آمار پزشکی قانونی از قربانیان الکل



گروه حوادث/  سازمان پزشکی قانونی کشور از  انتقال اجساد ۷۲۸  قربانی مشروبات الکلی از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ تا ۱۹ فروردین  سال جاری  به این سازمان خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در پی شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن افزایش مصرف ترکیبات الکلی در کشور،  طی ماه‌های اسفند و فروردین شاهد افزایش قابل توجه تلفات ناشی از الکل (به‌ویژه متانول) بودیم به نحوی که استفاده نادرست از این ترکیبات موجب مرگ  ۷۲۸ نفر  بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف ترکیبات الکلی شده است که از این تعداد علت مرگ ۴۷۱ نفر پس از انجام آزمایشات لازم به طور قطعی تعیین و علت مرگ ۲۵۷ نفر دیگر تحت بررسی است.
مطابق بررسی‌های صورت گرفته از ۴۷۱ نفر مرگ قطعی بر اثر مصرف الکل در کشور که بیشتر آن در اثر مصرف متانول بوده است، ۴۲۲ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند. همچنین از میان ۲۵۷ مورد تحت بررسی، ۲۰۵ نفر مرد و ۵۲ نفر زن بوده‌اند.در این میان پنج استان خراسان شمالی و جنوبی، لرستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد هیچ مورد مرگی بر اثر مصرف ترکیبات الکلی در دو ماهه اسفند ۹۸ و فروردین سال جاری نداشتند، بیشترین تعداد  نیز مربوط به استان تهران با ۱۹۲ مورد بوده است.
بر اساس این گزارش سن درگذشتگان ناشی از مسمومیت با الکل در دو ماهه اخیر بین ۱۴ تا ۷۸ سال بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7318/9/540256/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها