دختران به دنبال تاریخ‌سازی، پسران در پی المپیکی شدن

روزهای حساس والیبال




برگزاری بازی‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا در دو بخش مردان و زنان طی روزهای ۱۷ تا ۲۲ دی‌ماه باعث شده علاقه‌مندان به والیبال برای درخشش دختران و پسران ایرانی لحظه‌شماری کنند. با برنامه‌ریزی کنفدراسیون والیبال آسیا، تیم ملی مردان در چین و تیم ملی بانوان در تایلند به صورت همزمان به مصاف رقبا خواهند رفت.
شاگردان کولاکوویچ محکوم به صعود
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی مردان در آخرین مصاحبه خود با رسانه‌ها اعلام کرد که تیمش محکوم به صعود است. در حالی که فقط قهرمان مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا مجوز حضور در توکیو را کسب می‌کند، تیم ملی والیبال که در سال‌های اخیر فاصله خوبی بین خود با رقبای آسیایی به وجود آورده، شانس نخست قهرمانی است. چین تایپه، قزاقستان و چین رقبای ایران در دور گروهی هستند. شاید سخت‌ترین بازی در این مرحله برابر چین میزبان باشد که خودش را تا حدودی مدعی قهرمانی هم می‌داند اما چالش اصلی از دور بعدی است که ایران احتمالاً باید با رقبایی همچون کره جنوبی و استرالیا در مرحله نیمه نهایی و فینال روبه‌رو شود. سه‌شنبه ساعت ۱۱:۳۰ ایران با چین تایپه بازی می‌کند و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب در ساعت‌های  ۱۱:۳۰ و۱۵:۳۰ والیبالیست‌های کشورمان به مصاف قزاقستان و چین خواهند رفت.
دختران والیبالیست به دنبال درخشش
تیم ملی والیبال زنان ایران در انتخابی المپیک تفاوت زیادی با تیم مردان دارد. دختران والیبالیست ایران که حتی سابقه صعود به جمع ۴ تیم برتر آسیا را هم ندارند، چند ماه قبل در مسابقات قهرمانی آسیا در جمع ۸ تیم برتر قرار گرفتند و مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کردند. قطعاً در ایران کسی از شاگردان میترا شعبانیان انتظار قهرمانی و کسب سهمیه المپیک را ندارد، اما باید امیدوار بود که این نسل از والیبال زنان ایران بتوانند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای از خود نشان دهند تا هم فدراسیون و هم علاقه‌مندان به این رشته را به آینده امیدوار کنند.  تیم ملی زنان ایران در دور گروهی به مصاف قزاقستان، کره جنوبی و اندونزی خواهد رفت.  سه‌شنبه ساعت 9:30، ایران با قزاقستان بازی می‌کند و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بانوان والیبالیست از ساعت 12 و 9:30 به ترتیب به مصاف کره جنوبی و اندونزی خواهند رفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7247/14/531792/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها