اخبار




تا دو سال دیگر
گیمرهای ایرانی به ۴۱میلیون نفر می رسند

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا سال ۱۴۰۱ تعداد گیمرهای ایرانی به  ۴۱میلیون و گیمرهای موبایلی به ۳۵ میلیون نفر خواهد رسید. بازیکنان ایرانی نیز در آن سال، ۲هزار میلیارد تومان برای تهیه سخت‌افزار و نرم‌افزار بازی‌های رایانه‌ای هزینه خواهند کرد.
به گزارش ایرنا صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان مطلب فوق افزود: پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبتنی بر سلسله پیمایش‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حکایت از آن دارد که در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱، با سیر صعودی تعداد بازیکنان آنلاین، افزایش سهم بازیکنان مرد ایرانی نسبت به بازیکنان زن و افزایش هزینه‌کرد بازیکنان بازی‌های دیجیتال مواجه خواهیم بود. وی درباره پیش‌بینی که در خصوص تعداد بازیکن‌های بازی‌های دیجیتال انجام شده، افزود: با احتساب دو پلتفرم اصلی دیگر برای بازی، شامل رایانه و کنسول، تعداد کل بازیکنان بازی‌های دیجیتال در ایران از پایان سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۱، از ۳۶.۴ میلیون نفر به ۴۱.۶میلیون نفر خواهد رسید. به گفته پژمان، اگرچه ترکیب جنسیتی بازیکنان نیز طی سه سال پیش رو دستخوش تغییراتی می‌شود، با این حال همچنان بازیکنان مرد، سهم بیشتری در بازی‌های رایانه‌ای دارند و سهم بازیکنان مرد در سال ۱۳۹۹ و سال‌های آینده کماکان بیشتر باشد. بر اساس نتایج، ۶۷درصد بازیکنان در سال ۱۳۹۹ مرد و ۳۳درصد از میان زنان خواهند بود. این رقم برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به نسبت ۶۸درصد مرد در مقابل ۳۲درصد زن پیش‌بینی شده است.

پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران راه‌اندازی شد

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران را راه اندازی کرد.
به گزارش «ایران » پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران با جمع‌آوری و تحلیل حوزه‌های دانشی، فناورانه و کاربردی اقتصاد دیجیتال در ایران و جهان سعی بر آن دارد که از یک سو وضعیت فعلی اقتصاد دیجیتال در کشور و جایگاه آن در جهان را ترسیم و از سوی دیگر به عنوان یک سیستم تحلیلی پشتیبانی از تصمیم برای سیاستگذاران، فناوران و پژوهشگران این حوزه ایفای نقش کند.
پایگاه داده اقتصاد دیجیتال ایران در سه بخش «محصولات اقتصاد دیجیتال کشور»، «پتنت‌های بین‌المللی» و «مقالات منتشر شده مهمترین حوزه‌های اقتصاد دیجیتال»، قابلیت جست و جو و ارائه گزارشات تحلیلی را ارائه می‌دهد.
در بخش محصولات اقتصاد دیجیتال کشور، ۲ هزار و ۷۵۵ محصول مبتنی بر محصولات شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، گردآوری شده و براساس فناوری اصلی مورد استفاده و همچنین حوزه کاربرد در سایت ارائه شده است. دراین بخش علاوه بر مشخص بودن محصولات توسعه یافته درهر استان کشور، حوزه‌های کاربردی مانند سلامت، آموزش و خدمات دیجیتال، شهر، خانه، دستیار و حمل و نقل هوشمند و غیره هم معرفی شده است. فناوری‌های مورد استفاده دراین بخش هم شامل هوش مصنوعی، رباتیک، اینترنت اشیا، بلاک‌چین، ابری، کلان داده و داده کاوی می شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7318/7/540248/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها