انتصاب نبی و چالش جدید فدراسیون فوتبال




اوایل هفته گذشته خبری روی خروجی سایت رسمی فدراسیون فوتبال قرار گرفت مبنی بر اینکه مهدی محمد نبی به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب شده است.
 پیش تر ابراهیم شکوری دراین پست فعالیت می کرد و نبی به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس دراین باشگاه حضور داشت. بعد از انتخاب نبی به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون، صحبت های زیادی مبنی بر نحوه چگونگی انتخاب او مطرح شد و حتی هدایت ممبینی نسبت به این انتخاب واکنش نشان داد اما عبدالکاظم طالقانی تأکید کرد که هیأت رئیسه در جریان تمامی روند انتخاب نبی بوده است. دراین بین کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که انتصاب نبی غیرقانونی است و AFC شکوری را دبیرکل می‌داند.
 ای اف سی معتقد است برخی از بندهای اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران در مورد انتصاب مهدی محمد نبی به عنوان سرپرست دبیرکلی نقض شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران توصیه کرد که به تمامی روندهای مورد اشاره در اساسنامه برای انتصاب دبیرکل یا سرپرست دبیرکلی پایبند باشد تا هیچ شکواییه یا چالش قانونی ایجاد نشود و شأن این انتخاب زیر سؤال نرود. در این بین علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درخصوص نامه AFC مبنی بر منع دبیرکلی محمد مهدی نبی در فدراسیون فوتبال اظهارداشت:«در خصوص این نامه تعجب کردم و به اعتقاد من ایرادی در دبیرکلی نبی وجود ندارد. گویا گزارش هیأت‌رئیسه فدراسیون وجود نداشته و باید هیأت رئیسه ابتدا گزارش خود را رد می‌کرد و سپس نامه انتصاب نبی به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به ای اف سی ارسال می‌شد. او نباید عضو هیأت مدیره پرسپولیس باشد و پس از آنکه مستندات را ارائه دادند، نبی هم استعفایش را تقدیم هیأت مدیره پرسپولیس کرد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7313/13/539853/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها