اخبــــار



سلطانی‌فر: اردوهای ورزشکاران المپیکی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: «تا آنجا که امکانش را داشته باشیم، اردوهایمان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد. با تدابیری که اتخاذ شده، مسابقات انتخابی رشته‌های مختلف قرار است به زمان دیگری موکول شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که وضعیت شیوع ویروس کرونا و نحوه مقابله کشورها و نحوه غلبه آنها بر این ویروس چگونه خواهد بود و قطعاً شرایط مقابله و کنترل این ویروس روی تصمیمات بعدی ما مؤثر است.»

تشکیل کمیته اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال

پس از اینکه ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال از تعویق برگزاری انتخابات این فدراسیون در 25 اسفند خبر داد، حالا فدراسیون می‌خواهد به سرعت کمیته‌ای را برای اصلاح اساسنامه تشکیل ‌دهد تا ضمن رفع ایراد‌های مدنظر فیفا و AFC در سریع‌ترین زمان ممکن، اساسنامه اصلاحی را برای تصویب به اعضای مجمع ارائه کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شکوری مسئولیت تشکیل این کمیته را برعهده خواهد گرفت و در آن مدیرانی از باشگاه‌ها، حقوقدان‌های ورزشی و مسئولان حقوقی فدراسیون هم حضور خواهند داشت. گفتنی است مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان دیروز در برنامه «ورزش و مردم» گفت: «ما ورود فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران را به فال نیک می‌گیریم. اتفاقاتی که رخ داد شاید به مصلحت فوتبال ایران باشد اما من سؤال دارم که چگونه باید اساسنامه اصلاح شود؟ سؤال مهم این است اگر اساسنامه فعلی مورد تأیید فیفا نیست تکلیف منتخبان فعلی چیست و چگونه باید آن را تفسیر کرد؟ ما نیازمند یک همکاری بزرگ هستیم. مشکلات قابل حل است و ما نمی‌خواهیم که مشکل جدیدی ایجاد کنیم. ما از حقوق حاکمیتی خود کوتاه نمی‌آییم اما قواعد بین‌المللی را هم رعایت می کنیم. امیدوارم پس از اصلاح اساسنامه شاهد انتخابات خوبی باشیم. همه باید با درایت کار کنند و مصالح ملی را درنظر بگیرند. ما با فدراسیون فوتبال خیلی همراه هستیم اما نامه فیفا شرایط را سخت کرده است.»

پادووانی: رفتار مدیران استقلال با من شرم‌آور بود

لئوناردو پادووانی، مدافع برزیلی که در دیدار فصل پیش استقلال و فولاد از ناحیه نخاع دچار ضایعه شده بود، بعد از مدتی حضور در ایران و درمان زیر نظر پزشکان راهی کشورش شد تا در کنار خانواده خود به زندگی ادامه بدهد. این بازیکن هنگامی که ایران را ترک کرد، از مسئولان باشگاه استقلال انتظار داشت مطالباتش را به صورت تمام و کمال پرداخت کنند اما این اتفاق رخ نداد تا او با دلخوری راهی کشورش شود و حالا خبر رسیده که از باشگاه استقلال برای دریافت مطالبات شکایت کرده و آنها باید بزودی طلب او را پرداخت کنند. پادووانی در این خصوص به فارس گفت: «درست است، آنها باید مطالبات من را بدهند ولی من از مسئولان استقلال خیلی ناراحتم. رفتار باشگاه استقلال با من ناراحت کننده بود و هر روز به این موضوع فکر می‌کنم که چرا باید با من چنین رفتاری صورت بگیرد. زمانی که به من نیاز داشتند برای موفقیت تیم تلاش کردم و زمانی که من به آنها نیاز داشتم، من را رها کردند. این رفتار اصلاً درست نیست. شرایط من مثل قبل است. خیلی وضعیت جسمانی‌ام تغییر نکرده و روند بهبودی‌ام کامل نیست. این واقعیتی است که وجود دارد.»

کمک علی کریمی به گیلانی‌ها برای مقابله با کرونا

علی کریمی، ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی که اهل گیلان است، این روزها به دنبال تهیه ماسک، مواد ضد عفونی کننده و تجهیزات لازم برای مقابله با بیماری کرونا برای مردم این استان است. او بخشی از این تجهیزات را به بیمارستان‌های استان جهت مقابله بهتر با این بیماری اهدا می‌کند. این عمل انساندوستانه مورد استقبال و تحسین مردم ورزش دوست گیلان قرار گرفته و آنها از جادوگر با انتشار ویدئوهایی
تشکر کرده‌اند.

۲ مدال از دوچرخه‌سواری ایران گرفته شد

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری مهدی سهرابی رکابزن باسابقه ایران را به دلیل استفاده از روش یا ماده ممنوعه به مدت 4 سال از حضور در میادین محروم کرد. به گزارش ایسنا، سهرابی در واکنش به این محرومیت به کمیته استیناف اعتراض کرد اما دفاعیات سهرابی مورد قبول کمیته استیناف واقع نشد و محرومیت اتحادیه جهانی دوچرخه سواری مورد تأیید قرار گرفت. محرومیت سهرابی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و تا دوم جولای ۲۰۲۳ (۱۱ تیر ۱۴۰۲) به پایان می‌رسد.  این رکابزن باید ۲۵۰۰ فرانک سوئیس برای بررسی نتایج پرداخت کند و مبلغ ۸۶۰ یورو بابت هزینه‌های آزمایشگاهی و بررسی نمونه‌های خون بپردازد. همچنین 2 مدال سهرابی در دو رویداد مهم قهرمانی جاده  و پیست آسیا از ایران گرفته شد.

تعطیلی جلسات هیأت مدیره و تمرین استقلال

به دلیل بیماری علی فتح‌الله‌زاده سرپرست جدید باشگاه استقلال، هیأت مدیره این باشگاه تشکیل جلسه نخواهد داد و با توجه به شیوع بیماری کرونا جلسه بعدی هیأت مدیره استقلال احتمالاً در سال جدید برگزار شود. همچنین پس از اینکه در برنامه اولیه سازمان لیگ قرار بود بازی‌های لیگ برتر از چهاردهم فروردین شروع شود، فرهاد مجیدی تاریخ بیست و ششم اسفندماه را برای شروع تمرینات این تیم در نظر گرفت اما با توجه به اینکه اعلام شد بازی‌های لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا تا آخر فروردین ماه تعطیل است، سرمربی استقلال تصمیم دارد شروع تمرینات این تیم را به تعویق بیندازد.

 کاپیتان داماش دستگیر شد

محمد مختاری، کاپیتان 36 ساله داماش گیلان چهارشنبه با حکم قضایی دادستان استان گیلان  بازداشت شد. به گزارش ایلنا، به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا، این بازیکن در صفحه شخصی اینستاگرامش اظهارات تندی را علیه مسئولان کشورمطرح کرده بود وپرونده نامبرده هم اکنون در حال طی مراحل قانونی است.

 بهروان: لیگ برتر به طور حتم به پایان می‌رسد

در پی شایعاتی مبنی بر نیمه کاره به پایان رسیدن مسابقات لیگ برتر به خاطر شیوع کرونا، غلامرضا بهروان مشاور سازمان لیگ گفت: «به طور حتم بازی‌های باقی مانده لیگ برتر برگزار می‌شود و به هیچ وجه به پایان بردن بازی‌های لیگ برتر با همین جدول مطرح نیست و اصلاً منطقی هم نیست.»

 مشعل بازی‌های المپیک توکیو روشن شد

مشعل بازی های المپیک توکیو روز پنجشنبه ۱۲ مارس در یونان روشن شد. دراین مراسم، مقامات ژاپن و توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک هم حضور داشتند. با توجه به شیوع ویروس کرونا  مراسم بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7302/14/538667/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها