اخبــــار




سلطانی فر: پیگیری مسابقات و لیگ‌ها
به یکباره نخواهد بود

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان گفت: «در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش که در فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، با حضور اساتید و پزشکان بزرگوار این فدراسیون مباحث مثبت و اطلاعات خوبی رد و بدل شد. به منظور قطع زنجیره کرونا تمام اماکن ورزشی و باشگاه‌ها تعطیل شده است، با این حال ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور با آموزش‌هایی که دیدند و همت خودشان فعالیت های خود را کاملاً تعطیل نکرده‌اند و در منزل با استفاده از ابزار و امکاناتی که دارند به تمریناتشان ادامه می‌دهند.» وی افزود: «به هرحال الان حدود یک ماه و نیم است که مسابقات ورزشی در سطوح مختلف و در تمام رشته‌ها متوقف شده است تا بتوانیم از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کنیم. باید ببینیم برنامه‌های مقابله با کرونا و موفقیت‌های حاصله چگونه بوده است تا بتوانیم با یک افق بهتری برای ادامه مسابقات مختلف تصمیم گیری کنیم. با توجه به اقدامات خوبی که مدافعان عرصه سلامت در کادر بهداشتی درمانی کشور و مدیران دولتی انجام دادند، مدیریت بیماری کرونا در کشور وضعیت مناسب‌تری به نسبت هفته‌های گذشته پیدا کرده و بهتر می‌توانیم به نیازهای مردم و کسانی که دچار این بیماری هستند، پاسخ دهیم.» وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: «در هر صورت ما از دوستان خواستیم با توجه به وضعیتی که در کشور هست، حداکثر تا پایان هفته آینده به جمع بندی متناسب با سیاست‌هایی که ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین خواهد کرد و توصیه‌هایی که آنها خواهند داشت، برسیم. قطعاً پیگیری مسابقات و لیگ‌ها به یک باره اتفاق نخواهد افتاد و ستاد مقابله با کرونا در ورزش زمان لازم را برای آماده سازی و تمرینات تیم‌ها در نظر خواهد گرفت.»


یوفا: عجله نکنید؛ وقت تعطیل کردن لیگ‌ها نیست

اتحادیه فوتبال اروپا با اعلام اینکه در تلاش است برنامه‌ای برای از سرگیری رقابت‌های فوتبال در قاره سبز بعد از فروکش کردن بحران ناشی از ویروس کرونا ترتیب دهد، تأکید کرد که تعطیلی کامل رقابت‌های باشگاهی در این قاره در زمان فعلی زودهنگام و بدون توجیه است و کشورها باید از آن خودداری کنند. این واکنش یوفا بعد از آن اعلام شد که لیگ بلژیک به عنوان اولین لیگ اروپایی‌ اعلام کرد که در نتیجه بحران ناشی از کرونا فصل 2019-2020 خود را به کلی تعطیل کرده است. بلژیک اعلام کرد که همه نتایج مسابقات تا زمان تعلیق رقابتها سر جای خود خواهد ماند و جایگاه تیم‌ها در جدول به عنوان جایگاه نهایی آنها در فصل قلمداد خواهد شد. به این ترتیب کلوب بروخه قهرمان فصل جاری لیگ این کشور خواهد بود. البته لیگ‌های دیگر کشورهای اروپایی فعلاً در حالت تعلیق به سر می‌برند و هنوز مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود. الکساندر چفرین رئیس یوفا در نامه‌ای خطاب به باشگاه‌ها و فدراسیون‌های فوتبال عضو نوشت: «ما اطمینان داریم که فوتبال می‌تواند در ماه‌های آینده از سر گرفته شود، البته با شرایطی که مقامات هر کشور اعلام خواهند کرد. ما معتقدیم تصمیم‌گیری درباره تعطیلی کامل رقابت های ملی در این مرحله زودهنگام بوده و توجیه ندارد.» در  این بین، مارک اوورمارس مدیر ورزشی آژاکس گفت: «یوفا مانند دونالد ترامپ به اقتصاد اهمیت بیشتری می‌دهد، آنها مسابقات را از سلامتی مردم مهم‌تر می‌دانند در حالیکه هر روز صدها نفر در اقصی نقاط جهان جان خود را از دست می‌دهند.»


روایت دختر وزنه برداری که این روزها لباس پرستاری پوشیده است
بسامی: اگر باشگاه ها تعطیل نمی شدند، شاید فاجعه رخ می داد

پوپک بسامی، عضو تیم ملی وزنه برداری زنان ایران است که در روزهای گذشته عکس هایش با لباس های مخصوص پرستاران منتشر شد. او کارشناسی پرستاری دارد و 7 سال است که در این شغل فعالیت می کند و این روزها که تمرینات تیم ها تعطیل است، به دلیل شیوع کرونا در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی است. او با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا در ایران برنامه ریزی خوبی توسط مسئولان ورزش کشورمان انجام شده و اردوها و باشگاه ها را تعطیل کردند، بیان داشت: «اگر اینطوری نمی شد من فکر می کنم یک فاجعه می توانست در جامعه ورزش رخ بدهد. این تعطیلی اتفاق خیلی خوبی بود و باعث شد این بیماری بین ورزشکاران کنترل شود. بیمارستان ها شبیه به قبل نیست و کرونا کل دنیا را تحت الشعاع قرار داده است. همکاران من کارشان واقعاً سنگین شده و شبانه روزی و فشرده مشغول کار هستند. کار ستاد ما هم سنگین است و امیدوارم هرچه زودتر این بیماری مهار شود. اگر بگویم از کرونا نمی‌ترسم و خانواده‌ام نگران نیستند دروغ است. خانواده‌ام مخصوصاً مادرم خیلی نگران هستند. مادرم  با کوچکترین خبری در مورد بیمار شدن کادر درمانی با من تماس می‌گیرد و با گریه از من می‌خواهد مراقب خودم باشم.»


 بودروف؛ آماده توافق جدید با استقلال

نیکولای بودروف مدافع بلغارستانی استقلال که دریافتی از این باشگاه نداشته، پیش از پایان سال 98 مهلت دو هفته‌ای به باشگاه استقلال داد تا بخشی از قراردادش پرداخت شود اما به دلیل بلاتکلیفی باشگاه و نبود مدیرعامل این اتفاق نیفتاد. در این شرایط، وکیل بودروف در تاریخ 10 فروردین 99 در نامه‌ای به باشگاه استقلال از فسخ قرارداد یک طرفه موکلش با این باشگاه خبر داد. در مکاتبه مسئولان استقلال، بودروف ابتدا علاقه‌ای برای مذاکره نشان نداد اما وکیل او اعلام کرده که هر زمان پول بودروف پرداخت شود این بازیکن حاضر است توافق جدیدی با استقلال داشته باشد و بار دیگر برای این تیم بازی کند. قرارداد بودروف برای نیم فصل 125 هزار دلار بود که قرارداد سال دوم بر اساس توافق دو طرف تمدید می‌شد. در این بین، امیر سلطانی معاون باشگاه استقلال اعلام کرد:« بودوروف حسن نیت نشان داد و گفت که شرایط را درک می‌کند. بزودی این مشکل حل می‌شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7313/13/539854/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها