روبات های تتوکار جایگزین انسان ها می‌شوند




محققان دانشگاه دوک در تلاشند تا انجام تتو را به‌ روبات‌های هوشمند سپرده و با این اقدام مشکلاتی نظیر درد و آسیب به بافت پوست در هنگام تتو زدن را کاهش دهند.
به گزارش ایران آنلاین، امروزه بسیاری از افراد از جمله جوان‌ها به تتو علاقه‌مند شده و حداقل در طول زندگی خود برای یک بار هم که شده به یک تتوکار مراجعه کرده و بخشی از بدنشان را با طرح‌های موردعلاقه خود تتو کرده‌اند. برای سهولت انجام این کار تعدادی از محققان دانشگاه دوک دست به کار شده و تلاش کردند تا این کار را به روبات‌های هوشمند با مهارت و دقت بیشتری بسپارند.
 وستون راس محقق ارشد این طرح می‌گوید: در حال حاضر متخصصان پوست با لیزرهای دستی، کار تتو را انجام داده و با حرکت این لیزر طرح‌های موردعلاقه مشتریان خود را بر پوست بدن منتقل می‌کنند. با حرکت لیزر به بالا و پایین تصویر درد زیادی به بدن کاربران منتقل شده و با ادامه این کار به پوست بدن آسیب زیادی وارد می‌شود.
وی افزود: اما برای حل مشکلات ذکر شده می‌توان کار تتو را به روبات‌ها سپرده و علاوه بر دقت و ردیابی بسیار ظریف تصویر روی پوست، می‌توان تصویری بسیار واضح و مرتب را در پوست بدن ایجاد کرد.
این متخصص در حوزه روباتیک در عین حال تأکید کرد: لیزرهای روباتیک تصویر موردنظر را در حافظه خود ثبت کرده و با هوش مصنوعی جزء به جزء تصویر را به پوست بدن منتقل می‌کند. این روبات‌ها با دقت و ظرافت بسیاری این کار را انجام داده و کمترین آسیب به پوست وارد می‌شود. در این روش به هیچ وجه نیروی انسانی در کار تتو دخالت نکرده و تمام کار از صفر تا صد به روبات‌های هوشمند واگذار می‌شود.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7248/8/531888/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها