اخبـــار




12 نفر قربانی الکل صنعتی در مرودشت، جهرم و شیراز

گروه حوادث / در حالی که هفته گذشته بیش از 70 نفر از شهروندان جان شان را با مصرف الکل‌های تقلبی و صنعتی از دست داده بودند این بار 4 نفر در مرودشت فارس، 7 نفر در شیراز و یک نفر در جهرم جان شان را از دست داده‌اند.
به‌گزارش صدا‌وسیما، اکبرزاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت: در چند روز گذشته ۴۴ نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی به بیمارستان شهید مطهری مرودشت مراجعه کرده‌اند.۴ نفر از مراجعه‌کنندگان جان باخته‌اند و دونفر حال عمومی وخیمی دارند. وی افزود: متانول‌های موجود در بازار مصرف خوراکی ندارند و اگر دوز آن کم باشد آسیب عصبی در پی خواهد داشت و سلول‌های بینایی را از بین خواهد برد و در مواردی که دوز آن در بدن بالا برود باعث مرگ مصرف‌کننده خواهد شد.

فوت 7 نفر در شیراز
محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس فارس از مسمومیت 103 نفر با الکل صنعتی برای مقابله با کرونا تا ساعت 20 شب پنجشنبه خبر داد و گفت: از این تعداد 7 نفر جان خود را از دست دادند. رئیس اورژانس فارس افزود: از این تعداد 56 نفر مربوط به شیراز بودند که 6 نفر از فوت شوندگان نیز از ساکنان شهر شیراز بودند. وی علت این کار را ترس از ابتلا به بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: این افراد براساس شایعاتی مبنی بر مصونیت از بیماری کرونا در صورت مصرف الکل، دست به این اقدام زدند و جان خود را به‌خطر انداختند.

فوت یک نفر در جهرم
محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: روز پنجشنبه 7 نفر در جهرم به‌دلیل مصرف الکل صنعتی (متانول) دچار مسمومیت شدید شدند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است. رحمانیان با بیان اینکه الکل «متانول» سمی و عوارض آن خطرناک است و تنها الکل «اتانول» برای موارد طبی و ضد عفونی استفاده می‌شود، گفت: خوردن الکل، نظریه‌ای غلط در پیشگیری از کرونا ویروس است. او بیان کرد: شهروندان برای پیشگیری از کرونا ویروس و ضد عفونی کردن دست‌ها از الکل «اتانول» استفاده کنند و بهتر است برای ضد عفونی کردن سطوح به جای الکل ۷۰ درصد، از مایع وایتکس ۱ به ۹۹ واحد مخلوط با آب استفاده شود.

کشف ۲۴۰۰ لیتر متانول احتکار شده در کرمانشاه
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه، از کشف ۲ هزار و ۴۳۰ لیتر ماده «متانول» احتکار شده در شهر کرمانشاه خبر داد.
سرهنگ جلیل سلطانی، گفت: شب گذشته پس از اطلاع مأموران پلیس امنیت اقتصادی در خصوص وجود یک انبار احتکار لوازم ضدعفونی در شهرک کرناچی کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. مأموران در تحقیقات خود موفق به شناسایی محل احتکار شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی نسبت به بازرسی از انبار مورد نظر اقدام کردند. سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه درادامه گفت: در جریان این بازرسی، ۲ هزار و ۴۳۰ لیتر ماده متانول که قرار بود به جای ماده ضدعفونی «اتانول» در بازار عرضه شود، کشف شد. وی در پایان از دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی وی به دستگاه قضایی برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

مرگ نوجوان 16 ساله در انفجار نارنجک دست ساز

گروه حوادث / انفجار مواد محترقه در شهرستان الیگودرز لرستان جان یک نوجوان 16 ساله را گرفت. گودرز گودرزی رئیس بیمارستان امام جعفر صادق(ع) الیگودرز گفت: روز گذشته ۲ نوجوان ۱۶ ساله در اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند که یکی از آنها پس از بستری شدن در بیمارستان به‌دلیل شدت بالای جراحات وارده جان خود را از دست داد. همچنین شدت جراحات وارده موجب قطع شدن دست یکی دیگر از مصدومان این حادثه شد.

مواد محترقه 3 نوجوان را راهی بیمارستان کرد
گروه حوادث / انفجار خونین مواد محترقه در یک منزل مسکونی در جنوب تهران 3 مصدوم بر جای گذاشت. با اعلام خبر انفجار خونین در یک منزل مسکونی در جنوب تهران، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران نیروهای عملیات یک ایستگاه را به محله امین‌آباد، خیابان شهید عرب‌خواری اعزام کرد. محل حادثه یک منزل مسکونی یک طبقه به وسعت حدود 45 متر با یک طبقه زیرزمین بود که سه نوجوان 15ساله در این منزل مشغول ساخت موادمحترقه با دو کیلوگرم اکلیل و سرنج بودند که به یکباره یکی از این مواد دست‌ساز دچار انفجار شد و هر سه نوجوان از نواحی مختلف بدن دچار آسیب شدند که همگی برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شدند و آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و تحویل آن به عوامل انتظامی به مأموریت خود پایان دادند.

کشف بیش از۲۳ کیلو مواد مخدر در مترو تهران

گروه حوادث / بیش از ٢٣ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شش ماهه دوم امسال در ایستگاه‌های مترو پایتخت کشف شده است. سرهنگ سعید عطاالهی رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: از مهرماه تاکنون مقدار ۲۳ کیلو و ۴۴۲ گرم انواع مواد مخدر پس‌از گشتزنی مأموران پلیس در ایستگاه‌های مترو پایتخت از خرده فروشان کشف شده و همچنین ۱۵۱ جیب بر نیز دستگیر شده‌اند ضمن اینکه در همین بازه زمانی بیش از ۸۰۰ تلفن همراه مسروقه در ایستگاه‌های مترو پایتخت پیدا شده است. رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: تمام سارقان بازداشت‌ شده توسط عوامل گشت محسوس و نامحسوس پیاده در ایستگاه‌های مترو دستگیر شده‌اند.

هیچکس حق ندارد سرخود عمل کند

گروه حوادث / سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اذیت و آزار یک خانم در سطح شهر تهران، از سوی یک مرد گفت: هیج فردی حق ندارد به‌صورت سرخود و اینچنین نابهنجار به بانوان تعرض کند و از نظر ما این رفتار‌ها نابجا و ناشایست است و قطعاً پلیس در پی دستگیری این فرد خاطی خواهد بود. سردار هداوند با بیان اینکه خانمی که در این کلیپ مورد هتک حرمت قرار گرفت با مراجعه به پلیس از فرد خاطی شکایت کند، تصریح کرد: در صورت اعلام شکایت شهروندان با افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی در جامعه می‌کنند برخورد خواهد شد. امر به معروف و نهی از منکر بر همه ما واجب است، اما اینچنین که بخواهیم به این بهانه با افراد کم حجاب برخورد کنیم کاری ناشایست و دور از‌شأن و منزلت است. مشخص است که این افراد به‌دنبال اهداف شخصی خود هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7302/12/538655/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها