تصمیمات ضد کرونایی برای عادی سازی اقتصاد




گروه اقتصادی
تدابیر ویژه دستگاه‌های دولتی برای جلوگیری و کاهش آثار اقتصادی کرونا همچنان ادامه دارد، برخی از تدابیر به منظور کاهش آثار میان مدت اقتصادی اتخاذ شده است و برخی از اقدامات فوری و ضروری به‌منظور کاهش تردد مردم به‌منظور جلوگیری از گسترش و شیوع کرونا در شهرها؛ همچنین برخی از تدابیر نیز به‌منظور شایعه زدایی شبکه‌های اجتماعی که این روزها زمینه نگرانی مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کنند.
جزئیات واردات کالاهای اساسی در ۹ماهه سال
درحالی برخی شایعه‌ها مردم را نگران کرده است که بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان می‌دهد در ۹ماهه سال‌جاری ذرت با ۱.۵میلیارد دلار در صدر اقلام اساسی وارداتی قرار گرفته است.
بر اساس آمارهای تجارت خارجی حدود 6 میلیون تن ذرت در سال 97 و به‌همین میزان نیز در سال 98 وارد کشور شده است، بر این اساس رشد وزنی واردات این کالا در سال 98 حدود 4 درصد کاهش یافته و به‌لحاظ ارزش بیش از 2 درصد رشد کرده است. از سوی دیگر بعد از ذرت در سال 98 حدود 1.1 میلیارد دلار تجهیزات و دارو وارد شده که به‌لحاظ وزنی 17 درصد رشد کرده است.
گردشگری دریایی نوروزی متوقف شد
به گزارش وزارت راه، محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی از توقف گردشگری دریایی نوروز خبر داد و گفت: تردد دریایی در ایام نوروز ۹۹ فقط مختص افراد بومی و در صورت ضرورت انجام می‌شود.
کرونا بازار خودرو پایتخت را تعطیل کرد
بررسی بازار خودروی پایتخت و نمایشگاه‌های خودرو حکایت از رکود کامل و تعطیلی خرید و فروش‌ها در این روزها دارد که دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا و پرهیز مردم از حضور در بازار و مناطق شلوغ است. سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: این روزها همه مسئولان مردم را به خانه‌نشینی دعوت می‌کنند، به‌همین دلیل مراجعات به بازار خودرو و همچنین نمایشگاه‌ها به حداقل خود رسیده است.
۳ بند از پیشنهادهای سازمان مالیاتی تصویب شد
معاون سازمان امور مالیاتی نیز با اشاره به این که ۳ بند از پیشنهادهای سازمان مالیاتی توسط سران قوا تصویب شد، گفت: سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که برای ۱۵ فروردین بوده تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ تمدید شد.
به‌گزارش مهر، محمود علیزاده در یک برنامه تلویزیونی در مورد حمایت از اصناف در شرایط کنونی، اظهار داشت: فعالین کسب و کار برای تمدید یا تجدید پروانه کسب یا شغل تا اطلاع بعدی نیاز به استعلام نخواهد داشت. با توجه به اینکه کسانی که بتازگی می‌خواهند فعالیت کسبی را آغاز کنند فاقد بدهی هستند و اکنون نیازی به استعلام ندارند. علیزاده گفت: البته بخشودگی جرایم مالیاتی نیز تا پایان خرداد ماه تمدید و جلسات حل اختلاف مالیاتی تا ۳۱ فروردین ماه لغو شد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7303/8/538700/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها