اخبـــــار




دستگیری عاملان ضرب و شتم مأموران یگان حفاظت

گروه حوادث / 3 نفر از عاملان ضرب و شتم نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مازندران در روز سیزده بدر شناسایی و دستگیر شدند.
در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و بنا به دستور استاندار مازندران، تمامی پارک ها و تفرجگاه های جنگلی همچنین همه مسیرهای ورودی و خروجی جنگل های غرب مازندران برای گذران روز طبیعت به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا  به روی خانواده های بومی و حتی مسافران و گردشگران با همکاری دست کم ۶۰۰ نیروی حفاظتی بسته شد و این مسیرها تحت کنترل قرار گرفت. ولی با وجود ممنوعیت ورود ،عده ای در روز سیزده بدر تلاش کردند تا با ایجاد درگیری وارد این محدوده ها شوند.
عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر دراین باره به ایرنا گفت: در پی گشت ، نظارت و کنترل مسیرهای ورودی و خروجی جنگل های منطقه دو هزار و 3 هزار تنکابن،  4 نفر با مأموران یگان حفاظت که وظیفه جلوگیری از ورود خانواده ها به جنگل ها و پارک ها را داشتند، درگیر شدند که با تلاش نیروهای یگان حفاظت سه نفر از این افراد دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر افزود:‌ یک مورد درگیری هم در عرصه های جنگلی «ویسر» کجور رخ داد که افراد متواری شدند منتهی خودرو آنها توقیف شده و به طور حتم مالک این خودرو برای پیگیری و تحویل آن به منابع طبیعی و آبخیزداری کجور مراجعه خواهد کرد. این مسائل علاوه بر فرمانداران و دادستان های منطقه به استاندار نیز گزارش شده و این مقام مسئول استانی توصیه و تأکید دارد که بدون چشمپوشی تحت هیچ شرایطی با افراد ضارب مماشات نشود و شدیدترین مجازات برای آنها در نظر گرفته شود.


کشف ۵۷ کیلو تریاک در بسته های پیاز و خیار

گروه حوادث /  قاچاقچی مواد مخدر که ۵۷ کیلو تریاک را در میان کیسه های خیار و پیاز جاسازی کرده و به تهران منتقل می کرد از سوی پلیس دستگیر شد.
 سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس و زیر نظر گرفتن  یکی از قاچاقچیان  حرفه ای به نام  سام، پرونده به مأمورین معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب سپرده شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: با پیگیری‌ها و مراقبت‌های شبانه روزی متهم توسط مأمورین پلیس مشخص شد وی مقادیری مواد مخدر را از شهر‌های جنوبی کشور تهیه و قصد دارد آن را توسط یک دستگاه کامیون بنز خاکستری رنگ و در پوشش بار صیفی جات (خیار و پیاز) جاسازی نموده و از طریق محور‌های جنوبی تهران به پایتخت وارد نماید.
حسنوند افزود: با تکمیل پازل‌های این پرونده مقدمات لازم برای دستگیری متهم به عمل آمد و با همکاری  پلیس مبارزه با مواد مخدر یزد ساعت ۱۰ صبح روز یازدهم فروردین در حالی که کامیون حامل مواد مخدر در محور مهریز در حال حرکت بود دستور پلیس مبنی بر توقف آن صادر و بلافاصله راننده دستگیر و تفهیم اتهام شد و پس از آن به سرعت کامیون مورد بازرسی پلیس قرار گرفته و طی آن مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک به وزن ۵۷ کیلوو ۳۰۰ گرم از میان بسته بندی‌های خیار و پیاز کشف شد.


برداشت 6 میلیاردی کلاهبرداران از حساب مردم

گروه حوادث / چهار مرد کلاهبردار که با شگردی خاص از کارت بانکی ۵ هزار نفر بیش از ۶ میلیارد تومان برداشت کرده بودند در شاهین دژ دستگیر شدند.
سردار مسعود خرم نیا ، فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی دراین باره گفت: با شکایت شهروندان مبنی براینکه فرد یا افراد ناشناسی از حساب بانکی آنها مبالغی سرقت کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.
در بررسی اولیه مشخص شد فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات و رمزهای عبور، مبالغی به میزان تقریبی 60 میلیارد ریال را از 5 هزار و 10 کارت بانکی به صورت فیشینگ برداشت کرده اند.  با بکارگیری روش های فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهمان شناسایی و محرز شد که آنها در سطح چند استان با استفاده از دستگاه های مغناطیسی و تهیه کارت های مغناطیسی خام اقدام به کپی برداری و تکثیر کارت های بانکی شهروندان می کردند.
خرم نیا ادامه داد: با دستور مقام قضایی، طی یک عملیات غافلگیرانه ۴ متهم  دستگیر شدند و پس از بازجویی فنی به بزه ارتکابی اقرار کردند و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضایی شدند.


کشف جسد مردناشناس در زباله ها

گروه حوادث / جسد مرد ناشناس یک ماه پس از مرگ  در حالی در بیابان پیدا شد که مدارک و شواهد حکایت از آن دارد که به قتل رسیده است.
به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، صبح 14 فروردین مأموران کلانتری 164 قائم در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از کشف جسدی در میان زباله ها در بیابانی در آن محدوده خبر دادند.
با اعلام این خبر، بلافاصله تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. با حضور تیم تحقیق در محل کشف جسد، آنها با جنازه ای مواجه شدند که زمان زیادی از مرگ آن می گذشت و به همین دلیل دچار فساد نعشی شده بود .
متخصصان تشخیص هویت پس از بررسی های اولیه اعلام کردند که جسد متعلق به یک مرد است. همچنین آثار کبودی و رد طناب روی گردن و دست ها و پاهای وی این احتمال را مطرح کرد که او به قتل رسیده است.
برای مشخص شدن علت اصلی مرگ، جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد. همچنین بازپرس جنایی دستور داد تا هویت مرد ناشناس و عامل یا عاملان این جنایت برملا شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7313/10/539830/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها