اخبــار




پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت  همسر  آیت الله یزدی

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر مکرّمه آیت الله یزدی را تسلیت گفتند.
به گزارش دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
آیت الله آقای حاج شیخ محمّد یزدی دامت برکاته
درگذشت همسر مکرّمه را که شریک مجاهدت ها و رنج های جنابعالی در سالیان طولانی بودند به شما و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه مسألت می نمایم.


ولایتی قرنطینه خانگی شد
سردار شعبانی و پزشک دکتر مصدق بر اثر کرونا درگذشتند

از میان 11364 مبتلا به ویروس کرونا و 514 فوتی ناشی از این بیماری در ایران، بازهم چهره‌های شناخته شده‌ای از حوزه سیاسی دیده می‌شوند. علی اکبر ولایتی که این روزها بنا بر سمتش در بیمارستان مسیح دانشوری که یکی از بیمارستان‌های اصلی پذیرش بیماران کرونایی است، بیشتر در رسانه‌ها ظاهر می‌شود، از جدیدترین مسئولان مبتلا به کروناست.
با اعلام روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری، علی‌اکبر ولایتی با ظهور علائم خفیف کرونا در قرنطینه خانگی قرار گرفته و در زمان حاضر وضعیت عمومی ایشان خوب و رو به بهبودی است. در این گزارش آمده: پس از گذشت روزهایی که علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری به‌منظور انجام امورات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا و کنار پزشکان و پرستاران با حضور در بیمارستان مشغول به فعالیت‌های روزانه بود، ظهر چهارشنبه با ظهور علائم خفیف بنا به نظر پزشکان، اقدام به آزمایش گردید که نشانه‌های بروز کرونا در او مشهود بود. لذا بنا به تشخیص و تجویز پزشک، آقای ولایتی در قرنطینه خانگی قرار گرفته است.
خبرگزاری فارس دیروز خبر داد که سردار ناصر شعبانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و معاون عملیات سابق قرارگاه ثارالله تهران، در اثر ابتلا به کرونا دعوت حق را لبیک گفت. فرمانده سپاه شهرستان آمل در جریان وقایع بهمن ماه سال ۶۰ و فرماندهی سپاه کرمانشاه در زمان عملیات مرصاد از جمله سوابق سردار شعبانی است.
در میان فوتی‌های چند روز گذشته، خبر آمده که اسماعیل یزدی جراح دندانپزشک بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. دکتر اسماعیل یزدی برادر مرحوم ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت و دبیر کل نهضت آزادی بود که مسئولیت‌هایی همچون عضویت در شورای واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب پارسی را برعهده داشته و استاد برجسته دندانپزشکی، جراح مشهور فک و از بنیانگذاران بیمارستان پارس هم به شمار می‌آید. او مدتی ریاست دانشکده دندانپزشکی تهران را هم برعهده داشت و در جوانی هم پزشک دکتر محمد مصدق بود.
عفت موسوی همسر دکتر محمد محمدی گرگانی، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی و مادر همسر احمد زیدآبادی فعال سیاسی هم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در گرگان درگذشت. عفت موسوی نامی آشنا در تاریخ مبارزات سیاسی ایران است. او کسی بود که در سال ۵۳ توانست اشرف دهقان عضو چریک های فدایی خلق را از زندان اوین فراری دهد و خودش به جای آن بازداشت و در کمیته مشترک ضد خرابکاری مورد شکنجه شدید قرار گیرد.

رایزنی‌های رئیس مجلس برای مقابله با کرونا

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روزهای گذشته برای بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا، با وزرای بهداشت و درمان و کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به‌گزارش خانه ملت، رئیس مجلس در این دیدارها، ضمن دریافت آخرین گزارش ملی از روند شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با آن، بر هماهنگی کامل و صددرصدی همه دستگاه‌ها در فاز جدید مبارزه با این بیماری تأکید کرد. او گفت: تمام توان مجموعه‌ها در دولت و دیگر بخش‌ها می‌بایست هماهنگ شده و در خدمت کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی این بیماری درآید و گزارش اقدامات انجام شده به مردم داده شود.
لاریجانی بررسی‌های میدانی در استان‌ها و دریافت بهنگام اطلاعات دقیق از نیازمندی‌های مردم و مراکز درمانی را لازمه تصمیم‌گیری هماهنگ در مقابله با کرونا دانست و افزود: تجمیع همه ظرفیت‌های کشور برای ارائه هر چه روان‌تر خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی، نیازمند دو اصل هماهنگی صددرصدی و سرعت عمل در هر دو سطح ملی و استانی است. رئیس مجلس همچنین ترمیم و جبران افت شماری از کسب و کارها در کشور به‌دلیل شیوع کرونا را ضروری دانست و تأکید کرد: حمایت از کسب و کارها در شرایط فعلی باید در ستاد اقتصادی دولت پیگیری شده و تمهیدات ویژه و هدفمندی برای آن اندیشیده شود. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار، گزارش مشروحی از آخرین تحولات در مورد بیماری کرونا و تدابیر انجام شده در کشور ارائه کردند.
لاریجانی همچنین در تماس تلفنی با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس اتاق اصناف قم ضمن دریافت تازه‌ترین تدابیر صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا در دستگاه‌ها و اصناف این استان و اقدامات انجام شده برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده و متأثر از شیوع کرونا، همکاری همه نهادها و اصناف در استان‌ قم را برای ریشه کنی این بیماری مورد تأکید قرار داد. او ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، استفاده از ظرفیت خیرین در استان قم برای تجهیز مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها را تجربه‌ای مؤثر دانست.

موسی زرگر وزیر اسبق بهداشت درگذشت

موسی زرگر دومین وزیر بهداشت جمهوری اسلامی براثر کهولت سن در ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.به گزارش تسنیم، مرحوم زرگر دومین وزیر بهداشت(وزارت بهداری و بهزیستی سابق)در نظام جمهوری اسلامی بود که از تاریخ 28 آبان 1358 تا تاریخ 31 تیر 1359 تصدی این منصب را به عهده داشت. وی همچنین نماینده ادوار اول، دوم و پنجم مجلس شورای اسلامی بود. حجت الاسلام حسن ورحانی رئیس جمهوری و علی لاریجانی در پیام‌هایی جداگانه  درگذشت مرحوم زرگر را تسلیت گفتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7302/2/538611/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها