توئیتر



 کاربرانی که بورس را رصد می‌کنند با ریزش شاخص در روز گذشته، تحلیل‌هایی در توئیتر نوشتند. کاربری نوشت: با ریزش ١٧ هزار واحدى بازار بورس تهران، شاخص این بازار هم در چند روز اخیر با 10 درصد اصلاح از سقف ۵۵۵ هزار به کف ۵۰۰ هزار رسید. اصلاح 10 درصدی بازار بورس نشان داد ، اقتصاد ایران تحت تأثیر اقتصاد جهان است و خواهد بود.
 کاربر دیگری نوشت: رفتار بازار بورس ایران با ریزش، بسیار منطبق با تحولات اقتصاد جهانی بود.
 ریزش قابل توجه گروه فلزات اساسی، کانی‌های فلزی، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی‌ها که گروه‌های مهم و صادرات محور بورس هستند و رشد گروه‌هایی شبیه محصولات غذایی کاملاً منطبق بر شرایط اقتصاد کلان بود.
 با ریزش ارزش بازارهای جهانی، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه خبری جالب در صفحه توئیتر خود بازتاب داد و نوشت: روز دوشنبه هفته گذشته و به‌دلیل بحران عدم توافق در نشست اعضای اوپک و غیر اوپک که بازارهای جهانی را با شوک کاهش قیمت نفت مواجه کرد، باعث شد ولادیمیر پوتانین در یک روز 15 میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست بدهد که یک رکورد جهانی محسوب می‌شود. علاوه بر پوتانین، مالک شرکت معدنی نوریلسک نیکل نیز 1.7 میلیارد دلار از سرمایه خود را در روز نهم مارس از دست داده است. سرمایه وی طبق جدول میلیاردرهای پایگاه بلومبرگ 24.6 میلیارد دلار تخمین زده شده است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7303/9/538723/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها