کدام اپ ها را هنگام مسافرت با خود ببریم؟



میثم لطفی
خبرنگار
برخی افراد بواسطه شرایط شغلی یا تمایلات شخصی به‌تنهایی سفر می‌کنند و در چنین شرایطی اپلیکیشن‌های موبایلی بهترین کمک و راهنما برای آنها خواهند بود. این اپ‌ها را می‌توان در زمینه‌های مختلف طبقه‌بندی کرد. از آنجایی که امنیت، مهم‌ترین نکته در مسافرت محسوب می‌شود، اپ‌ها ی مختلف به‌صورت ویژه با هدف تأمین امنیت شما در طول سفر ارائه شده است. معروف‌ترین اپلیکیشن در این زمینه TripWhistle Global SOS نام دارد که شماره‌های اضطراری در کشورهای مختلف را شامل می‌شود و همچنین ایمن‌ترین و بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد مورد نظر شما را پیشنهاد می‌کند. گروه دیگر اپ‌ها‌ی مترجم هستند که در طول سفر برای شما کاربرد فراوان دارند و از بهترین انواع آنها می‌توان به «گوگل ترنسلیت» و «مایکروسافت ترنسلیت» اشاره کرد.
اپلیکیشن‌های مخصوص اقامت خانواده از دیگر ابزارهای موبایلی محسوب می‌شود که بجز پیدا کردن هتل‌ها با قیمت مناسب، امکان سکونت در کنار خانواده‌ها در طول سفر را هم فراهم می‌کنند و از بهترین آنها می‌توان به Airbnb و Couchsurfing اشاره کرد. دسته دیگر اپلیکیشن‌های مخصوص غذا هستند که بهترین رستوران‌ها را به‌شما پیشنهاد می‌کنند یا امکان خوردن غذاهای محلی در نقاط مختلف جهان را با قیمت مناسب فراهم می‌آورند. در این زمینه اپلیکیشن VizEat، EatWith و Meal Sharing را می‌توان به‌عنوان بهترین گزینه معرفی کرد.
برخی اپ‌ها نیز به‌صورت اختصاصی توصیه‌های مناسب سفر در نقاط مختلف جهان را به اشتراک می‌گذارند و از معرفی جاذبه‌های توریستی و رستوران‌ها گرفته تا توصیه مردم محلی و دیگر گردشگران را ارائه می‌دهند که از بهترین آنها می‌توان به TripAdvisor، Localeur و SmarterTravel اشاره کرد. در زمینه اپ‌ها ی آفلاین نقشه که بدون نیاز به اینترنت دسترسی به مسیرهای مختلف را فراهم می‌کنند نیز گزینه‌های بی‌شماری وجود دارد. ولی شاید بتوان «گوگل مپس» را به‌عنوان بهترین گزینه در این زمینه معرفی کرد و البته MAPS.ME و CityMaps2Go نیز می‌توانند گزینه مناسبی محسوب شوند تا شما بتوانید بهترین تجربه را در سفر خود داشته باشید. گفتنی است در خصوص اپ‌های یاد شده که مورد جهانی آنها ذکر شده به نوعی اپ‌های وطنی بسیاری نیز با همین خصوصیات وجود دارد که در این صفحه معرفی شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7247/13/531782/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها