محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع ملی‌پوش پرسپولیس در گفت‌وگو با «ایران»:

تعطیلی لیگ به ضرر پرسپولیس است ولی تصمیم درستی است





حامد جیرودی
خبرنگار
با اینکه مسابقات ورزشی تا پایان فروردین سال آینده تعطیل شده ولی پرسپولیسی‌ها تمرینات خود را از چهارشنبه آغاز کرده‌اند و کار خود را دنبال می‌کنند. محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع سرخپوشان پایتخت، درباره شرایط خودش و دیگر بازیکنان در روزهایی که همه درگیر مبارزه برای نابودی ویروس کرونا هستند، به خبرنگار «ایران» گفت: «من هم مثل خیلی از مردم در طول هفته گذشته خودم را قرنطینه کرده بودم و سعی کردم با بازی‌هایی مثل پلی‌استیشن، فوتبالدستی و دارت خودم را سرگرم کنم. چون هر کسی رعایت نکند، ممکن است به خودش، خانواده‌اش، دوستان نزدیکش و مردم آسیب بزند. در این شرایط، هر چقدر رفت و آمدها کمتر باشد و مردم به مسافرت نروند، این بیماری زودتر برطرف می‌شود. به این ترتیب هم می‌توانیم سلامتی خودمان را حفظ کنیم و هم به جامعه کمک کنیم. همان طور که می‌دانید، خبرهای بدی از چند شهر می‌شنویم و بشدت درگیر مبارزه با کرونا هستند. من هم مثل خیلی از فوتبالیست‌ها سعی کرده‌ام که کمک کنم و ماسک جمع آوری کرده‌ام و به صورت غیرحضوری برای مردم فرستاده‌ام. این خیلی خوب است که سلبریتی‌ها، آدم‌های معروف و در کل کسانی که توانایی‌اش را دارند، کمک کنند و باز هم تأکید می‌کنم که از رفت و آمدهایمان کم کنیم تا مشکلی پیش نیاید.»
کنعانی‌زادگان یکی از بازیکنانی است که اصالتاً اهل سربندر یا همان بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان است و خیلی از دوستان و خانواده‌اش در آنجا سکونت دارند ولی به دلیل شرایطی که به وجود آمده، نمی‌تواند به زادگاه خود برود. او در این خصوص گفت: «سربندر یکی از شهرهایی است که کمتر دچار ویروس کرونا شده و فکر می‌کنم به خاطر آب و هوایش باشد. با این حال، من هر روز با خانواده‌ام در تماس هستم و به آنها می‌گویم که از خانه بیرون نروید. ضمن اینکه پیام‌هایی را هم برای ملت ایران در صفحه اینستاگرامم نوشتم که مراقب سلامتی خودشان باشند و بیرون نروند. ما در طول هفته گذشته 5 روز تعطیل بودیم و واقعاً دوست داشتم که از تعطیلی استفاده کنم و کنار خانواده‌ام باشم. شما می‌دانید که ما تعطیلی زیادی نداریم. وقتی مسابقات تمام می‌شود، معمولاً بلافاصله اردوهای تیم ملی شروع می‌شود و الان فرصت خیلی خوبی بود که کنار خانواده‌ام باشم ولی ترجیح دادم خودم را قرنطینه کنم تا نه برای کسی مشکلی پیش بیاید و خدای نکرده خودم یا افراد دیگر دچار ویروس نشوند.»
بشار رسن، بازیکن عراقی پرسپولیس در این مدت بشدت نگران سلامتی‌اش بود و خیلی سعی می‌کرد بهداشت را رعایت کند. او حالا هم به عراق برگشته و مرزها با این کشور هم بسته شده است. ضمن اینکه گویا به او توصیه شده به ایران برنگردد. کنعانی زادگان درخصوص رسن چنین توضیح داد: «تا جایی که من می‌دانم، اکثر مرزهای ایران به جز قطر بسته شده است. البته با بشار صحبت کردم و او گفت که برمی‌گردد. هم او و هم رادو بازیکنانی هستند که علاقه زیادی به پرسپولیس دارند. بشار آنقدر خوب و با معرفت است که هیچ وقت تیم را تنها نگذاشته است.»
اما در مقابل آنتونی استوکس، دیگر بازیکن پرسپولیس به بهانه کرونا حاضر به بازگشت به ایران نشد و حاشیه‌های زیادی به وجود آورد. کنعانی‌زادگان در این خصوص گفت: «بشار و استوکس را نباید مقایسه کرد. بشار بازیکنی است که وقتی مادرش فوت کرد هم در پرسپولیس ماند و جنگید و به حقش هم رسید و در دل همه هواداران پرسپولیس جای دارد. او با وجود سیل و زلزله و کرونا هم در ایران مانده است.»
لیگ برتر به خاطر شیوع کرونا به تعویق افتاده و مسابقات تا پایان فروردین برگزار نمی‌شود. این در حالی است که پرسپولیس با اختلاف 10 امتیاز نسبت به تیم دوم (سپاهان) در صدر جدول قرار دارد. کنعانی‌زادگان درباره شرایطی که برای برگزاری لیگ برتر به وجود آمده، اظهار نظر کرد: «به نظرم باید مسابقات تعطیل می‌شد و حالا هم باید به تصمیمی که گرفته شده، احترام گذاشت. چون همان طور که گفتم، شرایط خوبی نیست و هر چه در خانه بمانیم و خودمان را قرنطینه کنیم، بهتر است.
ما هم از ویروس می‌ترسیم که خدای نکرده به کسی منتقل نشود ولی باید تمرین کنیم و از چهارشنبه تمرینات‌مان را آغاز کرده‌ایم اما خیلی مراقبت می‌کنیم که مشکلی پیش نیاید. البته با اینکه تعطیلی لیگ به ضرر پرسپولیس است ولی شرایط تیم خوب است و از وقتی که آقا یحیی آمده، اتفاق‌های خیلی مثبتی افتاده و ما به روند رو به رشدمان ادامه می‌دهیم. فرقی هم نمی‌کند که لیگ تعطیل باشد یا نه و می‌خواهیم پرقدرت به کارمان ادامه دهیم و به موفقیت برسیم.» کریم باقری چند روز پیش به عنوان دستیار اسکوچیچ انتخاب شد. البته حضور همزمان او در پرسپولیس و تیم ملی، انتقادهایی به همراه داشت. کنعانی‌زادگان که یکی از مدافعان تیم ملی در چند سال اخیر بوده، درخصوص حضور باقری در تیم ملی چنین صحبت کرد: «این درست که من 4، 3 سال است که به طور مداوم در تیم ملی حضور داشته‌ام ولی در حدی نیستم که درباره آقا کریم نظر بدهم ولی خیلی خوشحالم که ایشان به کادر فنی تیم ملی اضافه شده و صد درصد می‌تواند کمک کند. چون وجهه، جذبه و ابهت آقا کریم را در پرسپولیس دیده‌ام و می‌دانم چقدر تأثیرگذار است. ایشان الگوی من است و پیراهن شماره 6 آقا کریم را هم با رخصت از ایشان می‌پوشم. می‌دانم که نمی‌توانم جای او را بگیرم ولی امیدوارم روند کار آقا کریم را هر چند کوچک ادامه دهم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7302/14/538664/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها