اخبار



استقرار پاتریوت‌های امریکا در عین‌الاسد و اربیل

مقامات امریکا به بهانه حفاظت از نیروهای خود، سیستم‌های جدید پاتریوت را در دو پایگاه این نیروها، عین‌الاسد و اربیل مستقر کردند. به گزارش «آسوشیتدپرس»، امریکا که در هفته‌های اخیر مدعی خارج کردن نیروهایش از عراق شده و شماری از پایگاه‌های خود را تحویل دولت عراق داده است، در اقدامی قابل تأمل، به تدریج و اندک اندک، شماری از تجهیزات دفاعی ارتش خود را وارد خاک عراق کرده است. استقرار پاتریوت‌ها در عین‌الاسد و اربیل نیز در همین راستا است. امریکا مدعی شده حملات اخیر به برخی نیروهای نظامی این کشور و همچنین حمله هفته پیش به یک شرکت نفتی امریکایی به‌موجب این تصمیم بوده است. روز پنجشنبه هم ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک با طرح همین بهانه گفته بود، صدها نظامی تیپ 1، لشکر 82 هوایی امریکا در عراق باقی می‌مانند.

نوسازی سلاح های هسته‌ای امریکا در آلمان

مجله «اشپیگل» در گزارشی خبر داده است امریکا در آلمان دارای ذخایر پنهان هسته‌ای است و اواخر آگوست سال گذشته نیز آنها را نوسازی
کرده است.
به نوشته «اسپوتنیک»، این مجله آلمانی در حالی این ادعا را مطرح کرده است که در سال 2010، مجلس فدرال آلمان، طرح خروج بمب‌های هسته‌ای امریکا از آلمان را به تصویب رساند اما 7 سال بعد «اولریک دمر»، سخنگوی صدراعظم آلمان با اشاره‌ای گنگ بر ضرورت محدودیت سلاح‌های هسته‌ای تأکید کرد. براساس گزارش «اشپیگل» آلمان، نیروی هوایی امریکا در اواخر آگوست 2019، حدود 20 سلاح هسته‌ای را از پایگاه هوایی «بوشل» آلمان به ایالات متحده رسانده و در مدت دو روز با مدرنیزه کردن تجهیزات این سلاح‌ها، این محموله مخوف هسته‌ای را به انباری نامعلوم در آلمان منتقل کردند. از آنجا که هنوز هیچ اظهارنظر رسمی درباره صحت یا تکذیب گزارش «اشپیگل» از سوی مقامات آلمان و امریکا منتشر نشده است، محل این انبار مخفی سلاح‌های هسته‌ای مدرن امریکایی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از سوی دیگر نیز با وجود محدودیت‌های استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، به نوشته «دویچه وله» نیروهای ناتو برای استفاده از تجهیزات نظامی هسته‌ای آموزش می‌بینند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7319/3/540373/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها