اخــبار




بیستمین نمایشگاه تله کام افتتاح شد

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی با عنوان تله کام پلاس با رویکرد راه‌حل‌های نوآورانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد.
به گزارش «ایران» این نمایشگاه روز گذشته با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، افتتاح شد.
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تله کام) در مساحتی بیش از ۵ هزار مترمربع در دو سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران و با حضور ۱۱۰ شرکت آغاز به کار کرد و قرار است ۳۶ محصول سخت‌افزاری در ایام این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.نمایشگاه بین‌المللی مخابرات و راه‌حل‌های نوآورانه حوزه فناوری ارتباطات، ۲۶ تا ۲۹ آذرماه همزمان با نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و با تأکید بر عرضه و تقاضای فناوری و رونق تولید دایر است.
این نمایشگاه پس از لغو برگزاری نمایشگاه ایران تله کام در آبان ماه امسال، توسط سندیکای صنعت مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مخابرات با نام تله کام پلاس در حال برگزاری است.

  رئیس سازمان فناوری اطلاعات:
تحریم <گوگل پلی> مشکلی برای کاربران ایرانی ایجاد نمی کند

«اگرچه به نظر نمی‌رسد موضوع تحریم کاربران ایرانی از سوی سرویس دهنده «گوگل پلی»، جدی باشد، اما با وجود این اگر این اتفاق رخ دهد نیز مشکلی برای کاربران ایجاد نمی‌شود.» به‌ گزارش مهر، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق و با بیان اینکه بازار داخلی ما برای ارائه خدمات اندروید در حوزه «نقشه» و «بازار اپلیکیشن» تقویت شده و این خدمات دهندگان در حال سرویس دهی خوبی به کاربران هستند، گفت: ما هم‌اکنون در کشور رقبای داخلی خوبی برای سرویس «گوگل پلی» داریم. معاون وزیر ارتباطات افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که امروزه تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های اندروید، از بازار داخلی اپلیکیشن‌های اندرویدی استفاده می‌کنند و به همین دلیل وابستگی به «گوگل پلی» جدی نیست. ناظمی با اشاره به سرویس‌های بومی نقشه و مسیریاب در کشور که ظرفیت جایگزینی رقبای خارجی مانند «گوگل مپس» و «ویز» را دارند نیز گفت: این اپلیکیشن‌ها بدون محدودسازی و فیلتر رقیب خارجی به خوبی پیشرفت کردند و هم‌اکنون نیز کاربران بسیاری خودشان انتخاب کرده‌اند که از این برنامه‌های داخلی استفاده کنند. به‌همین دلیل با توجه به ظرفیت‌هایی که در این حوزه ایجاد شده است، می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند.رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در مسأله تحریم ایران از سوی گوگل، آنچه که برای ما دارای اهمیت بوده این است که ما در حقیقت با هرگونه محدودسازی دسترسی برای کاربران مخالف هستیم و تفاوتی ندارد که این محدودیت از کدام سمت باشد.

توقف پشتیبانی گوگل از گوشی های اندرویدی در ترکیه

شاید کمتر فردی تصور می‌کرد که گوگل پس از فشارهای خود به چینی‌ها این بار ترکیه را هدف خود قرار دهد. اما این موضوع حقیقت دارد و اکنون گوگل به شرکای تجاری خود در ترکیه نسبت به قطع همکاری‌های مشترک هشدار داد.
به‌ گزارش انتخاب، همه چیز از سال 2018 آغاز شد، یعنی زمانی که نهاد تنظیم رقابت ترکیه به‌دلیل نقض قوانین رقابت در بازار نرم افزارهای تلفن همراه، گوگل را 17.4 میلیون دلار جریمه کرد. سازمان تنظیم رقابت ترکیه سپس از گوگل درخواست کرد تا با تغییر تمامی قراردادهای همکاری خود در زمینه توزیع و پشتیبانی نرم‌افزارهای اندرویدی، به مشتریان خود این امکان را بدهد که در صورت تمایل از موتورهای جست‌و‌جوی مختلفی در گوشی‌های اندرویدی خود بهره ببرند.اما گوگل زیر بار این فشار نرفته و در بیانیه‌ای که دوشنبه منتشر کرده است، تأکید کرده که از این پس قادر به پشتیبانی گوشی‌های اندرویدی جدید نیست.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7232/11/529729/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها