ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیشگام در تولید محصولات ضد کرونایی




ادامه از صفحه 7
وی درخصوص ساخت دستگاه اکسیژن ساز در کشور، گفت: دستگاه اکسیژن‌ساز توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ستاداجرایی تولید شده است و تولید آن در حال حاضر کاملاً بومی‌سازی شده و به‌صورت سه شیفت روزانه 30 دستگاه اکسیژن‌ساز تولید می‌کند.‌ سیدهاشمی تصریح کرد: تولید بعضی از قطعات این دستگاه در اختیار کشور امریکا بود که ما توانستیم بومی‌سازی کنیم و آن را در داخل کشور تولید کنیم و از نظر قیمتی خیلی پایین‌تر از واردات است و این دستگاه را در اختیار افراد نیازمند و محتاج به دستگاه اکسیژن‌ساز قرار می‌دهیم.این تولیدی موجب ایجاد شغل مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده است. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 10 میلیارد تومان برای تولید انبوه این محصول سرمایه‌گذاری کرده است و توانسته است این دستگاه را به تولید مناسبی برساند و کسانی که مشکل تنفسی دارند از این دستگاه استفاده کنند. وی درباره تولید ماهانه 60 هزار لباس ایزوله در سنندج، افزود: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته تولید لباس‌های ایزوله بیمارستانی است که در همین راستا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با یکی از شرکت‌ها به‌صورت مشارکتی نسبت به تولید این لباس اقدام کرده است.در این کارخانه ماهانه 60 هزار لباس ایزوله تولید می‌شود و در حال حاضر روزی 2 هزار لباس ایزوله تولید می‌شود که این قابلیت را داریم به 4 هزار لباس افزایش یابد.
لباس های ایزوله یک دوم وارداتی
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأکید کرد: تمامی تولیدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای توزیع در اختیار وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد تا یک نظام واحد برای توزیع محصولات با توجه به مشکلات موجود داشته باشیم و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نقشی در توزیع این تولیدات ندارد.در حال حاضر قیمت تولید لباس‌های ایزوله در کشورمان یک دوم قیمت لباس‌‌‌های وارداتی است و از نظر کیفیت هم تأییدیه وزارت بهداشت و استانداردهای لازم را دارد. وی گفت: شرکت نفت پارس نیز خط تولید و بسته‌بندی مواد ضدعفونی را راه‌اندازی کرده است و روزانه 4 هزار مواد ضدعفونی‌کننده دست 250 سی‌سی، 5هزار مواد ضدعفونی‌کننده سطوح هزار سی‌سی، 4هزار مواد ضدعفونی‌کننده سطح هزار سی‌سی، 250عدد مواد ضدعفونی‌کننده سطح 20 لیتری و 76هزار ماسک نانو تولید می‌کند. سیدهاشمی تصریح کرد:ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)‌ به بعضی از کارخانه‌ها کمک مالی کرده است تا میزان تولیدات خود را از 30 هزار ماسک به 100 هزار برسانند. وی گفت: قرار بود ما از کشورهای آسیایی ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده وارد کنیم اما انجام نشد.
از این رو استراتژی ما به سمت تولید داخلی رفت و دستگاه‌های تولید ماسک را خریداری کرده‌ایم و این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور ساخته می‌شود و مقرر شده که 10 دستگاه تولید ماسک توسط شرکت‌های دانش‌بنیان طی هفته‌های آینده در اختیار ستاد اجرایی قرار بگیرد تا تولیدات ماسک را در کشور افزایش دهیم. وی درباره توزیع بسته‌های بهداشتی مبارزه با کرونا در مناطق محروم، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) توزیع مواد ضدعفونی‌کننده به افراد نیازمند است.
تأمین لباس برای پزشکان و پرستاران
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خصوص تأمین ماسک ویژه پرستاران و پزشکان گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) متعهد شده که قسمتی از نیازهای ماسک ویژه پزشکان و پرستاران را تأمین و جهت توزیع به وزارت بهداشت تحویل دهد که تاکنون بیش از 215 هزار ماسک تحویل این وزارتخانه داده شده و در تلاشیم که بقیه را هم تحویل دهیم.‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7302/9/538643/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها