توئیتر




 برخی کاربران با اشاره به نرخ تورم علت آن را بررسی کرده‌اند. کاربری نوشت: تورم 40 درصدی چند وقت اخیر حاصل رشد نقدینگی میانگین 28 درصدی بوده است. با عبور رشد نقدینگی از مرز 28 درصد در آذر ماه امسال باید منتظر تورم بود.

 کاربر دیگری نوشت: آن بخش از سیستم بانکی که بدون ایجاد تولید حقیقی، روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود پرداخت می‌کند، نقش بسیار مهم‌تری در افزایش رشد نقدینگی دارد. از تمرکز بانک مرکزی بر کنترل نرخ بهره بین بانکی و تورم هم می‌شود موضوع رو فهمید.

 کند شدن بازارهای مالی جهانی در دو روز گذشته به‌خاطر افزایش نگرانی از تعداد مبتلایان به کرونا، دوباره در میان کاربران مورد توجه قرار گرفت. کاربری چنین اظهار نظر کرد: هرچند ورود جدی بانک مرکز چین به بازارهای مالی برای جلوگیری از هرج و مرج بیشتر موجب دلگرمی معامله گران شده است اما انتظار می‌رود با توجه به تداوم تعطیلی بخش بزرگی از اقتصاد چین و تعلیق فعالیت‌های شرکت‌های‌ خارجی خسارت‌های اقتصادی کرونا ادامه داشته باشد.

 برخی کاربران نیزبا اشاره به اینکه تعدادی از بانک‌های ایتالیا، اقدام به وضع محدودیت‌هایی بر حساب‌ بانکی شهروندان ایرانی مقیم این کشور کرده و در برخی موارد نیز این حساب‌ها را بسته‌اند، نوشتند: نباید روابط پولی و مالی بین‌المللی کشور با خطر مواجه شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7279/9/536036/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها