اخبـــــار




با تصویب مجلس صورت می گیرد
تدوین لایحه جلوگیری از عادی‌سازی قطع اینترنت

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران پس‌از وصل اینترنت تلفن همراه در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: برای جلوگیری از عادی‌سازی قطع اینترنت در حال تهیه لایحه‌ای هستیم که این کار تنها با تصویب مجلس امکانپذیر باشد. به‌گزارش «ایران» امیر ناظمی در توئیتر خود نوشت: در حال تهیه لایحه‌ای هستیم تا از این پس قطع اینترنت و هر اپ با بیش از ۱۰ میلیون کاربر ایرانی تنها با تصویب مجلس امکانپذیر باشد. ناظمی تصریح کرد: «از نمایندگان می‌خواهم از آن پشتیبانی کنند. اینترنت مثل آب، مثل هوا، قابل قطع‌کردن نیست.»

کشور به ساخت ماهواره عملیاتی نزدیک می شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی کشور در توئیتی اعلام کرد: یک گام دیگر به ساخت ماهواره عملیاتی و کاربردی نزدیک شده‌ایم. به‌گزارش «ایران» مرتضی براری در توئیتی نوشت: فناوری تعیین و کنترل وضعیت ماهواره با قابلیت تشخیص و تصحیح عیب توسط جوانان متخصص ایرانی توسعه داده شد و این موضوع یک موفقیت دیگر برای افزایش حداکثری ضریب اطمینان، انجام مأموریت و دسترس‌پذیری ماهواره‌ها درمداراست. براری با درج هشتگ «آینده روشن»تأکید کرده است: یک گام دیگر به ساخت ماهواره عملیاتی و کاربردی نزدیک شدیم.


تشعشع نسل پنجم تلفن همراه بیشتر از مایکروویوهای خانگی نیست

شرکت‌های مخابراتی استرالیا به تازگی اعلام کرده‌اند که میزان تشعشعات ناشی از شبکه ۵G از مایکروویوهای خانگی کاربران نیز کمتر است و کاربران نباید نگران تهدیدات آن بر سلامتی خود باشند.
به‌گزارش ایسنا،  تلسترا به‌عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی فعال در توسعه زیرساخت‌های شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G به‌همراه سایر شرکت‌های مخابراتی به تازگی اعلام کرده‌اند که میزان تشعشعات شبکه ۵G از مایکروویوهای خانگی، مودم‌های وای فای و بسیاری دیگر از محصولات و دستگاه‌های کنترل از راه دور بیشتر نیست و شهروندان نباید نگران تهدیدات توسعه این نسل جدید از شبکه اینترنت همراه باشند. این در حالی است که تلسترا پیشتر اعلام کرده بود مردم و شهروندان تحت تأثیر اخبار و گزارش‌های فراوانی که درباره خطرات و تهدیدات نسل پنجم شبکه اینترنت همراه ۵G روی سلامت بشر، حیوانات و محیط زیست دارد، هیچ اعتمادی به راه‌ا‌ندازی و توسعه زیرساخت‌های لازم برای این شبکه ندارند و به همین سبب نیز از دولت استرالیا برای اعتمادسازی و فرهنگ‌سازی در این خصوص درخواست کمک کرده بود.  در یک سال اخیر تلاش اپراتورهای مخابراتی و غول‌های تکنولوژی برای توسعه فناوری شبکه اینترنت ۵G شدت گرفته و هریک از آنها در تلاشند تا با همکاری شرکت‌های مخابراتی مناطق مختلف جهان وارد همکاری و مذاکره شوند. البته یکی از مواردی که در این مدت جلوی توسعه سریع زیرساخت‌های مربوط به شبکه ۵G را گرفته، انتشار گزارش‌های مفصل هشدارآمیز تعداد زیادی از دانشمندان در جهان در مورد خطرات و تهدیدات توسعه و استفاده از شبکه ۵G بر سلامت انسان، حیوان و محیط زیست بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7216/11/528102/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها