رئیس جمهوری در جلسه کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا:

آغاز فعالیت مشاغل کم‌ریسک به‌معنای عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیست




کسب و کارهای کم خطر فعالیت خود را آغاز می کنند، اما به صورت همزمان رصد و پایش می شوند تا گام بعدی مقابله ملی با کرونا مشخص شود. این رویکردی بود که رئیس جمهوری روز گذشته تشریح کرد. حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه با رؤسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا، درعین حال خطاب به مردم گفت که رسیدن به شرایط اطمینان بخش در مقابله با کرونا نیازمند رعایت پروتکل ها و اجرای محدودیت های اعلام شده از سوی مسئولان است.
او درعین حال گفت که دستیابی به واکسن یا دارو دراین زمینه دوراز انتظار نیست و خواستار اهتمام بییشتر مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری دراین زمینه شد.
     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی دراین جلسه با تأکید براینکه آغاز فعالیت کسب و کارهای کم ریسک به معنای تغییرشرایط فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکردن دقیق پروتکل های بهداشتی نیست، اظهارکرد: طبق گزارش رؤسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا، اگرهمکاری وهمراهی مردم و رعایت محدودیت ها و پروتکل ها با همین روالی که تاکنون انجام گرفته، ادامه یابد، می‌توانیم امیدوار باشیم که به تدریج به شرایط قابل اطمینانی در مقابله با کرونا دست پیدا کنیم.
رئیس جمهوری، گفت: خوشبختانه متخصصان و پزشکان کشور براساس مطالعاتی که درایران انجام دادند و با تبادل تجارب و پژوهش‌های خود با سایر کشورها تا حدود زیادی توانسته‌اند به روش‌های رفتاری این ویروس و راه های مقابله با شیوع آن نزدیک شوند که این بسیارحائزاهمیت است.
      او با بیان اینکه باید بدانیم پس از پشت سرگذاشتن محدودیت‌های حداکثری برای مقابله با ویروس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، افزود: براین اساس، آموزش و اطلاع‌رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا مردم بتوانند پروتکل‌های مرتبط با کسب و کارخود و آن دسته مشاغلی که احتیاجات آنان را تأمین می‌کنند، فراگرفته و نسبت به آن آگاه باشند.
     روحانی تصریح کرد: سامانه‌ای که وزارت بهداشت و درمان برای ثبت‌نام کسب و کارها راه‌اندازی کرده است اقدام بسیار مؤثر و مفیدی است که هم می‌تواند تا اندازه زیادی ما را به نقطه اطمینانی برای رعایت بهداشت و مدیریت مقابله با ویروس نزدیک کند و هم به وسیله آن کسب و کارها به نوبت شروع به کار کنند.
او افزود: آنچه در مرحله جدید فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی دارای اهمیت است این که طرح مذکور با مطالعه سبک زندگی ایرانی و با مدلی بومی و درعین حال منطبق بر اصول مصوب بهداشت جهانی انجام می‌شود.
     رئیس جمهوری ادامه داد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی که با کار و تلاش فشرده ستاد ملی مقابله با کرونا و رؤسای کمیته‌های آن به  انجام رسیده، مدلی کنترلی است که به صورت پلکانی براساس نظر وزارت بهداشت و درمان در حال اجرای آن هستیم.
    روحانی افزود: آنچه دراین جلسه به آن رسیدیم این است که رؤسای همه کمیته‌ها می‌بایست ارزیابی‌های دقیق از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی داشته باشند و موانع و مشکلات آن را در تمامی استان‌هایی که در حال اجرا است بررسی و نسبت به رفع آنها در کوتاه‌ترین زمان اقدام کنند.
      رئیس جمهوری با اشاره به مأموریت وزارت بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان و مراکز مطالعاتی دانشگاه های علوم پزشکی در جهت تهیه دارو، تشخیص و تست و نیز تهیه واکسن این ویروس تأکید کرد: با توجه به توان و بنیه علمی متخصصان کشورمان دستیابی به دارو و واکسن دور از دسترس نخواهد بود.
    روحانی همچنین به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دستور داد تا در راستای عملیاتی شدن طرح استفاده از کیت جدید، برای مشخص شدن افرادی که دارای مصونیت هستند، بررسی سریع داشته باشند.
     رئیس جمهوری تصریح کرد: همانطور که مردم در مرحله اول و دوم فاصله گذاری اجتماعی و اجرای محدودیت‌ها  با همکاری و همیاری بسیار خوب خود با مسئولین توانستند کمک شایانی در کنترل ویروس انجام دهند درمرحله فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی نیزانتظار مسئولان همراهی آنان چه در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و چه نظارت بر اجرای آن از سوی کسب و کارها و اصناف است.
     روحانی تأکید کرد: مردم شریف عزیز باید بدانند که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی تنها برای فعالیت کسب و کارهای کم ریسک است و به هیچ‌وجه نباید این طور تلقی شود که این ویروس و اپیدمی آن به طور مطلق از بین رفته است و همه پروتکل های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود.
     روحانی ادامه داد: براین اساس کماکان درباره اجتماعات و مراکز پرریسک محدودیت‌ها وجود دارد و مردم نباید برای کارهای غیرضروری از منزل بیرون بیایند و مسئولان کماکان از مردم انتظار دارند در رعایت پروتکل‌ها دقت کرده و در شرایطی که کار ضروری ندارند در منزل بمانند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7319/2/540396/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها