دیگه چه خبر


تکذیب سفر هیأت میانجی عمانی به تهران

  خبر اول اینکه، یک مقام مطلع خبر سفر هیأت میانجی عمانی به تهران را تکذیب کرد. شبکه خبری المیادین بامداد یکشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود؛ هیأتی از عمان که برای میانجیگری به تهران سفر کرده بود، بدون دستاوردی بازگشت. بر اساس این خبر، تهران به هیأت عمانی اعلام کرده است که به هیچ میانجیگری توجه نخواهد داشت. بر اساس این گزارش، هیأت عمانی بدون دیدار با هیچ مقام ایرانی خاک این کشور را ترک کرد. وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان شنبه شب در تماس تلفنی، تحولات منطقه را بررسی کردند. یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان شنبه شب در گفت‌وگویی تلفنی با محمدجواد ظریف، ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، درخصوص تحولات جاری در منطقه رایزنی و تبادل نظر کرد.

شناورهای امریکایی از ایران دور شدند

  خبر دیگر اینکه، شبکه العالم اعلام کرد که امریکا همه شناورهایش را هزار کیلومتر از ایران دور کرده است. به گزارش ایسنا، شبکه العالم به نقل از منابع مطلع در خبری اختصاصی اعلام کرد که امریکایی‌ها هشدار ایران که با جدیت ملی همراه است را شدیداً جدی گرفته‌اند و البته جدی‌ترین نشانه آن این است که اعلام شد ترامپ شناورهای امریکایی را هزار کیلومتر از محدوده ایران عقب کشیده است. پس از آن که سحرگاه جمعه سردار سلیمانی به همراه «ابومهدی مهندس» جانشین فرمانده حشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسید ایران اعلام کرد که انتقام سختی خواهد گرفت.

پیشنهاد اتریش برای میزبانی از ایران و امریکا

  دست آخر اینکه، صدراعظم اتریش پیشنهاد داده است که کشورش میزبان ایران و امریکا برای انجام گفت‌وگو میان دو کشور باشد. به گزارش ایسنا، «سباستین کورتز» صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با روزنامه بیلد آم زنتاگ این پیشنهاد را مطرح کرد که در صورت تمایل مقامات ایران و امریکا برای بازگشت به مذاکره، وین میزبان این مذاکرات باشد. بنابر گزارش پایگاه اینترنتی تله ریپورت، کورتز در ادامه به برگزاری جلسات متعدد مذاکرات ایران و گروه موسوم به 1+5 در پایتخت اتریش اشاره کرد که در سال 2015 به حصول توافق هسته‌ای میان آنها منجر شد اما امریکا که از اعضای توافق به شمار می‌آمد در سال 2018 به‌طور یک‌جانبه ازآن خارج شد. تنش‌ها میان تهران و واشنگتن از آن زمان و به‌ویژه در روزهای اخیر، پس از حمله هوایی امریکا به فرودگاه بغداد که در نتیجه آن سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران و همراهانش به شهادت رسیدند، افزایش یافته است. کشورهای اروپایی بدون در نظر گرفتن ماهیت رفتارهای امریکا درقبال کشورمان تنها خواستار کاهش تنش در منطقه و پرهیز طرف‌ها از تشدید اوضاع شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7248/3/531957/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها