شهروند مجـــازی





یگانه خدامی

هشتـگ
#در- خانه- بمانیم

در حالی که متخصصان توصیه می‌کنند بهترین راه قطع زنجیره سرایت ویروس کرونا در خانه ماندن و کاهش رفت و آمد است خیلی‌ها هنوز این توصیه را جدی نگرفته‌اند و در آستانه سال نو خرید می‌کنند یا برای سفر نوروزی برنامه می‌چینند. به‌همین دلیل کاربران همچنان با هشتگ در خانه بمانیم بقیه را به‌عمل کردن به این توصیه تشویق می‌کنند. علی ضیا مجری تلویزیون در توئیترش نوشت: «‏متأسفانه حال شهرم کاشان خوب نیست، بیمارستان‌ها ظرفیتشون پر شده، هنوز هم گردشگر میاد و میره، می‌دونم واسه بعضی از هموطنان بیرون نیومدن از خونه سخته و درگیر اجاره، چک، قسط و حتی نون شب هستند ولی از همه می‌خوام تا جایی که می‌تونند تو خونه‌هاشون بمونند، به امید روزهای خوب.»
کاربران شبکه‌های اجتماعی با این نوشته‌ها در خانه ماندن را تبلیغ می‌کنند: «‏امروز را ‎در خانه بمانیم تا فرداها قدر ‎در آغوش گرفتن یکدیگر را بیشتر بدانیم. قدر دورهمی‌ها، فشردن دست‌ها، خیابان‌های شلوغ، جاده‌های باز، نگاه‌های مهربانانه، سلامتی، بهار، جنگل، کوه و دشت.»، «‏فی الواقع این ویروس بشدت وحشی و هاره پس هموطن ‎در خانه بمانیم!»، «‏چند روز قرنطینه را رعایت کنیم و برای سلامتی خود و  هموطنانمان ارزش قائل شویم، کمی صبر داشته باشیم و از همین فضای قرنطینه هم می‌شه برای یاد گرفتن تخصص جدید و مطالعه و... استفاده کرد.»، «‏یک فرد معمولی با سؤال «مگه من هم ‎کرونا می‌گیرم»راه میفته در سطح اجتماع، پس از مبتلا شدن ازخودش می‌پرسه «چرا من باید مبتلا بشم؟» این دفعه با خشم وارد اجتماع میشه و سعی به آلوده کردن محیط میکنه تا بقیه آدما  رو تو این اتفاق سهیم کنه تا شاید از بار مسئولیت‌ناپذیریش کم کنه. پس ‎در خانه بمانیم»، «‏انگار این ‎کرونا همون درد مشترکیه که اتفاقاً باید جداجدا درمان بشه. پس همراه شو عزیز تا ‎در خانه بمانیم.»، «در خانه بمانیم منتها:۱- برنامه روزانه۲-استراتژی هفتگی و ماهانه داشته باشیم. بدون برنامه سرگردان و آشفته خواهیم شد. در اوایل فرصت هم تمایل خواهیم داشت که از خانه به بیرون فرار کنیم. ‎»، «‏دوستان روشنفکر چند روز فکرا رو خاموش کنین و کافه نرین. نمیدونم کافه‌ها هنوز شلوغه و پر روشنفکر‌های نازنینه»، «کسی که به علت کاره بیهوده از خونه در این شرایط خارج میشه حقیقتاً با یک قاتل فرقی نداره چه بسا فاجعه بزرگ تری از یک قاتل میتونه به وجود بیاره»، «‏کدوم قسمت در خانه بمانیم برای بعضی‌ها نامفهومه!؟»، «‏یکی از دوستام الان زنگ زد بهم و ازم خواست که برای نوروز یه برنامه سفر ۱۰ روزه براش بنویسم تا با نامزدش برن سفر! گفتم قطع کن الان برات می فرستم: «روز ‌اول، بتمرگید خونه. روز دوم، بتمرگید خونه... خبر نداری چی شده؟» بهم زنگ زده میگه واقعاً قضیه ‎کرونا چیه؟‌»، «‏طرف خودش هفته پیش رفته بیرون خرید لباس و... برای عید دیدنی، بعد الان پیام فرستاده که بمون خونه هموطن (اونم برای من که زبونم مو در آورد اینقدر گفتم بمونید خونه) کاش قبل از اینکه مطلبی رو برای کسی بفرستیم قبلش یه نگاه به خودمون بکنیم.»، «‏حال و هوای دم عید رو همیشه دوست داشتم، چیه آخه امسال همه باید از هم فرار کنن و بیرون نرن!! کاش زودتر تموم بشه، کاش تعطیل کنن همه جا رو از شنبه تا ١٥ فروردین مردمم حرف گوش کنن بشینن تو خونه هاشون که تموم شه این مصیبت»، «‏امروز جلسه گذاشتیم که دیگه این خونه و اون خونه نریم، تا پایان این وضعیت تو یکی از خونه‌ها ثابت بمونیم و خرجا رو هم یکی کنیم و هیچ‌کس بجز مسئول خرید از خونه بیرون نره.»
 
ماجرا
کرونای چهره‌ها

ابتلای چهره‌ها به بیماری کرونا یکی از سوژه‌هایی است که در این روزها مورد توجه قرار می‌گیرد. ابتلای تام هنکس و همسرش، همسر جاستین تردو نخست‌وزیر کانادا، مایکل آرتتا سرمربی تیم آرسنال و البته شایعه‌هایی که درباره مثبت بودن تست کرونای دیبالا بازیکن تیم یوونتوس خبرهایی است که در یکی دو روز گذشته منتشر شده و کاربران زیادی درباره‌اش اظهارنظر کرده اند: «‌‎من فقط نمی دونم چرا الان وزیر کشور استرالیا یا مثلاً همسر ترودو یا معاون وزیر بهداشت انگلیسو.... با ایموجی خنده نمیزنن کرونا گرفتم. یا اینکه ویدئو بدن با نیش باز که منم کرونایی شدم. چقدر آدمای عبوسین این خارجیا.مسئولان ما واقعاً شادی رو تو جامعه تزریق
می کنن.»، «‏همسر جاستین ترودو (نخست وزیر کانادا) به ‎کرونا مبتلا شده اما برای خودش تست نیاز ندونستن.. اما تو کشور ما انتظار دارن هرکسی خواست تست رایگان کرونا واسش انجام بدیم.»، «‏اینکه یک خانم ایرانی در GoldCoast استرالیا کرونا داشته و از طریق آرایشگاهش تقریباً ۴۰ نفر رو آلوده کرده و تام هنکس هم در همون شهر کرونا گرفته؛ یعنی به طریقی این هم کار ما بوده؟ حقیقتاً شگفت انگیزیم»، «‏اینکه تام هنکس تو استرالیا که الان تابستونه کرونا گرفته خیلی ترسناکه»، «‏این روزا اینقدر آدم درست و حسابی تو دنیا به کرونا مبتلا شدن که آدم حس می‌کنه اگه مبتلا نشه یه جورایی یه چیزی کم داره!»، «‏نخست‌وزیر کانادا و همسرش. تام هنکس و همسرش و... همه احساس ضعف و خستگی کوچیک کردن تست شون کرونا‌ ویروس مثبت در اومده. منم با همین علائم اینجا رفتم عکس ریه و آزمایش خون دادم گفتن نداری»، «‏من بشنوم آدم معروفی مثل تام‌هنکس (خیلی دوستش دارم) کرونا گرفته، راستش ناراحت نمی‌شم، من برای مردم معمولی که نه کیت دارن نه راه درمان داغونم!»، «‏ من دو تا هنرپیشه رو شدیداً دوست داشتم و دارم رابین ویلیامز و تام هنکس. ببینم این یکی رو هم می‌کشین یا نه»، «‏یه سکانس از فارست گامپ رو دیدم و دوباره اشکم دراومد. کاش زنده بمونی آقای تام هنکس مثل شما کم هست.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7302/16/538682/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها