روایت بارزانی از کمک‌های ایران برای بیرون راندن داعش از عراق



رهبر حزب دموکرات و رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق کمک‌های ایران برای بیرون راندن داعش را مؤثر دانست و گفت: جمهوری اسلامی برای نیروهای پیشمرگ کرد به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش همزمان با حملات این گروه به شمال و غرب عراق در سال ۲۰۱۴، مهمات ارسال کرد.
به گزارش ایرنا، مسعود بارزانی در گفت‌وگو با شبکه خبری «ام بی سی» افزود: قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران که چند ماه پیش در حمله هوایی امریکا به شهادت رسید، روزهای نخست حمله داعش به شمال و غرب عراق با من تماس گرفت و پرسید برای مقابله با حملات داعش چه چیز نیاز دارید؟ بارزانی یادآور شد  که از سلیمانی مهمات ضد زرهی درخواست کردم و ایران دو فروند هواپیمای حامل مهمات برایمان فرستاد.
وی توضیح داد که تروریسم پیشتر نیز وجود داشت اما داعش پدیده عجیب و غریبی است، چرا که ظرف ۲۴ ساعت گروه تروریستی داعش را در امتداد هزار کیلومتر از مرزهای خود مشاهده کردیم، در حالی که هیچ امکاناتی در اختیار نداشتیم. زیرا دولت جلوی رسیدن سلاح برای‌مان را گرفت و متأسفانه امریکا نیز در این باره با آن همراهی کرد .بارزانی درباره سرعت فروپاشی نیروهای عراقی نیز گفت: ارتش عراق بر اساس وفاداری به میهن ساخته نشده بود و داعش نیروهای آن را به طور وحشتاکی رو به تحلیل برد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7319/2/540398/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها