اخبار




نگرانی رئیس قوه قضائیه از سلامتی زندانیان فلسطینی

رئیس قوه قضائیه با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت اسرای فلسطینی به‌خاطر شیوع بیماری کرونا، گفت: امروز حدود ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از مردان و زنان آزاده فلسطینی دراسارت صهیونیست‌ها هستند و ما نگران جان آنها هستیم؛ به ویژه اینکه بیش از ۲۰۰ زن و کودک در این شرایط نگران‌کننده، در بند هستند. به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی، در تماسی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که به مناسبت روز جهانی مستضعفین صورت گرفت، نیمه شعبان را روز امید برای مسلمین و همه بشریت خواند و ابراز امیدواری کرد به برکت این روز بزرگ و ایام ماه شعبان که به پیامبر اعظم (ص) تعلق دارد، به زودی آزادی فلسطین به دست توانای مجاهدان راه خدا رقم بخورد. رئیسی ادامه داد: صهیونیست‌ها در غزه بزرگ‌ترین زندان جهان را درست کرده‌اند که مردم مظلوم و مسلمان غزه درآن در شرایط سختی زندگی‌ می‌کنند و آنچه بیش از همیشه ما را نگران می‌کند، تهدید جان آن‌ها به‌خاطر شیوع ویروس منحوس کروناست. اسماعیل هنیه هم در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز تشکر از تماس رئیسی و همچنین تقدیر از حمایت‌های مقام معظم رهبری و ملت ایران از مردم فلسطین و غزه، این حمایت‌ها را نشانه وجدان بیدار و آگاه ملت ایران دانست.

لاریجانی آخر هفته به صحن علنی می‌رود

حسن زمانی مشاور رئیس مجلس با اشاره به آخرین وضعیت جسمی علی لاریجانی که چندی پیش به بیماری کرونا مبتلا شده بود، گفت: در حال حاضر، حال عمومی آقای لاریجانی خوب است. به گزارش روز جمعه خبرگزاری تسنیم، وی افزود: فعلاً آقای لاریجانی بنا به توصیه پزشکان در قرنطینه خانگی است و نیازی به بستری در بیمارستان نبوده و الان حال آقای لاریجانی نسبت به روز‌های گذشته بهتر شده و روند بهبودی ادامه دارد .مشاور رئیس مجلس درباره زمان بهبودی کامل لاریجانی افزود: آن طور که پزشکان گفته‌اند، دوره ۱۵ روزه قرنطیه وی باید به اتمام برسد و پس از آن ریاست جلسات علنی و امور را در اختیار می‌گیرند. ان‌شاء‌الله آقای لاریجانی از پایان هفته آینده در جلسات علنی مجلس حضور خواهد داشت.

مدیر عامل مؤسسه ایران اعلام کرد
روزنامه ایران بسته بندی و همراه دستکش توزیع می شود
 
مهدی شفیعی مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران اعلام کرد: شماره روزشنبه  بیست و سوم فروردین ماه (امروز) روزنامه ایران  به صورت بسته بندی و همراه اهدای یک جفت دستکش توزیع خواهد شد.
وی در گفت وگویی گفت : این اقدام به منظور حفظ سلامت مخاطبان و خوانندگان روزنامه و  با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا صورت می گیرد. شفیعی گفت :در روزهای آتی این اقدام برای سایر نشریات مؤسسه ایران از جمله ایران ورزشی نیز صورت می گیرد.
مدیرعامل مؤسسه ایران تأکید کرد : هزینه این اقدام بدون بودجه دولتی و از محل تأمین آگهی ها و فروش روزنامه صورت خواهد گرفت و درصورتی که مخاطبان و مشترکان از این اقدام حمایت کنند می توانیم تا ریشه کن شدن بیماری کرونا آن را ادامه دهیم .
مهدی شفیعی همچنین از اعلام آمادگی مؤسسه ایران برای انتقال تجربه این اقدام ارزشمند و مهم به سایر نشریات و نیز همکاری برای انجام آن خبر داد و از دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا بودجه ای دراین خصوص اختصاص دهند. وی تأکید کرد : مدیران مؤسسه ایران و روزنامه‌نگاران نشریات «ایران» به دلیل مسئولیت اجتماعی خود، تلاش کردند تا با اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح، به‌ موقع و ساده، به ارتقای سواد رسانه‌ای جهت حفظ سلامت، افزایش اعتماد، بردباری، مشارکت، همدلی و همکاری مردم برای مقابله با این بیماری کمک کنند.
مدیرعامل مؤسسه ایران همچنین از اقدامات این مؤسسه در ایام تعطیلات  نوروزی و ایام اجرای برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی و خانه نشینی مردم گزارشی ارائه کرد و گفت : در تعطیلات نوروز بیش از  ۱۰۰صفحه روزنامه به صورت الکترونیکی منتشر کردیم. بالغ بر 3000 خبر در سایت آنلاین منتشر شد. بیش از 250 دقیقه پادکست آموزشی و سرگرمی داشتیم. بیش از 50مورد کلیپ و ویدیو ژورنال در موضوعات مختلف در گروه چند رسانه‌ای ایران منتشر کردیم. انتشار ده‌ها مورد گزارش تصویری در آژانس عکس ایران، ویژه‌نامه‌های روزانه ایران ورزشی،اطلاع‌رسانی به زبان انگلیسی و عربی در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی ایران دیلی و الوفاق از دیگر اقدامات مؤسسه ایران بوده است.  وی گفت : پس از پایان تعطیلات رسمی نوروز روزنامه‌های  ایران ، ایران ورزشی ، الوفاق و ایران  دیلی همچنان  بصورت الکترونیکی در حداکثر صفحات خود منتشرشدند. در این ایام روزنامه الکترونیکی ایران عصر نیز منتشر و سایت ایران آنلاین همچنان به اطلاع رسانی خود ادامه داد. وی همچنین گفت: در روزهایی که اپیدمی کرونا ویروس روز به روز بیشتر شدت می‌گرفت، سلامت همکارانمان  نیز مهمترین اولویت‌مان بود.قبل از هرچیز صحیح نمی‌دانستیم برای حفظ موجودیت مؤسسه و حفظ نظم کاری افراد زیادی از جمله همکاران تحریریه، امور فنی و تدارکات، چاپ و توزیع را که هر روز با وسایل حمل و نقل عمومی به مؤسسه رفت و آمد می‌کنند، با کمترین فاصله در یک مکان نگه داریم؛ بنابراین از نیمه‌ اسفند مطابق سیاست دورکاری عمل کردیم و بیش از 97 درصد اعضای مؤسسه بصورت دورکاری وظایف خود را انجام دادند و همچنان این سیاست دنبال خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7318/2/540288/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها