کمک‌های دنباله دار به ایران در مبارزه با کرونا



رایزنی‌های دیپلماتیک ایران به‌منظور همکاری برای مبارزه با کرونا با گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان ادامه یافت. ایویکا داچیچ، وزیر امور خارجه صربستان در گفت‌و‌گویی تلفنی با محمد جواد ظریف همبستگی دولت و ملت صربستان را با ایران در مبارزه علیه شیوع کرونا اعلام کرد.عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز در دیدار محمدعلی حسینی سفیر ایران در اسلام‌آباد ضمن ابراز همدردی با مردم ایران در پی شیوع ویروس کرونا، از تلاش‌های جمهوری اسلامی در مقابله با این ویروس قدردانی کرد.
همزمان با این رایزنی‌های دیپلماتیک «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری چین طی سه نامه جداگانه به رهبران ایران، ایتالیا و کره جنوبی از آمادگی این کشور برای هرگونه کمک در جنگ با کروناویروس خبر داد. «شی جین پینگ» در نامه‌ای که برای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ارسال کرده است در آن بر عزم چین برای ادامه کمک به ایران برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده است. او در این نامه گفته، پکن تا جایی که بتواند به ایران کمک خواهد کرد و همچنین آماده افزایش همکاری‌ها در زمینه کووید-19 است. دولت چین تاکنون چندین محموله پزشکی شامل کیت‌های تشخیص کرونا، ماسک و دیگر لوازم پزشکی را در اختیار ایران قرار داده است. علاوه بر چین، سفارت ایران در توکیو نیز از کمک پزشکی دو و نیم میلیارد ینی ژاپن به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد. از سوی دیگر روز گذشته نخستین محموله کمک‌های بهداشتی قطر به میزان بیش از پنج و نیم تن اقلام بهداشتی و درمانی وارد تهران شد. خبرگزاری رسمی قطر پیش از این گزارش داده بود، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دستور داده که برای مقابله با ویروس کرونا هر چه سریع‌تر کمک‌های بهداشتی به ایران ارسال شود.
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به کمک کشورها به ایران برای کمک به مبارزه با کرونا در حساب توئیتر خود نوشت که  دولت و مردم ایران هرگز دوستان دوران‌ سختی‌ را فراموش نمی‌کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7303/2/538798/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها