وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

فرصت فعالیت در شبکه های اجتماعی بین‌المللی را از دست نمی دهیم




گروه فناوری/ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار تصویری از رهبری و سردار سلیمانی، فعالیت خود در شبکه اجتماعی ایرانی «روبینو» را آغاز کرد به‌طوری که در مدت کوتاهی بیش از ۳۰۰۰ کاربر این پست را لایک کردند. البته بعد از آغاز فعالیت وزیر ارتباطات در این شبکه اجتماعی ایرانی این شائبه پیش آمد که اینستاگرام در آستانه فیلترینگ قرار دارد و از سوی دیگر حذف پست‌های مربوط به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوی اینستاگرام که پیش تر صورت گرفته بود، این شائبه را دو چندان کرد اما وزیر در یک مصاحبه رادیویی در این خصوص اعلام کرد که ما هیچ فضایی را برای گفتمان انقلاب اسلامی از دست نخواهیم داد و برای این مسأله از ظرفیت‌های بین‌المللی و سکوهای امریکایی‌ها برای داد زدن بر سر آنها استفاده خواهیم کرد، علاوه بر این، فضاهای متناسب به خود را نیز تقویت خواهیم کرد.
استقبال بی‌نظیر روبینو از سوی کاربران
«برای آزادی بیان در دنیا سکوهایی را ایجاد خواهیم کرد تا مردم دنیا بتوانند آزادانه با سانسورهایی که ایجاد می‌شود، مقابله کنند که این مسأله نیز در دستور کار ما قرار گرفته است.»
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق گفت: آنچه باید از سوی ما مورد توجه قرار بگیرد، ظرفیت‌سازی نه تنها برای ایران، بلکه برای دنیا است از این‌رو باید سکوهایی برای خود ایجاد کنیم تا در مقابل سانسورهایی که آنها پیگیری می‌کنند، راه فریاد زدن داشته باشیم.
 جهرمی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای ایجاد یک اپلیکیشن ایرانی در این راستا، گفت: جوانان کشور ما متوقف نمانده‌ و پلتفرم‌هایی را برای رسانه‌های نوین طراحی کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به اپلیکیشن «روبینو» اشاره کرد که من نیز صفحه شخصی خود را در این اپلیکیشن راه‌اندازی کردم.
وی با بیان اینکه اپلیکیشن روبینو، با استقبال بی‌نظیر از سوی مردم مواجه شده، گفت: روبینو یک اپلیکیشن ایرانی است و عملکرد آن محدود به مرزهای ایران نیست و ما نیز وظیفه خود می‌دانیم در این راستا از جوانان خود حمایت کنیم.
به گفته آذری جهرمی، هدف ما این است که رسانه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم مقابل سانسور را بگیریم و این فضای جریان‌سازی را در آنجا رقم بزنیم.
وی افزود: البته این به معنای کنار گذاشتن فضاهای دیگر بین‌المللی نیست، چرا که قطعاً در این فضاها نیز حضور جدی‌تری خواهیم داشت و برای آنها که قصد چالش در این مسیر را دارند، موانعی ایجاد خواهیم کرد.
به‌گفته وزیر ارتباطات در حال حاضر آنها در چالشی به سر می‌برند که ناشی از حضور جریان‌ساز مردم ایران، منطقه و جهان در مخالفت با دولت امریکا حتی در خود امریکاست، چراکه در خود امریکا نیز اقدام‌های اخیر این دولت با عکس‌العمل‌های زیادی از داخل این کشور روبه‌رو شده که دولتمردان امریکا را با چالش مواجه کرده است.
پست‌های میلیونی
«اقدام امریکا در سانسور صدای ملت ایران و جهان تنها یک بی‌آبرویی برای آن کشور بوده است که قطعاً مقابل این حرکت خواهیم ایستاد.»
 جهرمی در ادامه با بیان مطلب فوق گفت: حرکت مردم در سراسر دنیا و پست‌های میلیونی نه تنها در داخل کشور، بلکه از سراسر دنیا و حتی اقدام‌های چهره‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی، فضایی را ایجاد کرد که موجب ایجاد چنین بی‌آبرویی برای امریکا شد. ایجاد این فضای منفعلانه، در واقع یک بی‌آبرویی دیگر از سوی ایالات متحده امریکا رقم زد و آنها گمان می‌کنند که با این اقدام‌ها می‌توانند مقابل این حرکت و جنبش بزرگ بایستند.
آذری جهرمی با تأکید بر این مسأله که خیال‌های امریکا یک خیال باطل است، گفت: بی‌شک این جنبش ادامه خواهد داشت. سراسر شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی، مملو از ابراز ارادت و دلنوشته‌هایی در وصف حاج قاسم سلیمانی است و بی‌شک این حضور جریان‌سازی که مردم ایران و مردم جهان داشتند، ادامه خواهد داشت و این یک اقدام بزرگی است. وی با بیان اینکه واکنش دولت امریکا و شبکه‌های اجتماعی که تحت حاکمیت آنها هستند، یک حرکت منفعلانه است، افزود: آنها تلاش می‌کنند تا با انجام این رفتار ما را در موضع ضعف نشان دهند و این در حالی است که اکنون ایران و انقلاب اسلامی به برکت خون شهید سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی دنیا، یک بی‌آبرویی بزرگ را برای آنها رقم زده است. وزیر ارتباطات افزود: حضور جریان‌ساز مردم در شبکه‌های اجتماعی خود آنها باعث شده که کارت پوشالی رسانه‌ای آنها دچار تزلزل شود و این حرکت قطعاً متوقف نخواهد شد و از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی برای رساندن صدای این فریاد استفاده خواهیم کرد. آذری جهرمی با اشاره به هشتگ ایران عزیز (DEARIRAN) در ایالات متحده امریکا گفت: در ایالت متحده امریکا نیز با این هشتگ مردم عکس‌العمل نشان دادند و در فضای مجازی امریکا مملو از این هشتگ است که این مسأله نیز آنها را دچار مشکل کرده و در یک موضع انفعال جدی قرار داده است. وی با بیان اینکه این جوشش از سمت مردم ایران، منطقه و جهان وجود دارد تا در شبکه‌های اجتماعی یک صدا، راه شهید سلیمانی را فریاد زنند و اقدام امریکا را محکوم کنند، تأکید کرد این یک فرصت بی‌نظیر است، چرا که فضایی را ایجاد کرده تا استانداردهای دوگانه آنها را برای همه روشن کند؛ به همین دلیل از این فرصت استفاده شده و خواهد شد.
یک سرباز برای کشور
وی در پاسخ به این سؤال که از کجا با سردار سلیمانی آشنا شدید و امروز ایشان را چگونه توصیف می‌کنید؟ گفت: من متولد ۶۰ هستم یعنی همان سال‌هایی که حاج قاسم سلیمانی در کرمان فرمانده لشکر بود؛ به عبارتی هم سن و سال مجاهدت‌های حاج قاسم هستم.
به گفته آذری جهرمی همه ما از یک جایی به بعد فهمیدیم که امنیت ایران مدیون حاج قاسم سلیمانی است که نه شعار می‌دهد و نه به روی ما می‌آورد که چقدر برای حفظ امنیت کشور تلاش کرده است. وزیر ارتباطات گفت: هدف وی این بود که آینده ما را بسازد، آینده سیاهی که دشمنان ما می‌خواستند برای ما بسازند، حاج قاسم سلیمانی تبدیل به آینده‌ای روشن کرد. وی با بیان اینکه به‌عنوان یک جوان دهه ۶۰ و نه به‌عنوان یک وزیر، می‌گویم که در دل ما چراغی روشن است که از امثال سلیمانی‌ها نور می‌گیرد، گفت: شهادت حاج قاسم حواس همه ما را جمع کرد که مانند او بدون چشمداشت یک سرباز باشیم و آینده‌ای روشن را برای اسلام و ایران بسازیم.
به‌ گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همه مردم ایران ارادت ویژه‌ای به حاج قاسم دارند که ما هم خوشبختانه از این موضوع جدا نیستیم و خود را
از جمله دوستداران، علاقه‌مندان و رهروان راه حاج قاسم می‌دانیم و این یک افتخار بزرگ برای همه ماست.
 جهرمی گفت: اولین برخوردهای من با حاج قاسم مربوط به سال 90 است که برای برگزاری جلساتی خدمت ایشان رسیدم و انصافاً باید بگویم که اخلاص، صمیمیت، جدیت و جهاد در راه خدا، در رفتار، منش و برخورد ایشان کاملاً مشهود بود و اولین نگاهی که از ایشان برداشت می‌شد، صلابتی بود که ناشی از اخلاص و ایمان ویژه‌ای بود که به خداوند داشتند.
وی با تأکید بر این مسأله که حاج قاسم سلیمانی به راهی که در آن قرار گرفته بود، اعتقاد ویژه‌ای داشت، افزود: بعید می‌دانم شور و حرارتی که حاج قاسم در دل ایرانی‌ها روشن کرده، خیلی زود خاموش شود و این مسیری است که قطعاً ادامه خواهد داشت و این خونی است که ریختن آن قطعاً رویش‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد که اثرات آن را امروز می‌بینیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عکس‌العمل‌های میلیونی در دنیا، نه تنها در ایران، در مواجهه با این اتفاق گفت: کسانی که این خون را ریختند از جغرافیا، تاریخ، شیعه و ایران اطلاعی ندارند، چرا که قطعاً این خون دامان آنها را خواهد گرفت و این مسأله یک شعار نیست، چرا که شیعه، تاریخی دارد مملو از این حرکت‌ها و این رویش‌ها که بعد از ریخته شدن این خون‌ها جوانه می‌زند.
آذری جهرمی با تأکید بر این مسأله که قطعاً این خون ریخته شده، دامان آنها را خواهد گرفت و سرانجام بسیار دردناکی برای آنها خواهد داشت، افزود: این چیزی است که ما از رفتار حاج قاسم و از کسانی که علاقه‌مند و دلداده ایشان هستند، می‌دانیم و ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد. وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که می‌فرمایند کسی که رابطه‌اش را بین خود و خدای خودش اصلاح کند، قطعاً رابطه آن با مردم اصلاح خواهد شد، گفت: این مسأله راز ماندگاری حاج قاسم بود که اخلاص در عمل و اخلاص در رابطه با خدا او را محبوب قلوب همه جهانیان کرد، کسانی که آزاده بودند و کسانی که اندیشه آزادگی داشتند، در دنیا مجذوب و علاقه‌مند ایشان شدند و حاج قاسم چیزی جز خدمت در سر نداشت و به اعتقاد من رمز موفقیت این ماندگاری اصلاح رابطه با خدا بود.

پاسخ توئیتری جهرمی به تهدید ترامپ

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه کاربری خود در توئیتر به تهدید ترامپ پاسخ داد و وی را مانند داعش، هیتلر و چنگیز توصیف کرد.
 جهرمی به زبان انگلیسی نوشت: ترامپ مثل داعش، مثل هیتلر، مثل چنگیز است که از فرهنگ متنفرند. ترامپ یک تروریست کت و شلواری است. او خیلی زود از تاریخ فراخواهد گرفت که هیچ‌کس نمی‌تواند «ملت و فرهنگ بزرگ مردم ایران» را شکست دهد. گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا دیروز در توئیتی گستاخانه ایران را تهدید به هدف قرار دادن مراکز فرهنگی کرد و نوشت: ایران برای سال‌ها هیچ چیز به جز مشکلات نبوده. بیایید این را یک اخطار در نظر بگیریم. اگر ایران به هر امریکایی یا منافع امریکایی حمله کند، ما ۵۲نقطه از مکان‌های ایرانی را هدف قرار می دهیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7248/8/531886/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها