اخبـــار




تسلیت آیت‌الله سیستانی به رهبر انقلاب

در پی  ترور فرمانده نیروی قدس سپاه از سوی امریکا، آیت‌الله علی سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق  پیام تسلیتی خطاب به رهبر معظم انقلاب صادر کرد.
به گزارش فارس، دراین پیام آمده است: خبر شهادت سردار عالیقدر آقای حاج قاسم سلیمانی رحمةالله‌علیه موجب تأسف و تأثر فراوان شد. نقش کم نظیر آن مرحوم در طی سالیان پیکار با عناصر داعش در عراق و زحمات فراوانی را که دراین راستا متحمل شدند فراموش ناشدنی است. اینجانب ضایعه فقدان آن شهید والامقام را به جنابعالی و به فرزندان مکرم و دیگر بستگان محترم‌شان و به همه ملت شریف ایران بویژه به مردم عزیز کرمان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

فرماندهان ارشد نظامی  در منزل شهید مهندس
 
در پی شهادت سردار رشید اسلام ابومهدی مهندس معاون حشد الشعبی عراق در عملیات تروریستی امریکا در فرودگاه بغداد به همراه شهید حاج قاسم سلیمانی، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همراه با سرلشکر رحیم صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب برای عرض تبریک و تسلیت در منزل شهید ابومهدی مهندس حضور یافتند. به گزارش ایرنا، دیروز همچنین سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی سپاه قدس همراه با حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس برای عرض تبریک و تسلیت در منزل شهید ابومهدی مهندس حضور یافت. این دو مقام عالی رتبه نظامی در زمان تفقد از همسر و فرزندان مراتب تبریک و تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی را به خانواده این شهید والامقام ابراز داشتند و همچنین خانواده این شهید بزرگوار مراتب تشکر و قدردانی خود را از ابراز لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب اعلام کردند. سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه  هم همراه با سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه برای عرض تبریک و تسلیت در منزل شهید ابومهدی مهندس حضور یافتند.  دیروز همچنین معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان  در رأس هیأتی از حزب‌الله لبنان در منزل شهید قاسم سلیمانی حضور یافت و به خانواده ایشان تسلیت گفت.
«زینب سلیمانی» دختر شهید «قاسم سلیمانی» در گفت‌وگویی با شبکه «المنار» اعلام کرد، «دونالد ترامپ کثیف» باید بداند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی نمی‌تواند یاد او را از بین ببرد. به گزارش فارس، وی گفت: جهان بداند شهادت حاج قاسم ما را نخواهد شکست و ما در نهایت حق او را مطالبه خواهیم کرد. زینب سلیمانی در ادامه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را «عموی عزیز» خواند و ضمن ابلاغ سلام به وی، گفت، می‌داند وی انتقام خون پدرش را می‌گیرد. دیروز همچنین حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با حضور در منزل شهید سلیمانی به خانواده وی تسلیت گفت.

دعوت اتحادیه اروپا از ظریف برای سفر به بروکسل

اتحادیه اروپا از وزیر امور خارجه کشورمان دعوت کرد که به بروکسل سفر کند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه با انتشار خبر فوری در صفحه رسمی خود در توئیتر از دعوت اتحادیه اروپا از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای سفر به بروکسل، مقر اتحادیه اروپا خبر داد. این دعوت در پی آن انجام شده است که امریکا بامداد جمعه در اقدامی جنایتکارانه با حمله هوایی به سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در فرودگاه بغداد آنها را به شهادت رساند. این اقدام موجب افزایش تنش‌ها میان ایران و امریکا شده است. ظریف و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه شب در یک گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درباره تحولات منطقه، لزوم کاهش تنش‌ها و موضوعات پیرامون اجرای برجام رایزنی کردند.
دیروز وزرای خارجه پاکستان، هند و لبنان هم در تماس تلفنی با ظریف ضمن بیان تسلیت به ملت ایران، درباره تحولات منطقه پس از ترور سردار سلیمانی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7248/2/531953/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها