دیگه چه خبر


استاندارد دوگانه علیه دولت‌ها

  خبر اول اینکه،  سایت عصر ایران در مطلبی به استاندارد دوگانه برخی جریان‌های سیاسی کشور در مواجهه با دولت‌ها اشاره کرده که زمانی حمایت از رئیس جمهوری را واجب و زمانی، انتقاد از دولت را ضروری می‌دانند. در بخشی از این مطلب آمده: تقریباً یک ماه بعد از انتخابات سال 88، آیت‌الله مصباح یزدی از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد در مورد جایگاه رئیس جمهوری گفت: «وقتی رئیس جمهوری از جانب رهبری نصب و تأیید می‌شود به عامل او تبدیل شده و از این پرتو نور بر او نیز تابیده می‌شود. وقتی ریاست جمهوری حکم ولی فقیه را دریافت کرد، اطاعت از او نیز چون اطاعت از خداست.» در ادامه این مطلب آمده است: حالا حدود 10 سال بعد منبری معروف تهران یعنی علیرضا پناهیان که از طرفداران سرسخت آیت‌الله مصباح یزدی است، در مورد دولت و رئیس آن می‌گوید: «با حمایت از کُلیت نظام می‌توانند از دولت انتقاد کنند و این همان کاری است که مردم تهران در تجمع «امنیت و اقتدار» در روز دوشنبه چهارم آذر انجام دادند.» نویسنده پرسیده است: بالاخره ما کدام یک از این حرف‌ها را باور کنیم؟ اطاعت از رئیس جمهوری اطاعت از خداست یا فقط اینکه در نظام جمهوری اسلامی می‌شود از دولت انتقاد کرد؟ این همه تناقض از کجا می‌آید؟ فلسفه دولت تغییر کرده است یا چون رئیس جمهوری، رئیس جمهوری محبوب شما نیست انتقاد از دولت آزاد است و اگر در انتخابات آینده یکی از دوستان شما به رأس قدرت رسید، باز هم دولت در حصار تقدس‌گرایی قرار می‌گیرد؟

 قطع اینترنت با تصویب مجلس

  خـبـر دیگر اینکــه، امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات، در حساب توئیتری خود از تهیه لایحه‌ای خبر داده که در صورت تصویب، قطع اینترنت فقط با مصوبه مجلس امکانپذیر می‌شود. به گزارش «ایران»، ناظمی نوشته است: «بازگشتیم، اما برای جلوگیری از عادی‌سازی قطع اینترنت، در حال تهیه لایحه‌ای هستیم تا از این پس قطع اینترنت و هر اپ با بیش از ۱۰ میلیون کاربر ایرانی تنها با تصویب مجلس امکان‌پذیر باشد! از نمایندگان می‌خواهم از آن پشتیبانی کنند. اینترنت مثل آب، مثل هوا، قابل قطع‌کردن نیست!»

‌ایلهان عمر: جاسوس ایران نیستم

  دســت آخــر اینکــه، «ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره امریکا اتهامات مطرح شده در برخی رسانه‌های سعودی درباره جاسوسی او برای ایران را رد کرده است. به گزارش عصرایران، دفتر این نماینده 38 ساله کنگره امریکا در پاسخ به روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست»، اتهامات مطرح شده از سوی یک شاهد دادگاهی در ایالت فلوریدا مبنی بر ارسال اطلاعات حساس از سوی او به ایران با واسطه قطر را رد کرده است. سخنگوی دفتر این نماینده مسلمان کنگره امریکا داستان ساخته و پرداخته رسانه‌های سعودی علیه ایلهان عمر را غم‌انگیر توصیف کرده.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7216/3/528113/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها