همراهان وفادار فرمانده


ابومهدی المهندس
ابومهدی المهندس، معاون حشد الشعبی یکی از فرماندهان اصلی حشدالشعبی به عنوان ارتش گروه مردمی عراق بود که با هدف مواجهه با گروه‌های تکفیری به مبارزه برخاست و تمام سرزمین‌های تصرف شده عراق را از داعش پس گرفت.ابومهدی در سال ۱۹۵۴ در «القرنه» واقع در بخش قدیمی بصره متولد شد؛ دوران دبستان و دبیرستان را در بصره گذراند و در سال ۱۹۷۷ از دانشکده فناوری بغداد فارغ‌التحصیل شد. بعد از گذراندن دوره خدمت الزامی، به عنوان مهندس عمران وارد کارخانه عمومی آهن و فولاد بصره شد؛ رشته‌ای تحصیلی که لقبش را هم از همان می‌گرفت. پس از مدتی مجدداً تحصیلات دانشگاهی را پی گرفت و این بار در رشته علوم سیاسی موفق به اخذ کارشناسی ارشد و دکتری شد.
ابومهدی اما فعالیت سیاسی خود را  پیش از دوران دانشگاه در دهه ۷۰، با عضویت در حزب الدعوه آغاز کرد. او پس از حوادث سال ۱۹۷۹ که به روی کار آمدن بعثی‌ها و دستگیری آیت‌الله شهید محمدباقر صدر و تعداد زیادی از دانشجویان عراقی منجر شد، توسط نیروهای بعثی تحت تعقیب قرار گرفت و در نتیجه مجبور شد در سال ۱۹۸۰ به کویت مهاجرت کند.  
ابومهدی از کویت راهی ایران شد و بنا به گفته خودش ۲۰ سال از عمرش را در ایران گذراند. او   پس از عهده‌دار شدن مسئولیت سخنگویی سپاه بدر، به فرماندهی این شاخه از جریان مقاومت در عراق رسید. در نیمه دهه ٨٠ میلادی عضو مجلس اعلای اسلامی عراق شد. پس از آن عضو شورای فرماندهی شد که از هشت عضو تشکیل می‌شد و در رأس آن شهید محمدباقر حکیم قرار داشت.
ابومهدی مهندس با آموزش‌های نظامی که دید از فرماندهان نظامی سپاه بدر شد که در آن مقطع بازوی نظامی مجلس اعلا بود. در پی فتوای تاریخی آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان که پس از تصرف بخش‌های فراوانی از سرزمین عراق توسط گروهک تروریستی داعش صادر شد، «حشدالشعبی» با مأموریت مقابله با داعش ایجاد شد. ابومهدی المهندس یکی از فرماندهان اصلی این ارتش مردمی بود که توانست با رهبری‌های مقتدرانه خود، در عرض ۴ سال تمام سرزمین‌های تصرف شده عراق را از داعش پس بگیرد.  او پیش از این در مصاحبه ای اعلام کرده بود که افتخار می کند سرباز سردار سلیمانی است.

حسین پورجعفری
شهید حسین پورجعفری (جعفری نیا) متولد ۱۳۴۵ بوده و بیش از ۴۰ سال سردار سلیمانی را همراهی کرده و سرانجام نیز در کنار فرمانده خود به شهادت رسید. این شهید بزرگوار اهل گلباف کرمان و دستیار ویژه حاج قاسم سلیمانی بوده است. سردار سرتیپ پاسدار حسین پورجعفری دستیار ویژه حاج قاسم سلیمانی پس از ۴۰ سال مجاهدت در کنار فرمانده و در گلزار شهدای کرمان آرام می‌گیرد. وی از رزمندگان و جانبازان جنگ تحمیلی بود و از دوران جوانی وارد سپاه شد و در دفاع مقدس هم در خط مقدم حضور داشت.

شهرود مظفری‎نیا
شهرود مظفری‎نیا پاسدار سرافراز
41 ساله‌ای که تیرماه سال 1357 بدنیا آمد، اصالتاً تهرانی بود و در خیابان سراج شرق تهران (تهرانپارس) زندگی می‌کرد. تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمش سرهنگ پاسدار شهید شهرود مظفری نیا و مراسم وداع با این دو شهید والامقام در قم، روز دوشنبه، ۱۶ دی‌ماه از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود.  پیکر همرزم سپهبد شهید سلیمانی، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا در داخل حرم مطهر به خاک سپرده می‌شود. همچنین عصر دیروز خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با حضور در منزل سرهنگ شهید شهرود مظفری نیا از همراهان شهید سپهبد قاسم سلیمانی، نشان متبرک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) را به برادرشان اهدا کردند. از شهید شهرود مظفری‌نیا دو دختر 10 ساله و هفت ساله به یادگار مانده است.

هادی طارمی
شهید سرگرد پاسدار هادی طارمی متولد سال ۱۳۵۸، در روستای قمچ‌آباد ابهر  و برادر شهید محمدجواد طارمی از بچه‎های ولایی هیأت محبان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از نمازگزاران مسجد صاحب الزمان(عجل الله فرجه) و فعالان پایگاه بسیج شهید شهسواری منطقه ۱۸ تهران بود. این شهید سرافراز سپاه اسلام در بیشتر مأموریت‎های مهم و خطیر برون مرزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کشورهای عراق و سوریه وظیفه حفاظت از جان ایشان را برعهده داشت.
 از این شهید والامقام دو دختر به نام‎های «هانیه» و «محیا» به یادگار باقی مانده است. پیکر این شهید به همراه شهید زمانی‎نیا در شهر ری به خاک سپرده خواهد شد.

وحید زمانی نیا
شهید وحید زمانی‏‌نیا متولد ۱۳۷۱ اهل شهر ری و از همراهان سردار سلیمانی بود که در حمله تروریستی امریکا به شهادت رسید. شهید وحید زمانی نیا، از کودکی به ورزش علاقه‌مند شد و با  حضور در  باشگاه  شروع به آموختن تکواندو کرد. وی مدارج اخذ کمربند را تا مشکی دان یک طی کرد.
آخرین بار سه هفته قبل از شهادت  با لباس تکواندو وارد سالن شد و یک جلسه با دوستان خود تمرین کرد. شهید زمانی‎نیا، که دو ماه قبل نامزد کرده بود، در آخرین سفر همرزم سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی بود که به همراه او در حمله ناجوانمردانه دشمنان اسلام، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاک شهید زمانی نیا بر دستان مردم ری در روز سه‌شنبه ۱۷دی ماه تشییع خواهد شد. طبق وصیت این شهید بزرگوار پیکر پاکش در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده خواهد شد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7248/2/531950/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها