تریبون جمعه




توصیه‌های خطیب نماز جمعه تهران به معترضان عراقی و لبنانی

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مردم متدین عراق تحت مرجعیت و چارچوب قانونی می‌توانند مشکلات را حل کنند.به گزارش ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات اخیر ایجاد شده در دو کشور عراق ولبنان اظهار کرد: مردم عراق در صد سال اخیر به دلیل برنامه‌های غلط و بودجه‌‌‌بندی‌های غلط در فقر به سر می‌برند. وی با اشاره به بهره‌مندی برخی گروه‌ها سیاسی از بودجه این کشور گفت: مردم عملاً بهره‌ای از بودجه ندارند و در تجمعات خیابانی خود خواهان عدالت هستند. مرجعیت محترم عراق دولت را موظف به اصلاحات و رسیدگی به اعتراضات نمودند. موحدی‌کرمانی ادامه داد: آنچه در روزهای اخیر از عراق شنیدیم، فقط مطالبه اقتصادی نبود. دشمنان عراق از گوشه‌ای وارد شدند؛ در بعضی شهرها به خشونت روی آوردند و مردم مظلوم را مورد حمله قرار دادند. جمع کثیری را کشتند و برخی متدینین را قطعه قطعه کرده و برخی را در آتش سوزاندند. وی گفت: دشمن دنبال این است که فرصتی به دست آورد. سفیر امریکا هم در عراق به طور علنی از خشونت حمایت کرد و با صراحت نیروهای نظامی عراق را از کمک کردن منع می‌کند. همین‌ها در طول 16 سال گذشته روزانه یک میلیون بشکه نفت  تحت عنوان غرامت جنگی از عراق دریافت می‌کنند. امام جمعه تهران گفت: مردم متدین عراق تحت مرجعیت و چارچوب قانونی می‌توانند مشکلات را حل کنند. کما اینکه در سال‌های گذشته توانستند مسأله امنیت را نیز حل کنند. برخی گروه‌های منحرف که ما آن‌ها را شیعه انگلیسی می‌دانیم هم هستند که مردم عراق باید صفوف خود را از آن‌ها جدا کنند. موحدی کرمانی سپس به اعتراضات مردم لبنان اشاره کرد و گفت: ریشه اصلی اعتراضات مردم لبنان عدم توجه دولت به اقتصاد مردم بوده است. دولت حریری از خارج وام گرفت و مردم را مقروض کرده بدون آنکه بر زندگی مردم اثری داشته باشد. دولت‌های لبنان بدهی برروی دست مردم گذاشتند. مردم از فساد و تبعیض به تنگ آمدند. دولت لبنان باید از آهنگ عمومی برای اصلاح استفاده کند. موحدی کرمانی در ادامه همین بحث گفت: اطراف ما را آشوب گرفته ‌است. ما به خاطر راهنمایی‌های مقام معظم رهبری از این آشوب‌ها به دور هستیم.

استعفای امام جمعه ساری

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری دیروز از مسئولیتش رسماً استعفا داد.به گزارش تسنیم، متن استعفای وی که به‌ علت بیماری قادر به اقامه نماز جمعه نبود توسط حجت‌الاسلام محمد قاسمی امام‌ جمعه موقت ساری قرائت شد.
آیت‌الله نورالله طبرسی متولد سال 1319 بعد از رحلت آیت‌الله هادی روحانی در سال 78 به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران منصوب شده‌ بود. وی از سال 59 و با حکم امام خمینی(ره) به عنوان  امام جمعه ساری منصوب شده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7193/3/525672/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها