گفت‌وگوی «ایران» با دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان پس از حضور در جمع ۱۰ دروازه‌بان برتر دنیا

فرزانه توسلی: تیم ملی پس از قهرمانی در جام ملت‌ها رها شد




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
سایت معتبر فوتسال پلنت که هر ساله بهترین‌های فوتسال جهان را انتخاب می‌کند، امسال با چند ماه تأخیر انتخاب بهترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۱۹ را آغاز کرده است. براین اساس نام ۱۰ دروازه‌بان برتر سال مشخص شد که در بین آنها نام فرزانه توسلی، دروازه‌بان تیم ملی و باشگاه «نامی‌نو» وجود دارد. توسلی برای بهترین شدن باید با نمایندگان کشورهایی چون ایتالیا، ژاپن، اسپانیا، روسیه و پرتغال رقابت کند.
فرزانه توسلی درخصوص حضورش در جمع ۱۰ دروازه‌بان برتر دنیا به خبرنگار «ایران» گفت: «برای سومین سال متوالی جزو ۱۰ دروازه‌بان برتر دنیا قرار گرفتم و از این موضوع بسیار خوشحالم. به عنوان عضو کوچکی از جامعه فوتسال به این موفقیت دست یافتم. البته شانس زیادی برای کسب عنوان برترین دروازه‌بان جهان ندارم. بعد از قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۸ هیچ بازی برون مرزی نداشتیم و همین موضوع باعث می‌شود تا شانس من برای کسب این عنوان پایین‌تر بیاید.» دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان ادامه داد: «واقعیت این است که در بخش بانوان، مسابقات جام جهانی برگزار نمی‌شود و تنها بازی‌های بین‌المللی ما حضور در جام ملت‌های آسیا و بازی‌های دوستانه است. اگر جام جهانی فوتسال بانوان برگزار شود، شانس این را خواهیم داشت که با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم و دیده شویم. سطح فوتسال ما بالاتر از آسیاست و در صورت برگزاری جام جهانی می‌توانیم حتی به مدال هم برسیم. البته قبل از اعزام به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ بازی‌های تدارکاتی خوبی با تیم‌های ایتالیا، روسیه و چین داشتیم اما این بازی‌ها ادامه نداشت.»
او با اشاره به اینکه تیم ملی پس از قهرمانی در  جام ملت‌های ۲۰۱۸ کاملاً رها شد، افزود: «تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نبود و این موضوع هم باعث شد تا زمان را از دست بدهیم. با این وجود در روزهای گذشته پس از ۲ سال مجدداً اردوهای تیم ملی آغاز شد اما با شیوع ویروس کرونا تمرینات تیم ملی تعطیل و همه برنامه‌ها کنسل شد. در حال حاضر در منزل هستم و با تصمیم کادر فنی تمریناتم را در خانه پیگیری می‌کنم. با وجود تمام این کمبودها توانستم در جمع ۱۰ دروازه‌بان برترفوتسال جهان قرار بگیرم و این افتخار بزرگی است.»
توسلی که به عقاب آسیا معروف است، درخصوص عملکردش در تیم ملی و تیم باشگاهی‌اش «نامی نو» اظهار داشت: «در سال‌های اخیر عملکرد خوبی داشتم تا جایی که لقب عقاب آسیا را روی من گذاشتند. البته هم‌تیمی‌هایم، من را بوفون هم صدا می‌زنند و از این لقب هم خوشم می‌آید اما بیشتر عقاب آسیا را دوست دارم و این علاقه من به دلیل این است که احمدرضا عابدزاده اولین فردی بود که به عقاب آسیا معروف شد و من علاقه زیادی به دروازه‌بان سابق تیم ملی دارم.»
گلر تیم ملی فوتسال با اشاره به شرایط موجود در کشور، صحبت‌هایش را ادامه داد: «از کرونا می‌ترسم اما برای آن دلیل دیگری دارم. برخی از افراد باید به هر دلیلی از خانه خارج شوند و این موضوع درصد ابتلا به کرونا را بالا می‌برد. متأسفانه برخی از مردم رعایت نمی‌کنند و این عدم رعایت باعث می‌شود تا کرونا بیش از پیش شیوع پیدا کند. چند روز پیش برای انجام یک کار ضروری از خانه خارج شدم و در خیابان دیدم که بیشتر مردم ماسک و دستکش ندارند. تعدادی از مردم ما توصیه‌های ایمنی را  رعایت نمی‌کنند و با این شرایط فعلاً ریشه کرونا خشک نمی‌شود. همه ما در قبال هم مسئول هستیم و باید برای عدم شیوع این بیماری توصیه‌ها را جدی بگیریم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7302/14/538665/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها