دیروز در شورای شهر تهران تصویب شد

تغییر نام بزرگراه رسالت به شهید «سلیمانی»




بعد از «ایستگاه متروی هشتگرد»، «بزرگراه رسالت تهران» نیز مزین به‌نام سردار شهید قاسم سلیمانی شد. شورایی‌ها دیروز در جلسه علنی 17 رأی موافق دادند تا از میان 3 گزینه «بزرگراه فتح»، «بزرگراه آزادگان» و «بزرگراه رسالت» بخش شرقی بزرگراه رسالت حد فاصل کردستان تا شهید یاسینی به‌نام سپهبد سلیمانی نامگذاری شود. شورایی‌ها شرق بزرگراه رسالت را انتخاب کردند تا بخش غربی که به‌نام حاج حسین همدانی است، یکبار دیگر نام دو همرزم قدیمی را در کنار هم بنشاند، دو همرزمی که محل شهادتشان در عراق بود. میانه بزرگراه را هم که اکنون به‌نام آیت‌الله حکیم نامیده می‌شود، به ترور ایشان در عراق اشاره دارد. شورایی‌ها با انتخاب بزرگراه رسالت در واقع به چند واقعه مهم در عراق پرداختند تا این نامگذاری بار معنایی بیشتری را به تهران نشین‌ها منتقل کند. البته در این نامگذاری، نام تونل و میادین بدون تغییر باقی خواهد ماند. خانواده شهید همت، چند روز پیش، همزمان با اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی، طی نامه‌ای از شورا خواستار تغییر نام بزرگراه شهید همت به‌نام شهید سلیمانی شدند. فرزند شهید همت این موضوع را در حساب توئیتری خود هم مطرح کرد، محسن هاشمی اما دیروز در جلسه شورا درباره این پیشنهاد این‌طور توضیح داد: «ایشان نامه را نوشتند و حتی با من صحبت کردند اما من به او گفتم که ما پیشنهاداتی داریم و لزومی به تغییر نام بزرگراهی که به‌نام یک شهید دیگر است، نیست.»
او البته از ارسال لایحه‌ای از سوی شهرداری تهران برای نامگذاری یک معبر به‌نام سردار شهید قاسم سلیمانی هم خبر داد و گفت: اعضای شورای شهر نیز با قید دو فوریت این پیشنهاد را مطرح کردند.
ساخت یادمان شهید سردار سلیمانی در پایتخت از طریق فراخوان بین‌المللی
اعضای شورای شهر تهران همچنین در جلسه دیروز دو فوریت الزام شهرداری تهران در طراحی و احداث یادمان شهید سردار سلیمانی را تصویب کردند.
به‌گزارش ایسنا، دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران در طراحی و احداث یادمان شهید سردار سلیمانی از طریق انتشار فراخوان بین‌المللی، روی میز بررسی اعضا قرار گرفت و علی اعطا با بیان اینکه این موضوع نباید مشمول گذشت زمان شود، گفت: انتشار فراخوان بین‌المللی جنبه پیام‌رسانی جهانی دارد و در این مقطع اگر فراخوان دهیم نتایج مؤثری را به همراه خواهد داشت و پیشنهاد می‌شود اعضای شورا به دو فوریت این طرح رأی دهند.
محمود میرلوحی با بیان اینکه نباید در طراحی این یادمان عجله کنیم، گفت: برای نامگذاری خیابانی به‌نام شهید سردار سلیمانی عجله داشتیم و خوشبختانه این مهم نیز محقق شد، ولی برای اینکه بخواهیم زحمات سردار شهید ماندگار شود، باید طرحی جامع داشته باشیم و نباید عجله کنیم.
زهرا نژادبهرام نیز با بیان اینکه جایگاه و اهمیت شهید سردار سلیمانی مشخص است، گفت: طرح این یادمان ابزاری هنری، فرهنگی و اجتماعی است تا به همه نشان دهیم که باید با تروریسم جهانی مقابله کنیم و به‌نظر می‌رسد که باید از ظرفیت مدیریت شهری در دیپلماسی شهری استفاده کنیم.
بهرام سرمست، استاندار قم گفت: دیروز در شورای معاونین استانداری تأکید شد که با همکاری فرمانداری و استانداری، به‌منظور گرامیداشت یاد این شهید، نماد و یادمانی در شهر به‌نام ایشان برپا شود، به‌همین منظور بنا بر این است که پروژه کمربندی 110کیلومتری استان قم با اعتباری بالغ بر
 21هزار میلیارد ریال طبق مصوبه هیأت وزیران، که در دهه فجر امسال ساخت آن آغاز خواهد شد، با نام سردار شهید قاسم سلیمانی نام‌گذاری شود.
عزیزالله شهبازی، نماینده عالی دولت در استان البرز هم ‌گفت: بزرگترین ایستگاه مترو ‌کشور (ایستگاه مترو هشتگرد) در البرز به‌نام سرباز قهرمان میهن سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

نیم نگاه

رئیس شورای شهر تهران: فرزند شهید همت نامه را نوشتند و حتی با من صحبت کردند اما من به او گفتم که ما پیشنهاداتی داریم و لزومی به تغییر نام بزرگراهی که به‌نام یک شهید دیگر است، نیست
اســـــتاندار قـــــم:    به‌منظور گرامیداشت یاد ‌شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، در شهر قم  نماد و یادمانی ‌به‌نام ایشان برپا
خواهد شد
نماینده عالی دولت در استان البرز:  بزرگترین ایستگاه مترو ‌کشور (ایستگاه مترو هشتگرد) در البرز به‌نام سرباز قهرمان میهن سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7248/9/531920/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها