سفر یک هیأت یهودی امریکایی به عربستان بعد از 27 سال




گروه جهان /  برای نخستین بار پس از 27 سال، هیأتی از «کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی امریکایی» به عربستان سعودی سفر و با مقامات عالی سعودی از جمله محمد العیسی، دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان دیدار و درباره مسائل منطقه گفت‌و‌گو کرد. این هیأت در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته در عربستان بود اما رسانه‌های خبری اخبار مربوط به این سفر را پس از پایان آن فاش کردند.
سایت روزنامه صهیونیستی جروزالم پست که خبر سفر هیأت سازمان یهودیان امریکا موسوم به «کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی امریکایی» را منتشر کرده، نوشته است، بعید است این سفر بدون هماهنگی دولت ترامپ، دولت نتانیاهو و دولت ریاض رخ داده باشد. بویژه اینکه در روزهای اخیر برخی منابع رسانه‌ای از احتمال دیدار محمد بن سلمان و نتانیاهو در آینده نزدیک خبر داده بودند اما وزارت خارجه عربستان این اخبار را تکذیب و ادعا کرد، چنین برنامه‌ای وجود ندارد. این سفر، نخستین سفر اعضای یک سازمان یهودی امریکایی به عربستان از سال ۱۹۹۳ به این سو است. در سال ۱۹۹۳ کنگره یهودیان امریکا در جریان روند پیمان صلح اسلو، هیأتی را به عربستان فرستاد.
سفر این هیأت در حالی انجام شده است که محمد العیسی نیز اخیراً در رأس هیأتی از اردوگاه آشویتس (بزرگترین و مجهزترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی در طول اشغال لهستان) دیدار کرده بود. این مقام سعودی روابط بسیار نزدیکی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7279/4/536007/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها