گفت‌و‌گو با محمد موسوی

ما شانس اول صعود به المپیک هستیم




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
آخرین آزمون والیبالیست‌های ایران برای حضور در المپیک 2020 از سه‌شنبه هفته جاری آغاز می‌شود و شاگردان ایگور کولاکوویچ با تیم‌های چین تایپه، قزاقستان و چین (میزبان مسابقات) همگروه هستند. ملی پوشان والیبال جمعه شب عازم چین شدند و پس از سفری ۱۲ ساعته به شهر جیانگمن، محل برگزاری مسابقات انتخابی المپیک رسیدند. تیم ایران به مدت 3 روز تمرینات خود را در سالن تمرین و مسابقات این رقابت‌ها پیگیری می‌کند و 17 دی ماه در نخستین مسابقه خود به مصاف چین‌تایپه می‌رود.
سیدمحمد موسوی در خصوص شرایط تیم ملی برای حضور در این مسابقات به خبرنگار «ایران» گفت:«تمرینات تیم ملی در اردوی تهران به خوبی برگزار شد و در چین هم شرایط فوق‌العاده‌ای داریم. بچه‌ها از نظر بدنی کاملاً آماده‌اند و تنها مشکل‌مان این است که تعدادی در شرایط بازی نیستند. به جز بازیکنانی که لژیونر هستند و دیرتر به تمرینات تیم ملی اضافه شدند، بقیه بازیکنان تیم ملی حدود یک ماه است که بازی نکرده‌اند. البته 2 بازی ابتدایی ما مقابل چین تایپه و قزاقستان ساده‌تر است و می‌تواند بازی‌های تدارکاتی محسوب شود. اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم و به المپیک برویم باید 120 درصد تلاش کنیم.» سرعتی زن تیم ملی والیبال با اشاره به تیم‌های همگروه و بازی آخر مقابل میزبان مسابقات، بیان داشت:«چین تایپه و قزاقستان که حریفان چندان سختی نیستند. بازی آخر در مرحله گروهی، مقابل چین میزبان مسابقات است که این بازی برای ما اهمیت زیادی دارد. تیم ما شانس اول رفتن به المپیک است اما باید بدانیم که هیچ چیزی به راحتی به دست نمی‌آید.»
او از ابتدای فصل به لیگ لهستان و تیم اولشتین پیوسته است و تصمیم گرفت در مسابقات جام جهانی 2019 به خودش استراحت بدهد. موسوی در پاسخ به این سؤال که آیا خودت از نظر بدنی آماده حضور در مسابقات هستی؟ گفت: «فاصله برگزاری بازی‌ها در لیگ لهستان مثل ایران آزاردهنده نیست که هر 3 روز یک بار بازی باشد و بازی‌ها به‌صورت فرسایشی برگزار شود. خدا را شکر شرایط بدنی خوبی دارم. نتیجه تیم ملی در جام جهانی خوب نبود، البته پیش‌بینی می‌شد که چنین نتیجه‌ای کسب شود چون بچه‌ها خیلی خسته بودند. بچه‌ها 6 ماه در اردو بودند و بازی‌های زیادی برگزار کردند. گرچه فرصت مناسبی بود و به جوانانمان بازی رسید و تجربه خوبی برایشان می‌شود. مسابقات جام جهانی بیشتر جنبه نمایشی دارد و تیم‌ها برای کسب جایزه نقدی در این مسابقات شرکت می‌کنند.»
او در خصوص زندگی در لهستان بیان داشت:«زندگی در لهستان خیلی خوب، آرام، بدون حاشیه و بدون استرس است. هنوز به ماهیگیری نرسیدم چون تمریناتمان زیاد و پشت سرهم است ولی در کل زندگی کردن در لهستان خوب است و راضی‌ام. البته در آنجا تنها نیستم و میلاد عبادی‌پور هم حضور دارد. گرچه میلاد در شهر دیگری است اما برخی مواقع همدیگر را می‌بینیم.»
یکی از مشکلات کنونی ورزش ایران، بحث پرداخت قراردادهای مالی به مربیان و بازیکنان خارجی است. والیبال‌مان در لیگ از بازیکنان خارجی و در تیم ملی(ایگور کولاکوویچ) از مربی خارجی بهره می‌برد. او معتقد است مشکل مالی هنوز به والیبال سرایت نکرده است:«فعلاً در تیم ملی والیبال چنین مشکلی وجود ندارد. البته باشگاه‌ها مشکلاتی دارند. سیاست‌هایی که در ورزش ما وجود دارد، قطعاً سیاست‌های درستی نیست. شاید یک سری از مدیران هستند که اصلاً ورزشی نیستند و تجربه در ورزش ندارند. گاهی مدیران ورزش ما حرف راست نمی‌زنند و این باعث می‌شود اتفاقات عجیبی رخ دهد و آبروی کشورمان برود. فوتبال فراتر از ورزش است و کل دنیا موضوع آندره آ استراماچونی، سرمربی استقلال را می‌دانند. مربی تیم ما ایتالیایی است و او کاملاً در جریان اخبار استراماچونی بود و در خصوص این موضوع با من صحبت می‌کرد. موضوعات این چنینی وجهه ایران را خراب می‌کند. شاید این مبلغ، مبلغ چندانی برای کشور ما نباشد و به چشم نیاید اما بعد خبری این موضوع باعث می‌شود کل دنیا به این نتیجه برسند که ایرانی‌ها به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند. مربی ما سؤال می‌کرد که چرا این اتفاق برای استراماچونی افتاد؟ کلاً ایران این گونه است؟ ما در والیبال همچنین سابقه بدی داشتیم و داریم و بازیکنانی هستند که هنوز از تیم‌های ایرانی طلب دارند و باشگاه‌ها از جذب بازیکن خارجی محروم شده‌اند.»
موسوی در خصوص شرایط لیگ ایران بیان داشت:«لیگ که نداریم، ما یک جام رمضان داریم که دورهم برگزار می‌کنیم، نمی‌توانیم به آن لیگ بگوییم. لیگ‌مان از نظر سطح کیفی پایین آمده در حالی که تمام دنیا روی لیگ‌شان تمرکز می‌کنند. متأسفانه ما از لیگ غافل شدیم و صرفاً تمرکزمان روی تیم ملی است. لیگ‌مان نفس‌های آخرش را می‌کشد. خوشحالم که لژیونر شده‌ام و شاید بهتر بود سال گذشته این تصمیم را می‌گرفتم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7247/1/531808/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها