ورود روبات گربه ای به بازار




سوسن صادقی
خبرنگار
این روزها روبات‌های زیادی طراحی و ساخته شده است که سازندگان آن سعی دارند تا یک ویژگی جدید به آن اضافه کنند و بتازگی در همین راستا شرکتی یک روبات گربه‌ای را طراحی و ساخته است که دارای ویژگی‌های خاصی است. این روبات گربه که MarsCat نام دارد، می‌تواند کارهای زیادی را انجام دهد.
این روبات  که دارای رنگ‌های سفید، خاکستری، مشکی و کرم است به 6 سنسور لمسی خازنی، دوربین 5 مگاپیکسلی در بینی برای دیدن مجهز شده است. در آن باتری به‌کار رفته که قادر است با جنب و جوش زیاد گربه تا 2 ساعت و با جنب و جوش کم و در حالت خواب یا نشستن تا 5 ساعت کار کند.
این روبات امکان تشخیص 20کلمه کلیدی را دارد. این گربه قادر است دو پای خود را دراز کند. وقتی چانه‌اش را لمس می‌کنید مانند گربه‌های واقعی عکس‌العمل نشان دهد. امکان ایجاد تعامل با این روبات هم وجود دارد به‌طوری که اگر انسان به او محبت کند عکس‌العمل نشان می‌دهد. دستورات خاص را بدرستی تشخیص می‌کند. یعنی اگر به‌جای گفتن «بیا اینجا» از کلمه «بیا» استفاده شود آن را بخوبی درک می‌کند و انجام می‌دهد. امکان دویدن، خوابیدن، نشستن و کشش ایجاد کردن در بدن خود را دارد. می‌تواند گاز بگیرد و با اینکه دفعی ندارد امکان پنهان کردن به اصطلاح مدفوع خود را دارد.
این روبات گربه، بسیار احساسی است و می‌تواند اشتیاق، کناره‌گیری را نشان داده و خود را پر انرژی نشان دهد و حتی اگر صاحبش به او بی‌اعتنایی کند می‌تواند به وی بی‌محلی کرده و او را تحویل نگیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه فرد این روبات منبع باز بودن و قابل برنامه‌ریزی آن است و می‌توان آن را آنگونه که صاحبش می‌خواهد، مدیریت کند.
این شرکت که این روبات را فعلاً برای اهداف سرگرمی طراحی کرده در حال جمع‌آوری سرمایه برای به تولید انبوه رسیدن آن است. این روبات قرار است امسال به بازار بیاید. قیمتی هم که برای آن تعیین شده 1299 دلار است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7247/13/531783/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها