اخبــار




شرایط جدید بازنشستگی  کارکنان دولت

سازمان اداری و استخدامی کشوری طی بخشنامه‌ای شرایط جدید بازنشستگی کارمندان دولت را اعلام کرد .به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری در را ستای کاهش حجم و منطقی نمودن اندازه دولت و همچنین به منظور ایجاد ظرفیت لازم برای اجرای تدابیر دولت تدبیر و امید مبنی بر بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان و جوانان مستعد کشور برای تصدی پست‌های مدیریت حرفه‌ای و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرایی کشوردستگاه اجرایی می‌تواند کارمند خود را با حداقل سی‌سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و سی وپنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از 30سال بازنشسته نماید.
بنابراین گزارش ضروری است ترتیبی اتخاذ شود تا با استفاده از اختیار حاصل از بند مذکور نسبت به بازنشسته نمودن کارمندان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین‌تردرمشاغل تخصصی وغیرتخصصی با سی سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی و نیز دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد وبالاتر با سی سال سابقه خدمت دولتی در صورت تقاضای ذینفعان و سی و پنج سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی اقدام لازم معمول و سپس مطابق بخشنامه شماره 383689 مورخ 14/07/1398 این سازمان، شماره مستخدم آنان در سامانه کارمند ایران ابطال شود. همچنین شایسته است کلیه دستگاه‌های اجرایی اختیار بازنشستگی را در مورد کارمندان دستگاه‌های اجرایی دارای قوانین و مقررات خاص و در خصوص مشمولین کلیه صندوق‌های بازنشستگی برابر مقررات مربوط اعمال نمایند.

سهمیه حج ٩٩ مشخص شد

رئیس سازمان حج و زیارت از تعیین سهمیه حج ایران در توافق با عربستان خبر داد و گفت: براساس این تفاهم، ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران در سال ٩٩ به حج تمتع اعزام می‌شوند. به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان پس از بازگشت از سفر عربستان با یادآوری اینکه این سفر به دعوت وزیر حج و عمره عربستان برای مذاکره و امضای تفاهمنامه حج ۱۳۹۹ انجام شده است، گفت: این سفر دستاوردهای خوبی دربر داشت و اصلی‌ترین محور تیم مذاکره‌کننده ایران پیگیری اصل عزت، کرامت، آرامش و امنیت حجاج ایرانی بود که به عنوان اولین اصل تفاهمنامه مطرح شد و طرف عربستانی هم بر پایبندی و رعایت آن تأکید داشت. او ادامه داد: براساس این تفاهمنامه جمعیت حجاج ایرانی نسبت به توافق سال قبل بیش از یک‌هزار نفر افزایش یافته است و طبق مصوبه سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی که سهمیه حج کشورها به ازای هر یک میلیون جمعیت آن‌ها یک‌هزار نفر است، در نتیجه ۸۵ هزار زائر ایرانی به این سفر معنوی اعزام می‌شوند که با 2 هزار و 550 نفرعوامل اجرای حج، این تعداد به ۸۷ هزار و۵۵۰ نفر می‌رسد.

تقدیر از «ایران سپید» در نخستین جشنواره خط بریل

روزنامه ایران سپید در اولین جشنواره بریلفا به‌عنوان اولین و تنها روزنامه به خط بریل در بخش حفظ و گسترش نشر بریل فارسی مورد تقدیر قرار گرفت. به‌گزارش «ایران سپید» ، جشنواره خط بریل با هدف بهبود جایگاه بریل در تأمین نیازهای اطلاعاتی نابینایان، رفع کاهش تدریجی استفاده از این خط در دو دهه اخیر در ایران، توجه ویژه سازمان‌ها و معاهدات بین‌المللی بر حفظ و گسترش و رسمیت بخشی بیشتر به آن و همچنین بازشناسی و معرفی خط بریل به جامعه برگزار شد.  در این مراسم اسونان اسوتکوفسکی، نماینده منطقه‌ای یونسکو در تهران گفت: بسیار مفتخرم که در آیین اختتامیه نخستین جشنواره خط بریل بریلفا حضور دارم. چهارم ژانویه سال‌جاری ما نیز تأثیر شگرف اختراع خط بریل  را روی زندگی نابینایان جشن گرفتیم. وی ادامه داد: این روز توسط مجموع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید تا نیاز بخشی از جامعه را به رسمیت بشناسد. یونسکو در اواخر دهه ۱۹۴۰ تا اوایل ۱۹۵۰ از یکسان‌سازی خط بریل حمایت کرد از این‌رو همه برنامه‌های یونسکو اعم از فرهنگی و علوم را برای ترویج فرهنگ یکسان‌سازی اختصاص دادیم. وی با اشاره به پیشرفت فناوری‌های نابینایان گفت: پیشرفت فناوری در حوزه نابینایان بسیار قابل توجه و تقدیر است اما باید این پیشرفت در راستای تکامل خط بریل باشد نه آنکه جایگزین این خط شود‌.
اسوتکوفسکی از ارزش خط بریل و جایگاه آن برای نابینایان افزود: خط بریل بیش از آنکه یک خط برای جامعه هدفش باشد ابزاری برای برابری نابینایان با دیگر افراد است. امیدوارم این رویدادها فرصتی باشد تا اهمیت خط بریل را فراموش نکنیم. در این مراسم اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی حضور داشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7232/14/529775/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها