دیگه چه خبر


ادعای دیدار مقامات ایرانی و اماراتی

 خبر اول اینکه، نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده در اوج تنش‌های منطقه‌ای تابستان گذشته، به ابتکار عمل امارات در اواخر ماه میلادی سپتامبر، هواپیمایی حامل مقامات بلندپایه ایرانی به ابوظبی رفته به این امید که از وخامت اوضاع کاسته شود. به گزارش مهر، به ادعای این رسانه، وقتی ایران در مواجهه با کارزار فشار حداکثری امریکا به نوبه خود راه مقابله به مثل را انتخاب و تهدید کرد چنانچه قادر به فروش نفت خود نباشد، دیگران هم از چنین امتیازی برخوردار نخواهند بود، امارات که از متحدان نزدیک امریکا است، به صرافت افتاد که توافق صلح جداگانه‌ای با ایران داشته باشد. اما دیدار ادعایی مقامات ایرانی و اماراتی که مخفیانه برگزار شده، ظاهراً به منزله زنگ خطری بیخ گوش امریکا عمل کرده مبنی بر اینکه مبادا به این ترتیب، جبهه ضدایرانی اعراب تضعیف شود. نیویورک تایمز همچنین مدعی است که برخی متحدان اروپایی امریکا از جمله انگلیس با این ایده کاخ سفید که تحریم‌های اقتصادی ایران را تا پایان سال ۲۰۱۹ به پای میز مذاکره می‌آورد، مخالف بودند. به ادعای این رسانه، سال گذشته، «راب مک‌ایر» سفیر انگلیس در تهران، بارها به واشنگتن سفر کرد تا به آنها ارزیابی از دیدگاه‌های مقامات ایران بدهد چراکه به اذعان برخی از صاحبنظران امریکایی، کمبود اطلاعاتی و عدم تماس مستقیم با ایران به کج‌فهمی واشنگتن از دیدگاه‌های مقامات ایران منجر می‌شود.

لغو همایش دوچرخه‌سواری بانوان در قم

 خبر دیگر اینکه،یک همایش دوچرخه‌سواری بانوان که با مجوز دستگاه‌های ذیربط قرار بود روز جمعه به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) توسط هیأت دوچرخه‌سواری استان قم و با همکاری دانشگاه حضرت معصومه(س) و شهرداری قم در یک محیط کاملاً زنانه برگزار شود، در اثر برخی فشارها لغو شد. به گزارش ایرنا، لغو این همایش زنانه دوچرخه‌سواری در قم همچنین واکنش‌های منفی در فضای مجازی و بویژه فعالان این عرصه و افرادی که خود را برای این مسابقه آماده کرده‌ بودند و خانواده‌هایشان به دنبال داشته است. مصطفی امینی، رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان قم گفته است: برای برگزاری این همایش از شورای تأمین استان مجوز گرفته شد و دادستان و فرماندار نیز موافقت خود را با برگزاری این مسابقه اعلام کرده بودند. وی با بیان اینکه در روز نخست فراخوان برگزاری مسابقه،‌۳۵۰ نفر ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: اگر این تقاضا پاسخ داده نشود،‌ بانوان در جای دیگر به علاقه‌مندی خود خواهند پرداخت یا سرخورده خواهند شد. امینی با اظهار بی‌اطلاعی از منبع فشارهایی که باعث لغو شدن این مسابقه شد، گفت: این عده خاص برداشت نادرستی از هدف برگزاری مسابقه کردند و ‌علاوه بر تشویش اذهان عمومی، با تماس‌های مکرر با مسئولان باعث لغو مسابقه شدند. هیأت دوچرخه‌سواری استان هم در بیانیه‌ای اعلام کرده: با توجه به برداشت نادرست برخی از افراد درخصوص نحوه برگزاری این همایش و جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی که تصور می‌شد قرار است این همایش در محیط عمومی برگزار گردد، این همایش لغو گردید.

خواسته انتخاباتی علم‌الهدی از مردم

  دست آخر اینکه،  امام جمعه مشهد با اشاره به اهمیت انتخابات و مجلس  خطاب به مردم گفت: این گونه نیست که آدم را پیدا کردیم، رأی دهیم و تمام، باید دم در مجلس بایستید و اجازه ندهید عده‌ای به مجلس بروند، آنها کسانی هستند که چند خصوصیت دارند؛ یکی افرادی که انقلابی نیستند، یعنی آنهایی که با رهبری زاویه دارند ولو هر اندازه کم باشد، رهبری، ولایت و شخص رهبر را به تمام معنا قبول ندارند. به گزارش ایسنا، علم‌الهدی افزود: افرادی را که از امریکا می‎‌ترسند، از ناوگان امریکا وحشت می‌کنند، از بمب اتمی امریکا می‌ترسند و فکر می‌کنند رزق این مملکت به دست امریکا است و باید تحریم را بردارد به مجلس نفرستید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7279/3/536087/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها