حناچی : مردم در خانه هایشان بمانند



شهردار تهران در جلسه دیروز شورای شهر با اشاره به در پیش بودن پنجشنبه آخر سال و چهارشنبه‌سوری گفت: از همه شهروندان خواهش می‌کنم که همکاری لازم را داشته باشند و در خانه‌هایشان بمانند.
به‌گزارش ایسنا، پیروز حناچی با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار با کاهش روزهای تعطیل و افزایش ساعات فعالیت به مردم خدمت می‌رسانند و این موضوع را نیز در دولت مطرح کردیم، گفت:‌ به‌نظر می‌رسد غیر از روز اول عید میادین میوه و تره‌بار فعال هستند.
او افزود: قسمت سوپرمارکت فروشگاه‌های شهروند نیز به‌صورت ۲۴ساعته فعالیت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه اعمال محدودیت تردد تصمیمی نیست که شهرداری تهران به تنهایی اخذ کند؛ بلکه ستاد ملی کرونا باید تصمیم بگیرد، گفت: ما نیز تابع تصمیمات این ستاد هستیم اما دقت داشته باشید که استفاده مردم از مترو و حمل‌ونقل عمومی کاهش یافته است به گونه‌ای که مسافران مترو به یک سوم رسیده است و اگر نهایتاً دستوری مبنی بر بسته شدن یا تعطیلی مترو یا شبکه حمل‌ونقل داده شود ما آماده اعمال آن هستیم.
حناچی درباره فعال بودن مراکز تفریحی شهرداری همچون عباس‌آباد و دریاچه چیتگر گفت:‌ گزارش‌هایی در این زمینه به ما داده شد و در حال رسیدگی هستیم چرا که طبق پروتکل‌ها مراکزی که باید تعطیل باشند، تعطیل می‌شوند.
وی همچنین در مورد بدعهدی بانک آینده در تزریق پول مترو و جوابیه بانک آینده که گفته است به شهرداری بدهی ندارد، عنوان کرد:‌ این بحث بدهی نیست بلکه موضوع فروش اوراق مشارکت است و شش ماه است که پول اوراق به فروش رفته مترو تهران در بانک آینده مانده و شما حساب کنید که سود این ۹۱۰ میلیارد تومان در این شش ماه چقدر می‌شود و بانک آینده باید پاسخگو باشد.

محسن هاشمی: قرنطینه هنوز تعریف مشخصی ندارد
رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز تعریف مشخصی برای نام قرنطینه نشده است و برای اینکه مردم روشن شوند مسئولان ابتدا قرنطینه را تعریف کنند تا مردم بدانند آیا آیین نامه و اسنادی دارد و وقتی می‌گوییم قرنطینه می‌کنیم، یعنی قرار است چه کار کنیم.
به گزارش ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درباره تصمیمات مدیریت ستاد مدیریت کرونا در شهر تهران گفت: نظر اعضا بر این بود که این ستاد باید مسلط حرف بزند و دیگران کمتر حرف بزنند تا موجب سوءتفاهم نشود چرا که برخی مواقع صحبت‌های افراد غیرمسئول شایعه ایجاد می‌کند.
او درباره قرنطینه تهران گفت: اصلاً آیا قرنطینه ۲۰ درصد است یا ۶۰ درصد؟ مردم باید بتوانند روزمره را بگذرانند و باید مسئولان موضوع قرنطینه را به بحث بگذارند و بگویند در دنیا انواع قرنطینه چیست و در ایران باید کدام درجه از قرنطینه اجرا شود. شاید درجه در حد کم مثبت باشد و در همان حد اعمال کنند.
هاشمی درباره اینکه آیا تهران به سمت قرنطینه می‌رود یا خیر گفت: لازم نیست که امثال ما درمورد قرنطینه صحبت کنند و نظر دهند، من به‌عنوان رئیس شورا عضو هیچ ستاد مبارزه‌ای نیستم، اما اینکه اکنون من بگویم قرنطینه بشود یا خیر باعث سوءتفاهم می‌شود و خواهش می‌کنم مسئولان مربوطه که مسئولیت دارند با مردم صحبت کنند و صدا و سیما همان‌ها را ترویج دهد و حرف‌های پراکنده ترویج نشود.
احمد مسجدجامعی هم در این جلسه گفت: ما معمولاً حرف می‌زنیم و عمل نمی‌کنیم؛ اما دیدیم که بنیاد مستضعفان بی‌سروصدا کار قابل توجهی انجام داد و با اولویت سازمان بهشت زهرا(س) به ۴۰۰۰ نفر از کارگران بهشت زهرا(س)‌ و نیروهای خدمات شهری مبلغی را پرداخت کرد که این قابل توجه است و شهردار تهران نیز می‌بایست گزارشی در این زمینه ارائه کند.
وی با اشاره به تعطیلی برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران در پی شیوع کرونا گفت:‌ پیشنهاد می‌شود که بودجه برنامه‌های نوروزی را برای ارتقای سلامت شهروندان‌ پایتخت هزینه کنیم.
حسن رسولی هم با اشاره به احتمال تعطیلی حرم امام راحل و اعلام تولیت حرم برای در اختیار گذاشتن امکانات حرم برای مقابله با ویروس کرونا بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم توسط شهردار تهران برای بهره‌گیری از این امکانات تأکید کرد.
رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از احتمال تعطیلی مترو و حمل و نقل عمومی پایتخت در صورت گسترش کرونا ویروس خبر داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7304/5/538917/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها