تلگراف خبــــــر




مهران مدیری، کارگردان و مجری «دورهمی»، پس از انتقادهای زیادی که در سه هفته گذشته از او شد، با انتشار متنی، از ادامه ضبط این برنامه بدون تماشاگر خبر داد.
شبکه «تماشا» یکی از سریال‌های سال ۱۳۶۴ یعنی «پاییز صحرا» را با کیفیتی جدید و اصلاح رنگ تصاویر پخش می‌کند. «پاییز صحرا» سریال مشهوری بود که برای اولین بار در سال ۶۵ از تلویزیون پخش شد. اسدالله نیک‌نژاد کارگردانی این مجموعه تلویزیونی را به عهده داشت و مهرداد فخیمی نیز مدیر فیلمبرداری این سریال بود. جمشید مشایخی - شهلا میربختیار (صحرا)- جمیله شیخی(مادر ساسان)- داریوش مؤدبیان(ساسان)- اسماعیل داورفر - مهری ودادیان و رضا هوشمند نیز بازیگران «پاییز صحرا» بودند.
 به‌دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمپانی دیزنی تولید تعدادی از پروژه‌هایش را متوقف کرد. در این فهرست فیلم‌هایی از جمله «آخرین دوئل» به‌کارگردانی ریدلی اسکات، «پری دریایی کوچک»، «عزیزم، بچه‌ها را کوچک کردم» از استودیو قرن بیستم جای دارد. دیگر تولیداتی که متوقف شده‌اند شامل «شانگهای و افسانه ۱۰ حلقه» از کمپانی مارول، بازسازی «تنها در خانه»، «کوچه کابوس» گی‌یرمو دل تورو و نسخه زنده «پیتر پن و وندی» است. سخنگوی دیزنی تأکید کرد در حالی که تاکنون هیچ نمونه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا در میان تهیه‌کنندگان و دست اندرکاران تولید این کمپانی گزارش نشده است اما آنها تصمیم گرفته‌اند تا تولید برخی از فیلم‌های لایو اکشن را برای مدتی کوتاه متوقف کنند.
احترام برومند در نوشته‌ای کوتاه خطاب به مدیران صداوسیما از آنان خواست وظیفه خطیر خود را در قبال بحران کرونا و بحران محیط زیست که در پی آن شاهد خواهیم بود، درک کنند.
فصل دهم مسابقه «هوش برتر» از ۲۷ اسفندماه ساعت ۱۹ با اجرای افشین زی‌نوری روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. این مسابقه که قرار است در ایام نوروز به‌صورت هر شبی روی آنتن برود به تهیه‌کنندگی پیمان پورمقیمی تولید می‌شود و بازی‌های متفاوتی برای فصل جدید طراحی شده است.
مسابقه بین‌المللی «هفت روز و هفت ساعت» که پیش از این در شبکه افق پخش شده بود در کنداکتور نوروزی شبکه مستند نمایش داده می‌شود.
سیدابراهیم عامریان، تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «انفرادی» و «دینامیت» تهیه فیلمی با مضمون کرونا را برعهده گرفت. فیلمنامه «کرونا» در ژانر اجتماعی در حال نگارش است و بزودی با انتخاب کارگردان، برای درخواست پروانه ساخت ارائه می‌شود.
مدیر شبکه هفت سیما خبر داد که رضا یوسفی یکی از مدیرگروه‌های این شبکه تلویزیونی و مؤسس برنامه پرمخاطب «دکتر سلام»، امروز ۲۳ اسفند درگذشت.
شبکه نمایش اسامی فیلم‌هایی را که از ۲۴ تا ۲۹ اسفند پخش می‌شوند، اعلام کرد. این هفته قرار است که آثار جیم کری در این شبکه مرور شود.
امیرشهاب رضویان، مدیر تماشاخانه هیلاج اعتقاد دارد بحران شیوع کرونا، بسیاری از تشکل‌های فرهنگی متعلق به بخش خصوصی را که چرخ‌شان با سرمایه‌ای متوسط می‌چرخد، نابود یا بشدت تضعیف خواهد کرد.
مستند علمی سریالی «کیهان: ادیسه‌ای فضازمانی» نوروز ۹۹ هرشب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. مستند «کیهان: ادیسه‌ای فضازمانی»، یک مستند سریال است. این مستند توسط اخترفیزیکدان امریکایی، نیل دگریس تایسون ارائه می‌شود، که به‌عنوان دانشجوی جوانی از کارل ساگان، الهام گرفت. مستند علمی ادیسه‌ای فضا زمانی (Cosmos A Spacetime Odyssey)به روایت نیل دی گریس تایسون، یکی از رویدادهای استثنایی در حوزه ترویج علم است.
بودجه عظیم، تیم قدرتمندی از نویسنده‌ها و حضور فردی پرشور مانند تایسون به‌عنوان راوی و پخش این برنامه از شبکه‌های پربیننده‌ای مانند نشنال جئوگرافیک، رویدادی است که شاید هرگز تکرار نشود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7303/15/538848/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها