عصای هوشمند به یاری نابینایان می‌آید



جدیدترین نسخه عصای هوشمند We Walk با بهره‌گیری از فناوری GPS و سنسورهای پیشرفته، تمامی موانع موجود در مسیر یک نابینا یا کم بینا را آنالیز کرده و جهت‌های دقیق برای رسیدن به مقصد را به کاربر اعلام می‌کند.
به‌گزارش «ایران آنلاین»، این فناوری بسیار کاربردی، علاوه بر ارائه دستورالعمل حرکت و یافتن مکان‌های موردنظر کاربر، از حسگرهای مافوق صوت برای اسکن موانع غیرمنتظره و اشیای موجود در مسیر حرکت استفاده کرده و با ارتعاش دسته عصا به کاربر هشدار می‌دهد.
برای رسیدن به مقصد تنها کافی است کاربر آدرس را به تلفن همراه خود ارائه داده و منتظر قدم بعدی باشد. به محض خروج کاربر تلفن همراه از طریق بلوتوث با عصای هوشمند ارتباط برقرار کرده و مسیرهای حرکت را از طریق فناوری الکسا به وی اطلاع می‌دهد و از این طریق روشندلان می‌توانند به کمک این فناوری هوشمند بدون هیچ نگرانی به خیابان‌ها رفته و خریدهای روزانه خود را به سهولت انجام دهند.
«اسمیت تراویس» حدود 10 سال پیش در یک حادثه بینایی خود را از دست داده و مجبور شد برای انجام کارهای روزمره خود از عصای سفید استفاده کند. اسمیت امروز به برکت وجود این عصای هوشمند می‌تواند همانند همسن و سال های خود به خیابان‌های شلوغ رفته و بدون هیچ مشکلی خریدهای خود را به تنهایی انجام دهد.
اسمیت می‌گوید: «افرادی همانند من هرگز به تنهایی نمی‌توانند در زمان های شلوغ به خیابان رفته و خرید کنند. برای انجام این کار حتماً باید فرد دیگری همراه ما بوده و کمکمان کند اما حال با وجود عصای WeWalk این مشکل برای همیشه حل شده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7247/13/531787/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها