد برخورد خواهیم کرد و برخورد می‌کنیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7193/3/525668/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها