اخبـــار




امام جمعه موقت تهران:
مجلس در تراز مردم و شهید سلیمانی تشکیل شود

امام جمعه موقت تهران ضمن دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات پیش رو گفت:‌ مجلس باید در تراز مردم و خون شهید سلیمانی شکل گیرد و مردم به کسانی رأی ندهند که به خارجی‌ها دل بسته‌اند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی روز گذشته در خطبه سیاسی نماز جمعه تهران افزود: مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی باید روی کار بیاید که هم امانتدار انقلاب باشند و هم با چشم و ابروی بیگانگان توافقنامه‌های آنچنانی امضا نکند و در تأیید کابینه به وزرای پرونده‌دار رأی ندهند.
او با اشاره به اینکه برخی دلدادگان به غرب سعی کردند جامعه را دوقطبی کنند و مردم را در انتخابات و فتنه‌ها می‌خواهند مقابل هم قرار دهند، انتخابات را پدیده الهی خواند و گفت: مردم قبل از انقلاب نقشی در کشور نداشتند و به حساب نمی‌آمدند و اگر امام(ره) دستور نداده بودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه باشد، ۹۸ درصد مردم به آن رأی نمی‌دادند. جان این انقلاب امامت و ولایت است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجلس باید در معرفت، عبادت، خدمتگزاری زبانزد باشد و به سوی زاغه‌نشین‌ها برود و از رفتن به سوی پولدار‌ها پرهیز کنند، تصریح کرد: برای نماینده مجلس ضروری است زمان را بشناسند و با تناسب بر اولویت‌ها خدمت کنند؛ قانونی تصویب کنند که دو روزه و گروهی نباشد بلکه ریل‌گذاری برای تکامل جمهوری اسلامی باشد. مجلسی که بتواند دولت را کنترل کند و مردم به آن مجلس دل ببندند و بگویند خدمات تسهیل حرکت قوه مجریه و قوه قضائیه را در این مجلس می‌تواند فراهم کند.
امام جمعه موقت تهران همچنین طرح معامله قرن را یک افتضاح و رسوایی برای رئیس جمهوری امریکا دانست و افزود: طرح معامله قرن در دنیای اسلام یک حرکت جدید خیزش و انقلاب جدید به پاکرده که هدف شوم آنها به مقصد نخواهد رسید.

مطهری: مجلس به جایگاه خود برگردد

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه ما در عمل جایگاه «جمهوریت» را محدود کرده‌ایم، گفت: الآن مجلس در جایگاهی که قانون اساسی برای آن تعیین کرده نیست و باید به جایگاه خودش برگردد. علی مطهری در گفت‌وگو با جماران، افزود: جمهوریت در قانون اساسی جایگاه بلندی دارد. ولی ما در عمل، آن را محدود کرده‌ایم و با رفتارهایی که داشته‌ایم مقداری آسیب دیده است. وی با تأکید بر اینکه الآن مجلس در جایگاهی که قانون اساسی برای آن تعیین کرده نیست و باید به جایگاه خودش برگردد، افزود: برای این موضوع ابتدا باید اصلاحی در قانون انتخابات انجام شود. البته شرکت فعال مردم در انتخابات هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. وی در پاسخ به سؤالی درخصوص راهکار پرشور کردن انتخابات گفت: اگر همه گرایش‌ها و بینش‌ها حضور می‌داشتند، انتخابات پرشورتر بود؛ ولی الآن عده‌ای حذف شده‌اند و طبیعی است که مقداری اثر منفی می‌گذارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7279/2/536081/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها