پیکر سردار شهید سلیمانی امروز در اهواز و مشهد و فردا در تهران و قم تشییع می‌شود

ایران داغدارآماده استقبال از سردار


با تشییع باشکوه پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در عراق که دیروز با حضور گسترده مردم این کشور در 4 شهر کاظمین، بغداد، کربلا و نجف برگزار شد، حال ایران اسلامی آماده استقبال از او می‎شود. شهرهای اهواز، مشهد، تهران و قم از صبح یکشنبه تا عصر سه‎شنبه میزبان پیکر شهید قاسم سلیمانی خواهند بود و عصر همان روز گلزار شهدای «کرمان» آرامگاه ابدی سردار مقاومت می‌شود.
سخنگوی سپاه پاسداران دیروز آخرین برنامه‌های مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ایران را تشریح کرد.  سردار رمضان  شریف گفت:  صبح یکشنبه (امروز) پیکر ایشان به شهر اهواز وارد می‌شود و از ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ برنامه برای وداع با پیکر ایشان در اهواز پیش‌بینی شده است. او اضافه کرد: از آنجایی که خوزستان نماد دفاع مقدس است، مردم خوزستان درخواست کردند تا مراسم وداع با پیکر سپهبد شهید سلیمانی در این شهر برگزار شود که فرمانده کل سپاه با این درخواست موافقت کرد. به گزارش ایسنا، سخنگوی سپاه ادامه داد: پس از اهواز پیکر ایشان حوالی ساعت ۱۳ به مشهد انتقال پیدا خواهد کرد. بعد از اتمام مراسم در مشهد، پیکر ایشان به تهران انتقال پیدا می‎کند و ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه، مراسم  وداع با پیکر سردار سلیمانی در مصلای تهران برگزار می‎شود.
شریف گفت: مراسم تشییع و نماز بر پیکر مطهر این شهید نیز از ساعت ۸ صبح دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و  بعد از آن که رهبری بر پیکر ایشان نماز می‌خوانند، پیکر آن شهید از مسجد دانشگاه به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد. بعد از تهران ساعت ۱۴ الی ۱۶ بعد از ظهر مراسم وداع با پیکر ایشان در قم برگزار می‎شود و بعد از آن پیکر سپهبد شهید سلیمانی برای خاکسپاری به کرمان منتقل می‎شود.
وی در پایان تأکید کرد: حضور میلیونی مردم در این مراسم پیام خاصی را به حامیان انقلاب اسلامی خواهد داد که برخورد با دشمن و ایجاد امنیت دستور کاری است که از آن شهید به یادگار مانده است.
مهدی صدفی مسئول کمیته مراسم ستاد تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان هم گفت: به دلیل پیش‌بینی میلیونی حضور عزاداران تشییع پیکر مطهر سپهبد سلیمانی در کرمان مکان تشییع از مصلای بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان به میدان آزادی این شهرتغییر کرده است. مراسم تشییع از ساعت 7 صبح به سمت گلزار شهدای کرمان انجام می شود.
با این حال و به رغم آنکه هنوز پیکر شهید سلیمانی به ایران نرسیده، تجمع‌ها و گردهمایی‌های عزاداران ایرانی در شهرهای مختلف برپا شده است. روز گذشته مردم با تجمع در میدان فلسطین تهران به عزاداری پرداختند.دیروز همچنین مراسم گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تحت عنوان «از خاک ما سردار می‌جوشد» با حضور دانشجویان دانشگاه تهران در مسجد این دانشگاه  و با سخنرانی علی فدوی جانشین فرمانده سپاه برگزار شد. در میدان امام اصفهان نیز تجمع باشکوهی در گرامیداشت و تکریم سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور هزاران نفر از مردم اصفهان انجام شد.طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم قم هم دیروز در مسجد اعظم قم یاد شهید سلیمانی و همراهانش را گرامی داشتند.

فراخوان پاسخ به پیام رهبر انقلاب

در پی آسمانی‌شدن سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیامی«خطاب به ملت عزیز ایران» صادر کردند. پاسخ شما به پیام ایشان چیست؟ از اولین ساعات روز جمعه و با انتشار خبر شهادت سپهبد سلیمانی جمع کثیری از مردم قدرشناس کشورمان از طرق مختلف، درصدد ارسال پیام خود به رهبر انقلاب درباره این واقعه بودند. به همین منظور پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR اقدام به راه‌اندازی درگاهی برای ارسال پیام‌های شما مخاطبان گرامی کرده است. شما هم می‌توانید با مراجعه به نشانی farsi.khamenei.ir/shahid-soleymani پیام خود را به رهبر انقلاب درباره شهادت این شهید والامقام به صورت متن و فیلم ارسال کنید و مطالب خود را به اشتراک بگذارید. همچنین شما مخاطبان عزیز می‌توانید پیام‌های خود را خطاب به رهبرانقلاب با هشتگ #سلیمانی_آسمانی در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

پیگیری ترور سردار سلیمانی در مجامع بین‌المللی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در کنار وزارت خارجه جنایت به شهادت رساندن شهید سلیمانی را پیگیری می‌کنیم .به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی اظهار داشت: اقدام دولت جنایتگر امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان ایشان، از منظر حقوقی یک اقدام تروریستی و نمونه بارز تروریسم دولتی است. وی افزود: این اقدام وحشیانه ضد حقوق بشری و مغایر تمامی موازین بین‌المللی است. شهید سلیمانی به عنوان یک مقام عالی‌رتبه میهمان رسمی مقامات دولت عراق بود که یک دولت بیگانه که دراین کشور حضوری غیرقانونی دارد این جنایت را مرتکب شد.سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: به امریکایی‌ها اعلام می‌کنیم که نباید به سکوت مجامع حقوق بشری و مدعیان دروغین حقوق بشر و حقوق بین‌الملل دلخوش کنند. به عنوان دستگاه قضایی هم در کنار وزارت امور خارجه و هم ستاد حقوق بشر این جنایت را در مجامع بین‌المللی تعقیب خواهیم کرد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7247/1/531804/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها