اخبار



هشدار پلیس فتا:
مراقب کلاهبرداری به بهانه وام یک میلیون تومانی معیشتی باشید

گروه حوادث/ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت درمورد کلاهبرداری از شهروندان متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی معیشتی هشدار داد. سرهنگ تورج کاظمی با اشاره به اخبار منتشر شده درباره اعطای وام یک میلیون تومانی معیشتی به شهروندان از سوی دولت، اظهارکرد: دراین شرایط ممکن است که افراد سودجو دست به اقدامات مجرمانه زده و با طراحی سایت یا درگاه‌های پرداخت جعلی اقدام به سوءاستفاده از حساب بانکی متقاضیان یا حتی اطلاعات شخصی آنان کنند به همین خاطر شهروندان باید با هوشیاری کامل نسبت به ثبت نام دراین سایت‌ها اقدام کنند.وی ادامه داد: ممکن است افراد سودجو سایتی جعلی با آدرسی بسیار شبیه به نسخه اصلی را طراحی کرده و از طریق پیامک یا پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی آن را تبلیغ کنند. دراین شرایط متقاضیان به سایت جعلی هدایت شده و در آنجا ممکن است از آنان بخواهند با پرداخت مبلغی اندک درخواست خود را ثبت کنند. یا حتی ممکن است از اطلاعات هویتی و شخصی این افراد سوءاستفاده شود.
کاظمی افزود: همچنین ممکن است به روش‌هایی نظیر تماس تلفنی و ... که با افراد سالخورده انجام می‌شود، آنان را به پای عابربانک کشانده و حسابشان را خالی کنند بنابراین شهروندان توجه داشته باشند که برای دریافت وام معیشتی حتماً اخبار را از وزارت رفاه و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند و قبل ازهرگونه اقدام اصل خبر را در سایت‌ وزارت رفاه یا رسانه‌های معتبر مطالعه کنند.وی از شهروندان خواست به پیامک‌ها با سرشماره ناشناس و مواردی که با عناوین و تیترهای جلب توجه کننده از پرداخت وام و تسهیلات خبرداده، توجه نکنند چرا که به احتمال زیاد منجر به کلاهبرداری خواهد شد. کاظمی با بیان اینکه پلیس فتا دراین زمینه به طور شبانه روزی اقدام به رصد فضا کرده و با متخلفان برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تاکنون موردی پیرامون کلاهبرداری یا سوءاستفاده در پوشش دریافت وام معیشتی در تهران نداشتیم، اما در موردهای مشابه قبلی جرائمی وجود داشته که پلیس فتا با آنها برخورد کرده است.

دستگیری عامل شهادت سرباز هنگ مرزی مهران

گروه حوادث/ شرور مسلحی که مرزبان هنگ مرزی مهران را در جریان یک درگیری به شهادت رسانده بود دستگیر شد.
سرهنگ کیاست سپهری ، فرمانده مرزبانی ایلام گفت: در پی درگیری مسلحانه مأموران با تعرض کنندگان به یگان مرزی در شهرستان مهران، یکی از مجرمان که از محل درگیری متواری شده بود درکمتراز۱۲ساعت شناسایی و دستگیر شد.وی تصریح کرد: با بررسی و پیگیری‌های میدانی و تنگ کردن عرصه برمتهم متواری، مرزبانان هنگ مرزی مهران با همکاری عوامل انتظامی، قضایی و همچنین همکاری خانواده متهم، کمتر از ۱۲ ساعت سارق مسلح شناسایی و دستگیر و تحویل عوامل انتظامی شهرستان ملکشاهی شد. بامداد روز جمعه دو شرور مسلح ناشناس، اقدام به تعرض و تیراندازی به یکی از مقرهای تابعه هنگ مرزی مهران کرده بودند که بلافاصله مرزداران با مبادله پرحجم آتش یکی از افراد مسلح را زخمی کردند که حین انتقال به بیمارستان جان باخت. دراین درگیری سرباز وظیفه محمد علی مرادی براثراصابت گلوله مجروح شد که درحین انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تصادف مرگبار با تانکر سوخت

گروه حوادث/ برخورد ۲ خودرو سواری با تریلی حمل سوخت در جاده گناباد به قاین یک کشته برجا گذاشت. اسماعیل بهمن‌آبادی ، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به ایرنا گفت: این حادثه بامداد شنبه در جاده گناباد به قاین رخ داد و منجر به حریق تانکر حمل سوخت شد. دراین تصادف یک نفر کشته شد.وی ادامه داد: عوامل پایگاه نجم‌آباد هلال احمر به همراه نیروهای آتش‌نشانی برای امدادرسانی در محل حادثه حاضر شدند.

قدرت‌نمایی برای جلب توجه

گروه حوادث/ عامل قدرت نمایی و رجزخوانی در فضای مجازی که موجب رعب و وحشت کاربران شده بود دستگیر شد.
سرهنگ سید داوود حسینی،  فرمانده انتظامی آزادشهر در توضیح این خبر به صدا وسیما  گفت: به دنبال انتشار کلیپی از قدرت نمایی و رجز خوانی یکی از اراذل و اوباش در فضای مجازی که موجب رعب و وحشت کاربران شده بود، مراتب شناسایی شد و دستگیری متهم در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت. اقدامات اطلاعاتی و تخصصی پلیس آغاز شد و پس از یکسری بررسی‌های فنی، مأموران موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
وی گفت: متهم که از رفتار خود ابراز ندامت می‌کرد در تحقیقات مقدماتی هدفش از این اقدام مجرمانه را جلب توجه و خودنمایی اعلام کرد.فرمانده انتظامی آزادشهر در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی گفت: مقابله قاطعانه با اراذل و اوباش و مخلان امنیت مردم از مطالبات شهروندان و مسئولان بوده و پلیس اجازه جولان به اینگونه افراد را نخواهد داد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7319/9/540350/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها