تلگراف خبــــــر




مدیر بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ثبت‌نام بیش از ۶۰۰ نفر در کارگاه‌ها و مسترکلاس‌های گروه تئاتر اودین به سرپرستی یوجینو باربا خبر داد.
نمایش «زخم مدینه» کاری از مؤسسه فرهنگی فدک، از ۱۹ دی در مجموعه فرهنگی ایوان شمس روی صحنه می‌رود.
بیست‌و‌هشتمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی نو افتتاح شد. غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه ۱۸ متر مربع است و ۴۵۰ عنوان کتاب از نشر کشورمان در آن به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، انتشارات بین‌المللی حافظ و سوره مهر نیز در غرفه ایران حضور و فعالیت دارند.
۱۷ اثر در موضوعات کلیات اسلام، علوم قرآنی، حدیث و فقه و اصول از گروه «دین» به مرحله دوم سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران راه پیدا کردند.
روز گذشته فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منتشر شد.
دبیر اجرایی دهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» خبر داد: از روز گذشته تمام اکران‌های اعلام شده برای فیلم‌های جشنواره «عمار» به طور کامل طبق برنامه پیش می‌رود و تلاش می‌کنیم در کنار برنامه اکران فیلم‌ها هر روز ویژه‌برنامه خاصی را مرتبط با شهادت سردار سلیمانی داشته باشیم.
مارتین اسکورسیزی جایزه اثر خلاقانه در بازیگری را به رابرت دنیرو ستاره فیلم جدیدش «ایرلندی» اهدا کرد و این همکار قدیمی خود را که در ۹ فیلم با هم کار کرده‌اند «بزرگ‌ترین بازیگر نسل خود» خواند. او گفت: «اثر خلاقانه او در بازیگری همیشه تا زمانی که بازیگرانی وجود داشته باشند که هنر خود را بیان کنند، حس خواهد شد.»
گروه هنری میزانسن برای اجرای نمایش «انتقام سیاوش» فراخوانی جهت جذب ۴ بازیگر جوان تئاتر صادر کرد.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «خط فرضی»، به نویسندگی و کارگردانی فرنوش صمدی و تهیه‌کنندگی علی مصفا در تهران آغاز شد. سحر دولتشاهی و پژمان جمشیدی با هنرمندی حسن پورشیرازی و آزیتا حاجیان بازیگران اصلی این فیلم هستند.
شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (آسوریک) در مراسمی با حضور رئیس سازمان سینمایی، مسئولان استان سیستان و بلوچستان و چهره‌های فرهنگی و هنری با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.‌
در راستای سیاست‌های اخیر موزه «‌لوور» پاریس برای کاهش تعداد بازدیدکنندگان و جلوگیری از ازدحام جمعیت، شمار بازدیدکنندگان این موزه به ۹.۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ کاهش یافت. به این منظور در طول تابستان درست زمانی که پایتخت فرانسه شاهد موج شدید گرما بود، این موزه به مدت چند روز به‌طور کامل ‌درب‌های خود را بست.
ششمین نشست نشر«سیب سرخ» با عنوان «آفتابی از فلق سرخ» به‌نقد و بررسی دو مجموعه شعر بهار الماسی با نام‌های «منظومه بی‌قطر و قد» و«یک سر و هزار صدا» اختصاص داشت که با حضور رضا روزبهانی، حجت بداغی، رزا جمالی و علیرضا بهنام برگزار شد.
آلبوم «سرآغاز» به آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی حسین درودگر‌ آملی شامل 10 قطعه بی‌کلام توسط شرکت «آوای برگ‌ریزان» منتشر شد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7247/15/531802/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها