سردار شکارچی اعلام کرد:

برنامه‌های نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا




گروه سیاسی/ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: قرار است درمانگاه‌های ثابت و سیار نیروهای مسلح که راه‌اندازی آنها از دیروز در دستور کار قرار گرفته، اقدام به غربالگری جامعه کنند و این غربالگری در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد.
به گزارش فارس، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در تشریح برنامه نیروهای مسلح در روزهای آینده برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در پی فرمان فرمانده کل قوا به سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح بلافاصله در روز جمعه جلسه این قرارگاه با عنوان قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا با حضور فرماندهان سازمان نیروهای مسلح و معاونین ستادکل برگزار شد و تصمیمات مهمی گرفته شد.
وی افزود: وزارت بهداشت و درمان تحت عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا درخواست‌هایی را از ستاد کل داشتند. یکی از مسائل کمک به غربالگری جامعه توسط درمانگاه‌های ثابت و سیاری است که نیروهای مسلح راه‌اندازی می‌کنند که از جمعه  این امر در دستور کار قرار گرفته و  قرار شد این غربالگری در یک مدت کوتاه انجام شود.
سردار شکارچی ادامه داد: موضوع دیگر افزایش تخت‌های بیمارستانی است که امروز بخش زیادی از تخت‌های بیمارستانی نیروهای مسلح در اختیار بیماران و وزارت بهداشت است و قرار شد این تخت‌ها به دو برابر افزایش پیدا بکند و ۲ هزار تخت استراحتگاهی هم اضافه شود. معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، گفت: کمک‌های آمادی و لجستیکی در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز در خواست دیگر وزارت بهداشت بود که تمام سازمان‌های نیروهای مسلح و بخصوص وزارت دفاع مأموریت پیدا کرد تا بخش زیادی از این نیازها را تأمین بکند. در حوزه کارهای علمی و تحقیقاتی نیز دستوراتی صادر شد.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح عنوان کرد: در حوزه تأمین نیروی انسانی متخصص و خدماتی برای کمک به وزارت بهداشت و درمان نیز قرار شد نیروهای مسلح از ظرفیت خودشان و بسیج به وزارت بهداشت کمک کنند.
وی تصریح کرد: تصمیمی هم در حوزه قطع زنجیره انتقال کرونا گرفته شد که قرار شد نیروهای مسلح برابر تصمیماتی که ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشور می‌گیرند در این حوزه از توان نیروی انتظامی استفاده کند تا مشارکت عمومی را افزایش دهند و اقناع سازی افکار عمومی را افزایش دهد و خود مردم ا‌ن‌شاءالله تلاش بکنند که این زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند. سردار شکارچی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه در این حوزه در حال تحریک مردم و القای نکات مغایر این تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح هستند، تأکید کرد: البته مردم ما نباید به فضاسازی شبکه‌های بیگانه توجه داشته باشند و تمام تلاش نیروهای مسلح خدمت به مردم است تا این مشکل را دفع کنند.
تولید روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در وزارت دفاع
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع هم با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۳۰ هزار قطعه ماسک برای مراکز درمانی تولید می‌کنیم. به گزارش مهر، امیر شعبانیان درباره اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا، گفت: با اعلام شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا و کشور ما، وزارت دفاع اقدامات گسترده‌ای را در این راستا انجام داده است. وزارت دفاع از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در چین مطالعاتی را انجام داده و بر اساس آن پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است. وی افزود: تولید مواد ضدعفونی کننده برای شست‌وشوی دست و ضدعفونی کردن سطوح تهیه و طراحی ماسک‌های بهداشتی N۷۵۰ و شش لایه که معروف به N۹۵ است که قابل شستشو است و از کربن اکتیو ساخته شده، در دستور کار قرار دارد. معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع  اظهار داشت: ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و بیش از ۳۰ هزار قطعه ماسک  N۹۵ در حال حاضر وجود دارد و تا به امروز بیش از یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده تحویل وزارت بهداشت و درمان شده و علاوه بر آن ۲۸۰ هزار قطعه ماسک به این وزارتخانه داده شده است و این روند همچنان ادامه دارد. امیر شعبانیان درخصوص تولید کیت‌های تشخیص ویروس کرونا در وزارت دفاع، گفت: با توجه به مطالعات قبلی که در سنوات گذشته در وزارت دفاع داشتیم، کیت‌هایی برای تشخیص این بیماری در وزارت دفاع تولید شد. این کیت‌ها با استفاده از سرریز دانش دفاعی ساخته شده و توسط وزارت بهداشت، انستیتو پاستور و دانشگاه علوم پزشکی تست و پروتکل‌های لازم را گذرانده‌اند و با موفقیت در حال حاضر در سطح بیمارستان‌های نیروهای مسلح و تعدادی دیگر از بیمارستان‌ها در حال استفاده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7303/3/538803/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها