اخبار



معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت:
سلامت و امنیت مردم اولویت پلیس است

گروه حوادث/ معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت  چگونگی فعالیت صنوف شهر تهران در ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی را تشریح کرد.  
سرهنگ نادر مرادی، به خبرنگار «ایران» گفت: واحدهای صنفی عرضه کننده مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی همچنان به صورت شبانه روزی در خدمت رسانی به شهروندان فعالیت خواهند داشت.
 وی در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت: بر اساس تصمیمات صورت گرفته تا اطلاع ثانوی علاوه بر صنوف عرضه کننده مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی، مراکز خدمات فنی خودرو و تأسیسات منازل، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، مراکز پخش دارو و داروخانه ها، مراکز تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی نیز مشمول خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان خواهند بود.  همچنین باتوجه به احتمال انتشار ویروس کرونا در برخی اماکن عمومی و پرتردد از جمله رستوران ها، تالارهای پذیرایی، باشگاه های ورزشی، آرایشگاه ها، قهوه خانه ها، سفره خانه های سنتی و ... با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شهر تهران، تمهیداتی اندیشیده و مقرر شد اقدامات کنترلی در این خصوص به مرحله اجرا گذاشته شود.
این مقام انتظامی ادامه داد: مطابق روزهای گذشته همچنان از طریق اتاق اصناف تهران، ممنوعیت عرضه قلیان توسط واحدهای صنفی قهوه خانه و سفره خانه سنتی (تا اطلاع ثانوی) به اتحادیه های صنفی مربوط ابلاغ و تمامی واحدهای صنفی ذیربط، تعطیل خواهند بود.
وی  همچنین از ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم اعم از جشن و عروسی، سوگواری و ختم ، همایش، سمینار، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری (کنسرت موسیقی) و ... در اماکن عمومی خبر داد و تصریح کرد: به تبع آن کلیه واحدهای صنفی رستوران، تالارهای پذیرایی و باغ تالارها تا اطلاع ثانوی با اقدام داوطلبانه اغلب متصدیان مربوطه تعطیل شدند.
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در پایان اظهار داشت: سلامت مردم و افزایش احساس امنیت از اولویت های پلیس است که در این مسیر شهروندان نیز می توانند با معرفی اصناف متخلف از طریق شماره تلفن 110 ما را در تأمین بهتر امنیت و پیشگیری از شیوع بیماری مهلک کرونا یاری کنند.

مراجعه به پلیس + ۱۰ برای ترخیص موتورسیکلت

گروه حوادث/ مالکان موتورسیکلت های توقیفی برای انجام امور ترخیص موتورهایشان به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.
سردار محمدرضا مهماندار،  رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به تصمیمات مهم ستاد ملی مقابله با کرونا و پیرو تدابیر و پیگیری‌های فرمانده انتظامی تهران بزرگ و به منظور کنترل و کاهش زنجیره شیوع ویروس کرونا، پلیس راهور فاتب تاکنون اقدامات مؤثر و خوبی در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی انجام داده است که  یکی  از این اقدامات مؤثر، مراجعه مالکان موتورسیکلتی که موتور آنها توقیف شده به مراکز پلیس +۱۰ است که بر این اساس مقرر شد  از روز شنبه ۲۳ فروردین تمامی مالکان و راکبین موتورسیکلت‌های توقیفی به جای مراجعه به یک مرکز (ستاد ترخیص موتورسیکلت واقع در خلیج) می‌توانند به ۱۴۰ دفتر پلیس +۱۰ در سطح شهر تهران مراجعه نمایند.
وی ادامه داد: به همین منظور شهروندان تهرانی می‌توانند از روز شنبه به نزدیک‌ترین دفترپلیس +۱۰ مراجعه کرده و امور ترخیص موتورسیکلت خود را انجام دهند.
سردار مهماندار از راکبین موتورسیکلت خواست تا با رعایت و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی علاوه بر حفظ سلامت خود، به حقوق سایر شهروندان نیز احترام گذاشته تا شاهد وقوع تصادفات در حوزه موتورسیکلت سواران نباشیم.

شهادت مأمور مرزبانی از سوی سارقان کابل

گروه حوادث/ درگیری مسلحانه میان مأموران مرزبانی مهران با سارقان مسلح منجر به شهادت یکی از مأموران مرزبانی شد.
به گزارش فارس، بامداد روز جمعه مأموران مرزبانی مهران که در حال گشتزنی در حوزه مرزی بودند  با دو سارق مسلح مواجه شدند که در حال قطع کردن کابل‌های برق بودند. مأموران نخست تلاش کردند با اخطار مانع اقدام سارقان شوند اما هر دو سارق با دیدن مأموران شروع به تیراندازی کردند و درگیری مسلحانه میان مأموران و سارقان آغاز و یکی از سارقان مصدوم شد و سارق دیگر فرار کرد اما سارق مصدوم پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
در جریان این درگیری سرباز محمدمهدی مرادی نوروزآبادی از اهالی کرمانشاه بر اثر اصابت گلوله سارقان مجروح شد که پس از جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد اما در نهایت به فیض شهادت رسید.
گفتنی است تحقیقات برای دستگیری سارق فراری ادامه دارد.

ریزش آوار جان زن رهگذر را گرفت

گروه حوادث/ زن جوان در ریزش دیوار ساختمانی قدیمی جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، گزارش این حادثه ساعت ۸ شب چهارشنبه 20 فروردین به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. در تحقیقات صورت گرفته  مشخص شد زن 40 ساله  پس از خرید در حال بازگشت به خانه‌اش بوده  که دیوار ساختمانی قدیمی روی سرش آوار شد و جان باخت.
بدین ترتیب بازپرس واحدی از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران دستور تشکیل تیم کارشناس حوادث کار را برای مشخص شدن علت حادثه صادر کرد. خواهر این زن نیز از مقصران حادثه شکایت کرد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

مرگ راننده 19 ساله در تصادف با کامیون

گروه حوادث/ پارک نامناسب خودرو کامیون در جاده و سرعت بالای خودرو پراید وانت، مرگ راننده را رقم زد.
به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، ساعت 2:30  بامداد پنجشنبه 21فروردین گزارش مرگ پسر 19 ساله در یکی از بیمارستان های تهران بر اثر تصادف به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.
به دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که پسر جوان که راننده خودرو پراید وانت بود به همراه دو دوستش در جاده جاجرود با سرعت بالا در حرکت بوده اند. در همین هنگام آنها با خودرو کامیونی که در محل نامناسبی پارک کرده بود تصادف می کنند.تصادفی که مرگ راننده پراید وانت را رقم می زند و دو دوست 21و 23 ساله او را راهی بیمارستان می کند.
باتوجه به پارک نامناسب خودروی کامیون بازپرس واحدی دستور بازداشت راننده کامیون و همچنین دستور شناسایی خانواده پسر جوان را نیز صادر کرد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7318/9/540259/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها